WATERCOOL Radiator MO-RA3 360 Core LC - black Kopplingar på kortsidan?

Permalänk
Inaktiv

WATERCOOL Radiator MO-RA3 360 Core LC - black Kopplingar på kortsidan?

Jag funderar på att skaffa radiatorn WATERCOOL Radiator MO-RA3 360 Core LC - black men kan inte hitta nån info om på vilken sida slangkopplingarna sitter. Är det nån som vet om dom sitter på kortsidan av radiatorn?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Hitta vadå? Bilden säger inte ett smack om slangkopplingarna sitter på kortsidan eller långsidan.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av anon999:

Hitta vadå? Bilden säger inte ett smack om slangkopplingarna sitter på kortsidan eller långsidan.

Nu fattar jag inte, det är 4 slang möjligheter du kan antingen koppla på den över eller undre.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv

Jag ska montera den LIGGANDE på toppen av chassit och för att dragningen av slangarna ska fungera och se bra ut måste slangarna gå in i radiatorn på kortsidan av den, vet inte hur jag ska förklara det här enklare, radiatorn är inte helt kvadratisk. EDIT: Kortsidan på radiatorn är lika som baksidan\framsidan på chassit och slangen ska gå in i radiatorn via taket på chassit's baksida.

Permalänk

Köp inte den snik modellen, jag har en Mora 360, Watercool är bästa radsen på marknaden. Jag kör den externt med lång slang till bench riggen, finns fötter till den osv. Står helt fristående(ute på balkongen när det är kallt ute)

http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p15381_Waterco...

Du ser där alla anslutnings möjligheter. 4 totalt.

Permalänk
Inaktiv

Jo jag har funderat på den också men den är lite större och då kan jag inte gå in via taket på chassit som jag hade tänkt. Den jag har tänkt mig är 1.5 kg lättare men jag kommer också att ha en Phobya G-changer 360 inne i lådan så totala massan kommer att ligga strax under 7 kg. Sitter kopplingarna på din på kortsidan av radiatorn?

Permalänk
Skrivet av anon999:

Jo jag har funderat på den också men den är lite större och då kan jag inte gå in via taket på chassit som jag hade tänkt. Den jag har tänkt mig är 1.5 kg lättare men jag kommer också att ha en Phobya G-changer 360 inne i lådan så totala massan kommer att ligga strax under 7 kg. Sitter kopplingarna på din på kortsidan av radiatorn?

Det sitter två på höger sida på bilden, och två som vänder mot kameran så att säga. Du ser dom om du kollar noga. Exakt samma som på den billiga.

Den billiga är alltså bara själv kyl elementet utan hölje, inga fästen för nåt, inte för fläktar(finns ej att köpa till heller), inte för något. Kylflänsarna är helt oskyddade.

Ska du montera den på sidan av ett chassie? Det går utmärkt att köra externt med lång slang. Då kan du ställa den en bit bort så hör du inte fläktarna öht.

Permalänk
Inaktiv

Suck! Om jag säger så här då. Din kylare mäter 415,5 x 383 mm. Sitter kopplingarna på sidan som mäter 383 mm?

Permalänk
Skrivet av anon999:

Suck! Om jag säger så här då. Din kylare mäter 415,5 x 383 mm. Sitter kopplingarna på sidan som mäter 383 mm?

Dom sitter här:

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Precis som bilden jag länkade till visar....

Permalänk
Inaktiv

Det vill säga inte ett dugg relaterat till det frågan gällde. En bild säger väl för f-n noll och intet i det här fallet om hur mång millimeter sidan som kopplingarna sitter på är. Hört talas om måttband eller tumstock? Troligen aldrig :). Varken du eller thereal_twisted kommer troligen aldrig nånsin att förstå frågan så gör er själva en tjänst och glöm frågan,

Permalänk

Dom sitter alltså på kortsidan för att förydliga

Själva radden fö är det bästa jag har haft med att göra, allt som inte är målat är rostfritt. Har haft den ute på balkongen i snö/regn och det finns inte minsta rost eller liknande på den. Luften försvinner på nån minut, extremt låg restriktion i rad, bästa rad jag haft.

Hur hade du tänkt montera den på chassit? Med acetal fötterna och gallret på sidan utan fläktar är den ganska så stilren. Den är inte hemskt ful att ha fristående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon999:

Det vill säga inte ett dugg relaterat till det frågan gällde. En bild säger väl för f-n noll och intet i det här fallet om hur mång millimeter sidan som kopplingarna sitter på är. Hört talas om måttband eller tumstock? Troligen aldrig :). Varken du eller thereal_twisted kommer troligen aldrig nånsin att förstå frågan så gör er själva en tjänst och glöm frågan,

"Jag funderar på att skaffa radiatorn WATERCOOL Radiator MO-RA3 360 Core LC - black men kan inte hitta nån info om på vilken sida slangkopplingarna sitter. Är det nån som vet om dom sitter på kortsidan av radiatorn?"

"Tog max en minut att hitta;
http://www.frozencpu.com/images/prod...ex-rad-209.jpg"

Man ser ju för fan att dom sitter på kortsidan? Jo jag vet vad både måttband och tumstock är, vet du vad ögonmått är? Tydligen inte!

Vissa personer förtjänar inte ens hjälp på detta forum.