Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Intel ger inte oss som köpt riktig i7 speciellt mycket kärlek i mitt tycke. De "nya" modeller som kommit har ju varit ett skämt. Inga 32nm rapporterade för oss ännu vad jag sett.
En i7 "925" med 32nm och lite mer cache och förbättrat turbo-läge i stil med LGA1156 folket vore mycket tacksamt.

Finns ändå ingen anledningen för dem att pusha så hårt och stressa ut nya modeller. 32nm produktionen har precis kommit igång och de vill förmodligen börja lugnt med budget kretsarna. AMD ger ingen vidare konkurrens vilket ger dem ännu en anledning till att inte stressa ut nya uppdaterade quads.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Finns ändå ingen anledningen för dem att pusha så hårt och stressa ut nya modeller. 32nm produktionen har precis kommit igång och de vill förmodligen börja lugnt med budget kretsarna. AMD ger ingen vidare konkurrens vilket ger dem ännu en anledning till att inte stressa ut nya uppdaterade quads.

Jo, vi förstår nog alla rationaliteten bakom det. Men som anders säger, inte särskilt mycket kärlek där nej.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nME
Jo, vi förstår nog alla rationaliteten bakom det. Men som anders säger, inte särskilt mycket kärlek där nej.

Vem förväntar sig kärlek från ett stort företag som Intel, de vill ju bara tjäna pengar. Nä ska inte vara så negativ men tycker trots allt att kärlek inte klingar så väl med Intel som företag.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Vem förväntar sig kärlek från ett stort företag som Intel, de vill ju bara tjäna pengar. Nä ska inte vara så negativ men tycker trots allt att kärlek inte klingar så väl med Intel som företag.

Tror att AMD Kommer bli exat likadana. Om dom blir lika stora som Intel. (Som kommer någ aldrig hända. Eftersom Intel har varit med så länge. Det är väl om Intel går i konkurs).

Men efter alla böter dom får betala verkar det inte som det går dåligt för dom.
Tror den stämningen av 1 miljard påverkade dom så mycket direkt.

"Vart kommer pengarna från?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FearKill
Tror att AMD Kommer bli exat likadana. Om dom blir lika stora som Intel. (Som kommer någ aldrig hända. Eftersom Intel har varit med så länge. Det är väl om Intel går i konkurs).

Men efter alla böter dom får betala verkar det inte som det går dåligt för dom.
Tror den stämningen av 1 miljard påverkade dom så mycket direkt.

"Vart kommer pengarna från?"

Jo självklart och det nämnde jag också, att det är för att det är ett stort företag. AMD är i jämförelse med Intel ett litet företag. De skulle nog betee sig ganska likt Intel om de var i samma storleksklass.

Svaret på frågan, " Vart får de pengar ifrån?" är enkel.

Intel har hela 80 % av marknaden. Andelen på server marknaden är allra störst det enda segmentet där AMD har tagit sig in och har märkbart stor marknadsandel är på desktop marknaden.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Intel ger inte oss som köpt riktig i7 speciellt mycket kärlek i mitt tycke. De "nya" modeller som kommit har ju varit ett skämt. Inga 32nm rapporterade för oss ännu vad jag sett.
En i7 "925" med 32nm och lite mer cache och förbättrat turbo-läge i stil med LGA1156 folket vore mycket tacksamt.

Va?
Ni får ju i9 för sjutton!

Det du efterfrågar är inte ens menat att vara i det segmentet, den typen av prisvärd processor handlar mer om socket 1156 som jag fattar deras strategi.

Men visst håller jag med, det vore väldigt mycket bättre för mig och många andra om deras huvudfokus låg på högpresterande prisvärda processorer.
Men det är knappast den lönsammaste marknaden, så jag förstår att man inte gör det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nME
Jo, vi förstår nog alla rationaliteten bakom det. Men som anders säger, inte särskilt mycket kärlek där nej.

Det är farligt att push när de inte behöver göra det, för tänk om deras 22 nm satsning slår slint?

I dagsläget så har de fortfarande utrymme nog att bara skruva upp frekvensen. Men pressar de till max hela tiden så skulle det vara kört i en sådan situation.

I många avseenden så är Intels största konkurrent de själva.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem

Vad hände sen?

Jag har aldrig sätt någon i9

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Vad hände sen?

Jag har aldrig sätt någon i9

Bytte namn till i7 extreme edition.
i9 var alldrig ett offentligt namn om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Bytte namn till i7 extreme edition.
i9 var alldrig ett offentligt namn om jag minns rätt.

Ahaa.

Extreme edition = alla som har ett X efter sig, right?

Typ i7-3960X.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sony?:

Ahaa.

Extreme edition = alla som har ett X efter sig, right?

Typ i7-3960X.

Nä, så lätt är det inte att se.
Intel Core i7 4930K har också 6 kärnor och är bara lite lägre klockad.

Fast den är å andra sidan inte Extreme Edition, det namnet gäller bara topp-processorn.
Men ja, beror lite på vad man menar och är ute efter.
Jag tycker dom borde döpt alla 6-kärniga till i9...