Permalänk
Medlem

Datorskärm dog helt plötsligt?

Tjenare sitter på två datorskärmar och helt plötsligt dog min andra skärm och får upp "No signal".

Först testade jag sladden och den är det inget problem med sedan kollade jag i nvidia settings och där hittar nvidia min skräm men får ändå ingen bild på den.

Jag får även upp skärmen i dxdiag

Någon datorkunnig som kan hjälpa mig med detta problem?

Mvh

Permalänk

troligen belysningen i skärmen som dog. dvs den visar bild men har ingen bakgrundsbelysning på lcd displayen därmed ser den svart ut.

edit läste för dåligt...

provat omstart av datorn?

men troligen något som pajjat i skärmen ändå om den hittas av datorn men skärmen känner inte signalen från grafikkortet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

troligen belysningen i skärmen som dog. dvs den visar bild men har ingen bakgrundsbelysning på lcd displayen därmed ser den svart ut.

edit läste för dåligt...

provat omstart av datorn?

men troligen något som pajjat i skärmen ändå om den hittas av datorn men skärmen känner inte signalen från grafikkortet.

yepp den har troligtvist pajjat.. http://i.imgur.com/Ln5WaQG.jpg

Permalänk
Medlem

Har du prövat att byta plats på skärmarna?
Har du provat skärmen ensam på alla portar?

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon