Nyinköpt minne gör att datorn bootar om vid uppstart av w7?

Permalänk
Medlem

Nyinköpt minne gör att datorn bootar om vid uppstart av w7?

Fick idag mina nya ram minnen. (2x4gb)
Hade kollat upp vad som skulle passa och köpte det. Satte i det med mina andra 2x2gb och trodde det skulle fungera.

Datorn startade och kom in till första bilden på Win7. Sedan så startades datorn om sig och igen och igen.
Testade att bara sätta i 2x4gb ram minnena och det hände samma.

Någon som vet felet.

Jag har ett Msi D2415 moderkort

Tydligare rubrik
Permalänk
Hedersmedlem

exarel det skulle vara bra om du kunder redigera din rubrik till något som tydligare beskriver vad du vill ha hjälp med. På så vis är det lättare för folk att förstå innehållet innan de går in i en tråd.

Beskriv gärna också exakt vilka minnen du köpte och vilka du hade sedan innan.

Mvh
Moderator Shimonu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

exarel det skulle vara bra om du kunder redigera din rubrik till något som tydligare beskriver vad du vill ha hjälp med. På så vis är det lättare för folk att förstå innehållet innan de går in i en tråd.

Beskriv gärna också exakt vilka minnen du köpte och vilka du hade sedan innan.

Mvh
Moderator Shimonu

Jag köpte dessa minnen http://cdon.se/hemelektronik/corsair/corsair-core-i7-i5-i2-8g...
De sedan innan ska vara ett par Hyundai Electronics pc3-10700, 1,5v

Kollade grafikkortet skulle klara pc3-10600 - 1333mhz, obuffrad och icke ecc

Permalänk
Medlem

Luddig felbeskrivning, men testa att byta sata mode.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Luddig felbeskrivning, men testa att byta sata mode.

hur gör man det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av exarel:

hur gör man det?

I BIOS. Exakt var beror på moderkortet. I mitt BIOS hittar jag den inställningen under "integrated peripherals".

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

I BIOS. Exakt var beror på moderkortet. I mitt BIOS hittar jag den inställningen under "integrated peripherals".

ok ska kolla på det senare

Permalänk
Medlem

det är inte bara så att jag behöver ta ut batteriet som sitter på moderkortet och sätta i det igen?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av exarel:

det är inte bara så att jag behöver ta ut batteriet som sitter på moderkortet och sätta i det igen?

Du är väl medvetet om att du resettar bios genom att göra det va? Alltså ändrar du ev. något.. och ändrar tillbaka det genom att ta ut batteriet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du är väl medvetet om att du resettar bios genom att göra det va? Alltså ändrar du ev. något.. och ändrar tillbaka det genom att ta ut batteriet.

Ja, jag vet att man resetar bios. Men jag tänkte om det var någon som visste om man kunde göra så

Permalänk
Medlem

tänkte också att kan det ha med nätaggregatet att göra. Har ett som är väldigt slö

Permalänk
Avstängd
Skrivet av exarel:

Ja, jag vet att man resetar bios. Men jag tänkte om det var någon som visste om man kunde göra så

Du kan inte ändra BIOS hur du vill genom att ta ut batteriet.. Du återställer BIOS.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Tänkte bara skriva med att jag testade att sätta i de gamla igen och den gick igång. Men måste man typ installera ram minnet på något sätt? Eller ska man kanske testa att ominstallera datorn med de ram minnena i?

Ska jag skriva ner allt som sitter i dator nu?

Permalänk
Medlem

Kan jag behöva uppgradera Bios?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Luddig felbeskrivning, men testa att byta sata mode.

Jag tänkte på det med Sata mode, är det ens för ram minne?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ska jag skriva ner allt som sitter i dator nu?

Det skulle du gjort i OP alternativt sign.

Skrivet av exarel:

Kan jag behöva uppgradera Bios?

Det kan hjälpa.

Skrivet av exarel:

Jag tänkte på det med Sata mode, är det ens för ram minne?

Nej, men om man har fel sata mode får man BS direkt efter "windows startas", vilket skulle kunna passa in på din luddiga felbeskrivning.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*rubrik redigerad*

Tänk på att ge trådar så tydliga rubriker som möjligt. Då blir forumet överskådligare och trevligare att använda, samtidigt som ens chanser att få bra svar ökar. Den här gången har jag justerat rubriken åt dig, men kom ihåg det när du skapar andra trådar i framtiden.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Nej, men om man har fel sata mode får man BS direkt efter "windows startas", vilket skulle kunna passa in på din luddiga felbeskrivning.

Jag tänkte varför ska man byta sata mode? Det fungerar ju när jag kör med de gamla ram minnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exarel:

Jag tänkte varför ska man byta sata mode? Det fungerar ju när jag kör med de gamla ram minnet.

Det hade inte nämnts när jag skrev det första gången. Nu är det ju självklart onödigt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Satte i ett par andra ram minnen och det fungerar nu och har både de gamla och de nya i (12gb ram)

Permalänk
Medlem

Prova en RAM-sticka i taget av de nya så märker du om en av dem inte fungerar.

Visa signatur

RIPE LIR