Model 01 - Byggt för Vattenkylning [Scratchbygge]

Permalänk
Medlem

Nerdgasm!

Så snyggt bygge. Önskar att man själv skulle kunna bygga något sånt här men värken kunskap eller budget finns men de ska väl komma någon gång och tillsdess får man nöja sig med att titta på såna här byggen och loggar. 5/5

Hur mycket pengar la du ut själv på hela bygget?
Såg att det mesta var från sponsorer

Visa signatur

CPU: i5 4670K GPU: Gigabyte GTX 770 2GB "WindForce" RAM: 8GB Corsair Vengance Moderkort: Gigabyte GA-Z87X-UD4H Nätagg: RM650W Corsair SSD: 180GB 530 OEM Minne: 1TB Seagate OS: Windows 8.1 Chassi: Corsair Carbide 330R CPU Fan: Noctua NH-U12S

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ZeroHitz:

Nerdgasm!

Så snyggt bygge. Önskar att man själv skulle kunna bygga något sånt här men värken kunskap eller budget finns men de ska väl komma någon gång och tillsdess får man nöja sig med att titta på såna här byggen och loggar. 5/5

Hur mycket pengar la du ut själv på hela bygget?
Såg att det mesta var från sponsorer

Totalt har jag nog lagt närmare 25 000kr. Med alla omkostnader och sådant inräknat.

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Bästa jag sett på länge, borde visas på milliondollarpc! Kul att se att det lite "riktig" custom (dvs. inte bara ett ihopsatt vattensystem i valfritt chassi) för en gångs skull.

Top notch!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av loffeleguan:

Hur har det gått med överklockningen?

Jodå! Det går bra ish

Har inte överclockat CPUn något än riktigt. Bara testat lite smått. Än så behövs det inte så mycket direkt

Båda GPUer har jag dock klockat tills jag fick artifakter utan att ens se en temperaturförändring. Ligger i princip konstant på 37 grader och puttrar även i load. Systemet håller ca den nivån på loopen och då har jag fortfarande en låg ljudnivå. Skulle kunna pressa de lägre men jag ser ingen poäng i det direkt.

Vad gäller prestanda så har jag ett par gånger uppdaterat drivrutinerna och glömt att slå på SLI i inställningarna. Kom på det här om dagen tex ^^

Längtar till Star Citizen kommer så man verkligen får den att gå på knäna

Skrivet av scienta:

Bästa jag sett på länge, borde visas på milliondollarpc! Kul att se att det lite "riktig" custom (dvs. inte bara ett ihopsatt vattensystem i valfritt chassi) för en gångs skull.

Top notch!

Tackar! Kul att det uppskattas!

MillionDollarPc, mja inte vet jag. Kanske

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Skrivet av Brodholm:

Vad gäller prestanda så har jag ett par gånger uppdaterat drivrutinerna och glömt att slå på SLI i inställningarna. Kom på det här om dagen tex ^^

Har även hänt mig ett par gånger

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge, önskar jag hade en verkstad så man hade något att pilla med på dagarna när man inte jobbar :>

Btw hur har du fått 24pin sleevesen (på framsidan) så sjukt bra, det jag menar är att dom sitter så tajt mot varandra utan någon kam av något slag som håller ihop dom. är det limm mellan kablarna eller har du sytt ihop dom inifrån?

Visa signatur

NCASE M1 V5 | INTEL I7 6700K | ASUS Z270I STRIX | CORSAIR VENGEANCE 2x16GB |GTX 1080 8GB ROG STRIX

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Bolwede:

Riktigt snyggt bygge, önskar jag hade en verkstad så man hade något att pilla med på dagarna när man inte jobbar :>

Btw hur har du fått 24pin sleevesen (på framsidan) så sjukt bra, det jag menar är att dom sitter så tajt mot varandra utan någon kam av något slag som håller ihop dom. är det limm mellan kablarna eller har du sytt ihop dom inifrån?

Sleevar man tight så håller de sig där man vill (ungefär). Vissa är dock lite bråkiga. Jag tog typ en dutt med superlim på insidan på vissa kablar och fäste den i kabeln bredvid. Sitter inte alls hårt och det är bara att bryta försiktigt så lossnar de igen (viktigt så man kan ta isär det). Så var försiktig och se till att du har det på insidan så att det inte syns! Detta tog flera timmar så var beredd på att lägga lite tid.

Visa signatur

[Project]
WING X99