Microsoft Surface Pro 3 – specifikationer och pris läcker ut på nätet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemran:

Jag har ingenting emot Microsoft Surface tycker det är en bra produkt det är surface pro jag inte förstår mig på! Betala massa extra pengar för prestanda man aldrig kommer använda. Testade en kompis surface pro och så fort man gjorde produktiva saker kändes det som en väldigt dålig upplevelse och jag hade hellre suttit framför en riktig laptop. Sen att den äldsta pro surface kostar mkt mindre spelar ju ingen roll den är gammal och artikeln handlade om microsoft surface pro 3.

Om den ändå bara ska användas till film, surfa, kolla på bilder osv vad ska man med så bra prestanda till? Det leder till att den blir mkt dyrare och batteritiden påverkas negativt.

Ni som faktiskt gör arbete/produktiva saker på surface pro vad gör ni då? Försöker inte klanka ner på produkten försöker bara förstå konceptet.

Jag använder min till stor del när jag reser, så betlydlgit trevligare att ha med den gentemot en stor fet laptop. Vist jag kunde köpa en Ultrabook istället ( de har så got som identisk prestanda som en Surface pro men som sagt va många gånger när jag är på resande fot är tangentbordet vara helt i vägen.

Jag känner en drös som använder den på jobbet för utveckling, bland annat Utvecklare sharepoint applikationer o.s.v. Vilket överlag är ganska så tungt speciellt på minnet. Vist de har oftast vettiga tangentbord med sig men det är allt de behöver, på sina arbetsplatser har de docker T.ex.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemran:

Jag har ingenting emot Microsoft Surface tycker det är en bra produkt det är surface pro jag inte förstår mig på! Betala massa extra pengar för prestanda man aldrig kommer använda. Testade en kompis surface pro och så fort man gjorde produktiva saker kändes det som en väldigt dålig upplevelse och jag hade hellre suttit framför en riktig laptop. Sen att den äldsta pro surface kostar mkt mindre spelar ju ingen roll den är gammal och artikeln handlade om microsoft surface pro 3.

Om den ändå bara ska användas till film, surfa, kolla på bilder osv vad ska man med så bra prestanda till? Det leder till att den blir mkt dyrare och batteritiden påverkas negativt.

Ni som faktiskt gör arbete/produktiva saker på surface pro vad gör ni då? Försöker inte klanka ner på produkten försöker bara förstå konceptet.

Jag kan bara tala för mig själv men jag använder Photoshop, Dreamveawer och jag börjar lära mig Premier. Det är bara Adobe programsvit. Sen som du nämner så kollar jag film en del via Plex-appen. Spotify går varmt även det när jag sitter och leker i Adobes underbara värld.

Förut om det så använder jag den i jobbet, BYOD så att säga. Eftersom den är lättare och smidigare än laptopen jag har på jobbet så använder jag Surface Pro 2 för mötesanteckningar, fjärra upp servrar osv plus andra jobbsaker.

Jag sitter även en del i FL Studio och försöker lära mig att hitta på musik. Dock har jag inte haft så mycket tid som jag vill men jag sitter då och då på min surface. Dessutom är pennan otroligt effektiv i Photoshop. Har aldrig varit så enkelt att leka i PS.

Självklart spelar jag också. Förutom Simcity, FIFA14 och Cod Ghost så lirar jag även några causal spel från app-butiken. Plus jag har en del emulatorer på den för NES, SNES, N64 och Gamecube. Rullat på fint allt det där. Spelar då med en Xbox360-kontroller såklart.

Jag har ofamnat min Surface Pro 2 med hull och hår. Använder den för allt som jag tidigare gjorde med min laptop och iPad-kombo.

Dessutom så läser jag e-böcker som jag lånat från Stockholms Bibliotek. Funkar bra, den är tung att hålla en längre stund, men lägger man den på sida och fäller ut stödet helt så står den perfekt och jag kan läsa liggandes på sidan i sängen Surfar även så ibland oxå ...

Jag gör allt som går att göra med en laptop eller dator för den delen lika bra om inte bättre än vad jag kan göra med en laptop. Ja, det självklara är att ibland så saknar jag att ställa in skärmens lutning lite hur jag vill, men det är väldigt sällan. Jag kan inte tänka mig att jag kommer gå tillbaks till en "vanlig-laptop" någonsin, sen om det är Microsoft som tillverkar den eller inte, det spelar ingen roll. Jag köpte just Surface Pro 2 för att kvalitén är enorm. Minst lika bra som Apples produkter.

Att tro att det inte är en vanlig laptop med allt vad det innebär är tråkigt om man tänker så. Det enda som skiljer är att lutningen på skärmen inte går att ställa in hur man vill. Men vill man ha det finns det andra hybrid-datorer, exempelvis från Dell som har allt en laptop har plus allt som en surfplatta har. Den kan man ställa in skärmen hur man vill, som en laptop. Men med ett enkelt knapptryck så blir den en "surfplatta".

Sen är det tangentbordet som finns, Type-versionen, lika dåligt/bra som en laptop-tangnetbord. Tar du en 10tum laptop och jämför med en 10tum Surface Pro 2 med Type-tangentbordet så är det ingen skillnad på själva tangentbordet. Däremot är touch-plattan för mus ett skämt på Surface Pro 2. Men man har ju touch att den används endast om en hemsida inte riktigt stödjer det där med touch.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av car2ns:

Jag kan bara tala för mig själv men jag använder Photoshop, Dreamveawer och jag börjar lära mig Premier. Det är bara Adobe programsvit. Sen som du nämner så kollar jag film en del via Plex-appen. Spotify går varmt även det när jag sitter och leker i Adobes underbara värld.

Förut om det så använder jag den i jobbet, BYOD så att säga. Eftersom den är lättare och smidigare än laptopen jag har på jobbet så använder jag Surface Pro 2 för mötesanteckningar, fjärra upp servrar osv plus andra jobbsaker.

Jag sitter även en del i FL Studio och försöker lära mig att hitta på musik. Dock har jag inte haft så mycket tid som jag vill men jag sitter då och då på min surface. Dessutom är pennan otroligt effektiv i Photoshop. Har aldrig varit så enkelt att leka i PS.

Självklart spelar jag också. Förutom Simcity, FIFA14 och Cod Ghost så lirar jag även några causal spel från app-butiken. Plus jag har en del emulatorer på den för NES, SNES, N64 och Gamecube. Rullat på fint allt det där. Spelar då med en Xbox360-kontroller såklart.

Jag har ofamnat min Surface Pro 2 med hull och hår. Använder den för allt som jag tidigare gjorde med min laptop och iPad-kombo.

Dessutom så läser jag e-böcker som jag lånat från Stockholms Bibliotek. Funkar bra, den är tung att hålla en längre stund, men lägger man den på sida och fäller ut stödet helt så står den perfekt och jag kan läsa liggandes på sidan i sängen Surfar även så ibland oxå ...

Jag gör allt som går att göra med en laptop eller dator för den delen lika bra om inte bättre än vad jag kan göra med en laptop. Ja, det självklara är att ibland så saknar jag att ställa in skärmens lutning lite hur jag vill, men det är väldigt sällan. Jag kan inte tänka mig att jag kommer gå tillbaks till en "vanlig-laptop" någonsin, sen om det är Microsoft som tillverkar den eller inte, det spelar ingen roll. Jag köpte just Surface Pro 2 för att kvalitén är enorm. Minst lika bra som Apples produkter.

Att tro att det inte är en vanlig laptop med allt vad det innebär är tråkigt om man tänker så. Det enda som skiljer är att lutningen på skärmen inte går att ställa in hur man vill. Men vill man ha det finns det andra hybrid-datorer, exempelvis från Dell som har allt en laptop har plus allt som en surfplatta har. Den kan man ställa in skärmen hur man vill, som en laptop. Men med ett enkelt knapptryck så blir den en "surfplatta".

Sen är det tangentbordet som finns, Type-versionen, lika dåligt/bra som en laptop-tangnetbord. Tar du en 10tum laptop och jämför med en 10tum Surface Pro 2 med Type-tangentbordet så är det ingen skillnad på själva tangentbordet. Däremot är touch-plattan för mus ett skämt på Surface Pro 2. Men man har ju touch att den används endast om en hemsida inte riktigt stödjer det där med touch.

Kunde inte sagt det bättre själv

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Man tackar för svaren, intressant läsning

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Min Surface Pro 2 512GB med tangentbord och alla extra kablar 18500kr.

Så jo

Tycker upplevelsen är bättre än laptop då jag har touch och kan ta bort tangentbordet när jag vill.

My gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawd !!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Uppe i runt 3-5kkr, ja. Inte 6-7kkr.

Det där är inte riktigt sant tyvärr.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Nemran:

Jag har ingenting emot Microsoft Surface tycker det är en bra produkt det är surface pro jag inte förstår mig på! Betala massa extra pengar för prestanda man aldrig kommer använda. Testade en kompis surface pro och så fort man gjorde produktiva saker kändes det som en väldigt dålig upplevelse och jag hade hellre suttit framför en riktig laptop. Sen att den äldsta pro surface kostar mkt mindre spelar ju ingen roll den är gammal och artikeln handlade om microsoft surface pro 3.

Om den ändå bara ska användas till film, surfa, kolla på bilder osv vad ska man med så bra prestanda till? Det leder till att den blir mkt dyrare och batteritiden påverkas negativt.

Ni som faktiskt gör arbete/produktiva saker på surface pro vad gör ni då? Försöker inte klanka ner på produkten försöker bara förstå konceptet.

En del har den som ersättning för en Wacomplatta. Tittar man vad Wacom ska ha för ritplattorna som har inbyggd skärm så är den här billig. Inte riktigt lika bra digitzer men med tanke på prisskillnaden och hur mycket mer mångsidig en surface pro är kan det vara en intressant avvägning. En vanlig surfplatta med passiv digitzer är helt värdelös att rita eller skriva på. Jag är lite sugen på en Surface Pro för att kunna ta digitala anteckningar på ett vettigt sätt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Jag själv är grymt sugen på en Surface Pro, de är dock aldeles för dyra för mig och jag har ett klumpigt substitut som jag använder. Visst en Surface Pro hade varit bekvämare, men den bekvämligheten hade kostat mig 15000kr för den plattan som uppfyller mina behov under resor.

Skrivet av Kärlekstrollet:

Morsan kör Surface RT och är otroligt nöjd, enda klagomålet var att BankID inte funkade först men vilket är fixat idag.

Ja många som kör Surface är nöjda.

Skrivet av Kärlekstrollet:

Tycker dock att Pro är lite onödig, fördelarna med x86 arkitektur mot ARM är juh typ enbart spelande vilket man hellre väljer en riktig bärbar dator till.

Snarare precis tvärt om. Ska man spela på plattan så fungerar ARM precis lika bra eller t.o.m. är ett bättre val i.o.m. att plattan ej klarar av de tyngre pc-spelen.

Ska man göra annat på plattan än att spela och slösurfa, ja då behöver man riktiga windows där ens applikationer finns.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag antar att modellerna är lika förutom CPU, minnesstorlek och lagring. Isf så ser jag inte stor anledning att lägga $1949 istället för $799.
Skillnaden mellan 4GB och 8GB är noll. Lagring på 512Gb ser jag ingen anledning att ha och en Core i3:a är oerhört kraftfull för den här typen av dator.

Men visst, 128Gb lagring kanske kan vara nödvändigt för vissa, om man vill installera en massa program. Så Core i5 för $999, där går gränsen. Över det är som att kasta pengar i sjön.

Permalänk
Medlem

Priserna är vansinne vare sig man är för eller emot en klumpig platthybrid. Speciellt med tanke på att tangentborden som säkert likt föregångarna kommer kosta ytterligare 100 dollar eller mer på totalpriset. Rubriker nästa säsong "Microsoft förlorar fortfarande miljoner på Surface" kommer upprepa sig. Om de nu vill försöka bygga en ny marknad har de verkligen misslyckats. Dessa engagerar bara en liten klick entusiaster.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Inaktiv

Hoppas de inte kör low-definition skärm igen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Hoppas de inte kör low-definition skärm igen!

Visste inte att 1920x1080 var low-definition. Speciellt inte på en 10"s skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Jag antar att modellerna är lika förutom CPU, minnesstorlek och lagring. Isf så ser jag inte stor anledning att lägga $1949 istället för $799.
Skillnaden mellan 4GB och 8GB är noll. Lagring på 512Gb ser jag ingen anledning att ha och en Core i3:a är oerhört kraftfull för den här typen av dator.

Men visst, 128Gb lagring kanske kan vara nödvändigt för vissa, om man vill installera en massa program. Så Core i5 för $999, där går gränsen. Över det är som att kasta pengar i sjön.

8GB ram kan ta slut rätt fort när jag jobbar har jag märkt. Jag hade gärna sätt att i7 modellen kom med 16GB ram. SP är ju en investering. Jag kommer byta ut min SP2 först när det kommer en passivt kyld vatten- och dammtålig SP.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker den är alldeles för dyr? När kommer det konkurrenter i samma prestanda/kvalitet?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Bara jag som tycker den är alldeles för dyr? När kommer det konkurrenter i samma prestanda/kvalitet?

Jag tycker den är dyr, sen om den är för dyr är väl beroende på vem man frågar. Datorprodukter i den här prisklassen har sedan länge lagt CPU-GPU-prestanda/pris bakom sig och här betalar man för andra saker. SP erbjuder laptop-prestanda i surfplatteutförande, finns inte många riktiga konkurrenter där. Tittar man sedan på byggets kvalitet så finns ännu färre konkurrenter, SP har kylning i toppklass (om det nu kan beskrivas så när den är den enda produkten i klassen..), skärm med top-digitizer etc etc. Vill man ha detta så är den nog inte för dyr även om den fortfarande är väldigt dyr för sin CPU/GPU-prestanda.

Med det sagt så är jag inte ens sugen på en. Fick jag den så skulle det säkert ändras men jag skulle faktiskt vara mer intresserad av en variant med stark x86 i tangbentbordsdelen och vid avplockning Atom i skärmdelen så att det verkligen blir en laptop + platta. Lite lurigt hur lagring skulle skötas men en SSD i skärmdelen med media och en SSD i tangentbordet kanske?
Det jag inte gillar med SP som platta är tyngden, frun har en Atom-hybrid och den tycker jag är ok viktmässigt, på gränsen till för tung.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Visste inte att 1920x1080 var low-definition. Speciellt inte på en 10"s skärm.

Mata inte trollen.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Handa:

Visste inte att 1920x1080 var low-definition. Speciellt inte på en 10"s skärm.

Är det verkligen 1080? Tyckte det kändes grynigt som tusan när jag jämförde sida vid sida med en iPad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Är det verkligen 1080? Tyckte det kändes grynigt som tusan när jag jämförde sida vid sida med en iPad.

Det kanske var första Surface RT? Den hade en skitupplösning i jämförelse med resten.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anon200213:

Är det verkligen 1080? Tyckte det kändes grynigt som tusan när jag jämförde sida vid sida med en iPad.

Skärm: 10,6 tum ClearType Full HD-bildskärm
Upplösning: 1920 x 1080
Bildformat: 16:9 (bredbild)

http://www.microsoftstore.com/store/mseea/sv_SE/pdp/productID...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Lycka till med att köra Photoshop CC på Surface RT ... Visst finns Photoshop Express men det är bara en "intragram-photoshop".

Bara för att nämna ett program som jag kör på min Surface Pro 2. Vi kan ta något så enkelt som Spotify eller Chrome. Det blir svårt på en Surface RT. Men jag förstår ändå själva grejjen med Surface RT. Jag kommer kanske köpa Surface Mini om den utlovar det jag tror den kommer göra. Men skulle hellre vilja se en Surface Mini Pro för ibland är Surface Pro lite för stor, men jag vill inte tumma på x86-arkitekturen. Den vill jag ha kvar.

Eller varför inte vanliga spel på den. Visst kan du köpa en laptop för det ändamålet, men du lirar spel bra mycket lättare på toaletten med en Surface Pro 2 än med en valfri ultrabook/laptop

Alla har inte behov av att köra skrivbordsprogram på sin surfplatta. Själv bytte jag från en platta med fullversion av Win8.1 till en RT-platta just pga det.
Jag har en stationär speldator för tunga spel och skrivbordsprogram.
RT-plattan används mest till surf, streaming av film, TV-program och musik, kolla kartor mm. Vill varken koppla mus eller tangentbord, utan använder endast fingrarna för att styra plattan.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KTL:

Det kanske var första Surface RT? Den hade en skitupplösning i jämförelse med resten.

Du har antagligen helt rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemran:

Jag har ingenting emot Microsoft Surface tycker det är en bra produkt det är surface pro jag inte förstår mig på! Betala massa extra pengar för prestanda man aldrig kommer använda. Testade en kompis surface pro och så fort man gjorde produktiva saker kändes det som en väldigt dålig upplevelse och jag hade hellre suttit framför en riktig laptop. Sen att den äldsta pro surface kostar mkt mindre spelar ju ingen roll den är gammal och artikeln handlade om microsoft surface pro 3.

Om den ändå bara ska användas till film, surfa, kolla på bilder osv vad ska man med så bra prestanda till? Det leder till att den blir mkt dyrare och batteritiden påverkas negativt.

Ni som faktiskt gör arbete/produktiva saker på surface pro vad gör ni då? Försöker inte klanka ner på produkten försöker bara förstå konceptet.

Jag tog den första som ett exempel då den är i samma prisklass som iPad Air 64GB.
Man kan utföra arbete utan som helst problem på den, finns tangentbord att köpa till.
Sen kan man föredra vanliga Ultrabooks/Macbooks, detta är väl mer för dom som vill ha
en surfplatta också, så behöver man inte lägga onödiga pengar på att köpa båda.

Tror vi kan konstatera att detta inte är en produkt för dom som vill slösurfa och se på film,
missade du "Pro" i namnet kanske? För det har ju en betydelse, är inte bara ett namn

Permalänk
Medlem

MS borde verkligen inkludera Type Covers med Surface Pro, åtminstone när man handlar från Microsoft Store. Fast dom går väl 900 miljoner back på Surface-projektet som det är så det kanske inte är så troligt. Hoppas Surface Pro 3 kommer i den mycket trevligare silverfärgen (som Surface 2 har) iaf.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av mackanj:

Alla har inte behov av att köra skrivbordsprogram på sin surfplatta. Själv bytte jag från en platta med fullversion av Win8.1 till en RT-platta just pga det.
Jag har en stationär speldator för tunga spel och skrivbordsprogram.
RT-plattan används mest till surf, streaming av film, TV-program och musik, kolla kartor mm. Vill varken koppla mus eller tangentbord, utan använder endast fingrarna för att styra plattan.

Problemet är att det finns en flera spel (och andra program, men sett mest spel) i Marketplace som inte finns för ARM. Dessa titlar verkar inte få ligga direkt på Marketplace, så det man ser är en beskrivning av produkten och en länk där man kan köpa/ladda ner programmet.

10-11" skärm gör ju att enheten inte riktigt kan ersätta en "riktig" laptop, men tycker ändå att BayTrail-T platta + tangentbord fungerar på resor. Vad det gäller tangentbord så är type-cover är OK, men 2-in-1 lösningar är bättre då de brukar ha bättre tangentbord rent mekaniskt och konstruktionen blir stabilare, som en "riktig" laptop.

Och är just existensen av BayTrail-T (och i framtiden AMD Mullins) som gör Windows RT meningslöst. Windows på ARM är inte längre billigare, det ger inte bättre batteritid men man får alla begränsningar.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer