Dreamhack till Globen i september

Permalänk
Medlem

Så länge inget händer med Elmia-Dreamhack bryr jag mig inte.

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Vore bra om artikeln påpekade att det inte kommer att vara ett LAN-event i Stockholm utan endast Dreamhack EXPO och diverse esport-events. Stockholm är ett stopp på deras Dreamhack Open turnering för starcraft (och annat?) som åker runt hela Europa men kommer säkert att ha spel så som CS, Dota, HoN, Street Fighter osv. utver Starcraft 2.

Är det bara i år de ska ha det i stockholm alltså?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Låter nice med hackathon

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Avstängd

inge mera DH om det är i sthlm.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Trodde det skulle vara LAN som vanligt men att det skulle hållas där istället nu. Lite besviken i och med att jag som nollåtta varit sugen på att dra till DH någon gång men alltid varit avskräckt i och med att det är så långt bort.

3-4 timmar med bil och då har du tagit det lugnt med pauser beroende på vart i Stockholm du bor... Du kan inte vara speciellt berest om du tycker att det är ett avskräckande avstånd.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Har alltså Dreamhack flyttat nu eller är det bara en extra Dreamhack som är i Stockholm? Det kommer ändå vara 2st per år på Elmia? Annars R.I.P Dreamhack, kommer aldrig åka ända upp till Stockholm.

Klaga du, körde 125 mil söderut till Dreamhack sist.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvennaJensen:

Jönköping will still be the king of ping! Centralt för hela norden, vad än nollåttorna säger. För mig är Stockholm södra Norrland...

^This.

Jag som bor i det riktiga norden (Norrland) håller med om att det är mycket bättre att åka en jävla massa mil extra

Tror faktiskt att t.o.m jag skulle vara sugen att testa på dreamhack om det skulle vara i fjollträsk. Fortfarande lite gränsfall på tågresa med hela lan-utrustningen men inte omöjligt (som jag tycker Jönköping känns).

Visa signatur

Chassi: Phantom 410 SE | Moderkort: MSI Z77A-GD65 | CPU: I5 3570K + H100 | GPU: Sapphire HD7970 Dual-X
PSU: OCZ ZS750W | RAM: Vengeance 1600MHz 8GB | SSD: Samsung 830 128GB | HDD: Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem

När det kommer till själva e-sportsdelen får den gärna flytta till Globen. Stockholm är en mycket bättre stad att marknadsföra Internationellt och betydligt lättare för andra utomlands att ta sig dit.

Kul att Stockholm Stad är med och sponsrar. Tummen upp för det!

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av ost486:

Är det bara i år de ska ha det i stockholm alltså?

De har ju varit i Stockholm i alla fall de två senaste åren vid olika tider på året så det tror jag inte.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Pust. Trodde först att Dreamhack LAN skulle flyttas över till Stockholm. Jag bor ju en kvart från Elmia (Mässhallen där Dreamhack hålls) så det skulle ju bara vara jobbigt om det flyttades.

Ett tips i framtiden, så länge det står tex. Globen, Scandinavium osv. behöver du inte oroa dig och kan pusta ut direkt då är pyttesmå i jämförelse med ELMIA

Hade rubriken sagt Stockholmsmässan eller Svenska Mässan däremot...

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Asså fattar inte riktigt då jag aldrig varit på DH.. Men kommer man kunna ta med sin dator och spela i stockholm eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zappkiller:

Asså fattar inte riktigt då jag aldrig varit på DH.. Men kommer man kunna ta med sin dator och spela i stockholm eller?

Som tidigare skrev verkar det inte så, de skriver inget om "LAN" (vilket är att man tar med sig sin egen dator). Utan det är mer en mässa om e-sport som E3 eller Gamex.

Visa signatur

Intel i9 9900k - ASUS ROG Strix Z370I - ASUS GTX 1080 ROG Strix - Corsair 32GB DDR4 @ 2400MHz - Louqe Ghost S1 - 2x Samsung 950-series PRO 512GB NVMe Raid 0 - Corsair SF600

Permalänk

1 dag? Lol varför inte 4 som Jönköping har?

Jaha det är inge lan ju.. Lame blir väll som gamex

De känar väl rätt mycket i jönköping? Kan dom inte bara bygga en egen mega byggnad nära Stockholms trakterna och sen kanke köra 3-4 ggn istället för 2ggn. En för varje årstid haha och större än elmia ska det vara fan alla biljetter är liksom redan slutsålda helt galet tur att man köpte i tid xD

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Skrivet av RaW D Coy:

1 dag? Lol varför inte 4 som Jönköping har?

Jaha det är inge lan ju.. Lame blir väll som gamex

De känar väl rätt mycket i jönköping? Kan dom inte bara bygga en egen mega byggnad nära Stockholms trakterna och sen kanke köra 3-4 ggn istället för 2ggn. En för varje årstid haha och större än elmia ska det vara fan alla biljetter är liksom redan slutsålda helt galet tur att man köpte i tid xD

Haha de tjänar inte i närheten av så mycket som en så stor byggnad skulle kosta xD

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvennaJensen:

Jönköping will still be the king of ping! Centralt för hela norden, vad än nollåttorna säger. För mig är Stockholm södra Norrland...

Allt söder om Stockholm ser jag som Danmark...
Borde placera detta i Sundsvall om man ska vara petig, mitt i Sverige.

Nåja, kul nyhet hur som helst :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Liknande utveckling i Sverige nu som vi har sett tidigare i Storbrittannien. Huvudstaden lägger en våt filt över landet och likt ett svart hål suger den till sig allt i närheten. Både vi och Storbrittannien har en del att lära av Tyskland när det kommer till decentralizering.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Allt söder om Stockholm ser jag som Danmark...
Borde placera detta i Sundsvall om man ska vara petig, mitt i Sverige.

Nåja, kul nyhet hur som helst :).

Varför inte då placera det på Mars som har en mer central plats i solsystemet än vad Jorden har. Nej just det, ingen bor där borta

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Trodde det skulle vara LAN som vanligt men att det skulle hållas där istället nu. Lite besviken i och med att jag som nollåtta varit sugen på att dra till DH någon gång men alltid varit avskräckt i och med att det är så långt bort.

HJÄLP! 32 mil! Hur ska du våga?!?

Skrivet av skewgen:

Nu går det väl förvisso tåg från hela jävla Sverige till Stockholm, från södra Sverige kostar en tågbiljett (för ungdomar) inte alls speciellt mycket och det tar typ 5h.

För att inte nämna att Stockholm är i särklass Sveriges största stad, där dessutom sveriges fjärde största ligger på pendeltågsförbindelse. Dessutom är Eskilstuna, Södertälje (också pendeltågsavstånd) och Täby inte heller är några småorter. Tror du får revidera din syn på mest bebodda delar av Sverige.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mall:Sveriges_största_tätorter

Så du tycker att vi ska lägga allting i Stockholm, så att det inte händer någonting i resten av landet?

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Fett najs!

Visa signatur

"We and I know many things. Travel from Great Salt Water to home of biting lizards."

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se hur många som missförstått detta och tar med sin dator till stockholm

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Begriper inte va som e så himla bra me Sthlm. Vore bättre att ha 2st Dreamhacks. Ett i norr o ett i söder.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Nu går det väl förvisso tåg från hela jävla Sverige till Stockholm, från södra Sverige kostar en tågbiljett (för ungdomar) inte alls speciellt mycket och det tar typ 5h.

För att inte nämna att Stockholm är i särklass Sveriges största stad, där dessutom sveriges fjärde största ligger på pendeltågsförbindelse. Dessutom är Eskilstuna, Södertälje (också pendeltågsavstånd) och Täby inte heller är några småorter. Tror du får revidera din syn på mest bebodda delar av Sverige.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mall:Sveriges_största_tätorter

Befolkningen må vara större i 08 land.
Men Svea rikes största stad är Göteborg. <---Suck on this.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!