Alienware: "Steam Machines har låg lönsamhet"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marroak:

Du menar väl överpris? Lönsamhet är = säljer bra.
Skulle inte påstå att det är speciellt många jag känner eller har känt under mina år som ägt något med Alienware på sidan.
En polare köpte en 2004 (laptop) för 30.000:- sjuka priser..

stor lönsamhet kan man även få av höga överpriser. vilket alienware har.

men ja jag tänkte precis detsamma. Alienware kan inte direkt komma och prata om dålig vinst.. dom måste gå en sån sjuk vinst på sina datorer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navi97:

Självklart är det så, det som Valve är ute efter är att ge ett alternativ till "casual gamers" som inte någonsin har brytt sig om grafikkort, cpu och liknande. Sådana människor tenderar att köpa en Xbox/PS4 just av den anledningen att det bara är plug-and-play. Genom Steam Machines blir PC ett alternativ att räkna med även för vardagsspelaren.
Det är dock mycket möjligt att folk inte blir övertygade och fortsätter med de gamla hederliga konsolerna/köper en "riktig" pc, så det är en stor gamble för Gabe & co.

Fel dom köper konsoler för att det är bättre exklusiva spel där inte för att det är "plug-n-play".

Steam machines kommer bli valves största flopp efter vaporwaren episode 3.😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Fel dom köper konsoler för att det är bättre exklusiva spel där inte för att det är "plug-n-play".

Steam machines kommer bli valves största flopp efter vaporwaren episode 3.😉

Valve säljer inte steam machines, och så länge steam fortsätter öka användarantalet oavsett vilket operativsystem kunderna använder så kommer valve tjäna pengar och vara glada.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Detta är anledningen till att det bara är inbitna geeks som köper en Steambox, vi andra förstår oss inte på den. Det är en oklar produkt som ska lösa ett problem som inte finns, på pappret såg den kanske bra ut. Kontrollern ser inte heller ut att vara skön cid längre sessioner, ser ut att ge skavsår på fingrarna.

Fast... De har själva gått ut och sagt att endast de som är erfarna med Linux borde för tillfället testa Steam OS som inte är färdigt alls.
Vad då inga problem? Menar du att det inte är ett enormt problem med hur överprisade och auktoritära PS3/PS4 och Xbox 360/One är? Fler konkurrenter är alltid bra, och speciellt då om dom faktiskt har förkänat sina användares tillit, till skilldnad från så många andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Ninjaflipp:

Nja Alienware, det är nog bara ni som är vana med lite väl hög lönsamhet.

Låter nästan som du tycker det är fult att tjäna mycket pengar haha

Sen får man väl köpa vad som helst? Hade inte köpt Alienware dock

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Fel dom köper konsoler för att det är bättre exklusiva spel där inte för att det är "plug-n-play".

Steam machines kommer bli valves största flopp efter vaporwaren episode 3.😉

Skickades från m.sweclockers.com

Om det är så lätt att exlusives är enda problemet så kommer de bara göra HL3 Steambox-exklusivt; problem solved!

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Själv är jag väldigt intresserad av STEAM machines, men som en tidigare ägare av en ALIENWARE laptop tänker jag knappast köpa något från dem - någonsin mer.

Du kan ju bygga allt själv och installera eller bara be typ INET att kräma ihop en burk åt dig och trycka in en dual boot eller liknande.
Är väldigt sugen på att testa och se hur det går med stöd för "klassiskt" PC-Spelande - hur blir stödet för möss och tangentbord. De nämner att det skall funka med kontroller och mus/tangentbord - men då måste det finnas drivrutiner till mössen och vissa tangenbord förmodar jag. Om det funkar bra skulle jag kunna tänka mig att ha en speldator som bara sköter spel och sköta allt via en liten laptop/surfplatta som vardagssurf - mail och bankärenden etc. Men, får väl se hur det artar sig. Det känns som om att de flesta i branschen har en försiktig optimism till STEAM OS och att många fler skulle vilja se alternativ till MS dominans som PC OS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Fast... De har själva gått ut och sagt att endast de som är erfarna med Linux borde för tillfället testa Steam OS som inte är färdigt alls.
Vad då inga problem? Menar du att det inte är ett enormt problem med hur överprisade och auktoritära PS3/PS4 och Xbox 360/One är? Fler konkurrenter är alltid bra, och speciellt då om dom faktiskt har förkänat sina användares tillit, till skilldnad från så många andra.

Det är en PC i en låda så den konkurrerar väl närmast med PC vad jag förstått?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Det är en PC i en låda så den konkurrerar väl närmast med PC vad jag förstått?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej. Konkurerar med konsoler, om platsen i vardagsrummet.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Nej. Konkurerar med konsoler, om platsen i vardagsrummet.

Ok, men den kör samma spel som PC?
För min egen del sitter jag hellre vid datorn, men visst andra kanske föredrar soffan. Dock kan man lösa det utan att köpa just en Steam Machine. Sen verkar det inte riktigt vara för folk utan kunskap om Linux, det är ju betydligt krångligare än vad en "normal" konsol är med tanke på alla uppdateringar osv. Nu har inte jag själv provat SteamOS dock så jag kan inte bilda mig en uppfattning om hur det är, men magkänslan säger mig att det inte tillför något som inte kan lösas utan det, vilket jag tror behövs om man har breda massan av konsolägare som måltavla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

Ok, men den kör samma spel som PC?
För min egen del sitter jag hellre vid datorn, men visst andra kanske föredrar soffan. Dock kan man lösa det utan att köpa just en Steam Machine. Sen verkar det inte riktigt vara för folk utan kunskap om Linux, det är ju betydligt krångligare än vad en "normal" konsol är med tanke på alla uppdateringar osv. Nu har inte jag själv provat SteamOS dock så jag kan inte bilda mig en uppfattning om hur det är, men magkänslan säger mig att det inte tillför något som inte kan lösas utan det, vilket jag tror behövs om man har breda massan av konsolägare som måltavla.

Skickades från m.sweclockers.com

Den kör alla spel direkt som stöds av Linux, andra spel kan streamas via LAN/WLAN till maskinen.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841