HTC One M8 Prime får skal i komposit av aluminium och kisel

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Självklart jämför man med telefoner i samma prisklass från samma tid. Men enligt min erfarenhet hjälper inte det, HTC är slarviga. Mycket knak i skalen och glipor. Men de har förhoppningsvis blivit okej sen vintern 2012 har inte rört en HTC enhet släppt efter det.

Alltså 2 år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Alltså 2 år sedan.

Snarare 1,5 men fortfarande inte acceptabelt när de tar en bit över 5000kr för skiten. Sen har jag läst om att det är problem med glipor även på one m7 vilket jag inte har kollat så de stämmer irl, men har som sagt hållit mig borta från HTC enheter sen sist. Och det lär jag fortsätta med det ett bra tag framöver

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Snarare 1,5 men fortfarande inte acceptabelt när de tar en bit över 5000kr för skiten. Sen har jag läst om att det är problem med glipor även på one m7 vilket jag inte har kollat så de stämmer irl, men har som sagt hållit mig borta från HTC enheter sen sist. Och det lär jag fortsätta med det ett bra tag framöver

Ptja, kolla bara på recensioner av M7an och vad folk faktiskt tycker.
Tog tid på mig att bestämma mig vad för lur jag skulle ha förra året och det blev
HTC One, aldrig haft problem med den och det är bara någon enstaka som klagat
på telefonen som jag sett i recensioner och det är ofta defekta enheter, som man kan
få oavsett vilken produkt du köper, men då är det ju bara att lämna in.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Friterad:

Ptja, kolla bara på recensioner av M7an och vad folk faktiskt tycker.
Tog tid på mig att bestämma mig vad för lur jag skulle ha förra året och det blev
HTC One, aldrig haft problem med den och det är bara någon enstaka som klagat
på telefonen som jag sett i recensioner och det är ofta defekta enheter, som man kan
få oavsett vilken produkt du köper, men då är det ju bara att lämna in.

Samma här. Uppgraderade precis till arhd 70, riktigt nice
Strömmar även airplay direkt till recievern med den. Funkar också att kasta netflix via chromecast till brorsans chromecast dongle helt laggfritt. Fast skulle jag använda den för det är det nog bättre skaffa en hdmi kabel till telefonen för bättre kvalite.

det enda som går att klaga på är kameran i dåligt ljus, bilden blir aningen lila då utan blixt. Antar detta är fixat i den nya modellen. Stör mig inte nämnvärt tar nästan aldrig bilder när det är mörkt utan blixt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Chefen grät blod varje gång vi, jag och mina kollegor, tvingades byta ut våra lurar så det var knappast budget. Men ja, det var några år sedan.
Det är som man säger: Det tar 15 år att bygga ett varumärke men bara 15 sekunder för att förstöra det.

Nu ska jag inte vara sådan men ALLA chefer gråter blod när någonting alls ska ersättas...

Men av ren skär nyfikenhet vilka telefoner är det du hade och vilken bransch är det ni jobbade inom, har en vän som jobbar på IT avdelningen för ett stort nordisk försäkringsbolag och de har haft enorma besvär med HTC och få deras interna appar att fungera som de ska med Sense.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Nu ska jag inte vara sådan men ALLA chefer gråter blod när någonting alls ska ersättas...

Men av ren skär nyfikenhet vilka telefoner är det du hade och vilken bransch är det ni jobbade inom, har en vän som jobbar på IT avdelningen för ett stort nordisk försäkringsbolag och de har haft enorma besvär med HTC och få deras interna appar att fungera som de ska med Sense.

Som sagt var det några år sedan men jag tror det var någon Diamond, resten har jag glömt. En hade tangentbord och alla utom Diamond hade stylus (tror jag)
De buggade ur och självdog i alla fall till den grad att det skall mycket till innan jag litar på det fabrikatet igen. Då jobbade jag med IT-drift som driftansvarig.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Efter tre KATASTROFALA enheter från HTC så ställer jag mig frågande till "riktigt bra grejer". Inte blev det bättra av att servicefirman dessutom hittade på ursäkter för att slippa laga telefonen... fast det är ju ökända Anovo så det är väl inte så konstigt iof.
HTC är anledningen till att jag numera kör Iphone.

Ojoj, måste kännas jobbigt att försöka piska upp ett HTC vs. Apple krig och inte lyckas.

OnT Nice lur, HTC har ju gjort fina enheter ända sedan Qtek-tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Ojoj, måste kännas jobbigt att försöka piska upp ett HTC vs. Apple krig och inte lyckas.

Det har aldrig varit min avsikt. Hoppas det inte känns allt för jobbigt nu när du misslyckades med att provocera mig.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Som sagt var det några år sedan men jag tror det var någon Diamond, resten har jag glömt. En hade tangentbord och alla utom Diamond hade stylus (tror jag)
De buggade ur och självdog i alla fall till den grad att det skall mycket till innan jag litar på det fabrikatet igen. Då jobbade jag med IT-drift som driftansvarig.

Om ni köpte in HTC diamond 2012 förstår jag att ni blev besvikna då den luren släpptes 2008. I övrigt släpptes den sista androidluren i toppskiktet från htc med tangentbord 2010.

Jag tror du får revidera din berättelse lite.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Djinn:

Nu blir intern lagring allt viktigare med alla Kitkat restriktioner, 16gb räcker inte nånstans minst 64gb behövs i premium mobilerna.

Speciellt med tanke på 2560x1440, det är ju ändå ~40% fler pixlar så det behövs definitivt mer lagring från början.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Efter tre KATASTROFALA enheter från HTC så ställer jag mig frågande till "riktigt bra grejer". Inte blev det bättra av att servicefirman dessutom hittade på ursäkter för att slippa laga telefonen... fast det är ju ökända Anovo så det är väl inte så konstigt iof.
HTC är anledningen till att jag numera kör Iphone.

Håller med, men för mig räckte det med äga en Desire, batteritiden var fruktansvärt usel, bytte till Galaxy S2 efter det och det var som att komma hem. Har kört Samsung sedan dess, men sneglar såklart på Apple oxå, ska bli kul att se vad dom hittar på med sina nya modeller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Allt aluminium som används till nån form av lastbärande struktur är alltid legerat med kisel i princip. Om de skriver fel och menar silicon, alltså kisel och inte silikon, så är detta typ lika givande som att skryta om att ens rostfria skal nu är en legering mellan järn och krom. Omg omg ni gör nåt som gjorts i decennier och som är branschstandard! Amazing!

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Jag tror du får revidera din berättelse lite.

Tror du ska sluta läsa in något som inte står. Gick över till Iphone någon gång vid 2009. Så ja, det är länge sedan och ja, jag har medgett det.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net