Helgsnack: Inget Grand Theft Auto V till PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Blir lite motsägelsefullt då när PC nissarna hatar konsol.

Jag hatar ingen konsol så där sköt du dig själv i foten

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Strix B550-E GAMING CPU: AMD Ryzen 7 5800X Mem: Kingston FURY Beast RGB DDR4 3200MHz 32GB
Nätagg: ASUS TUF GAMING 750B, 750W GPU: ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC Chassi: Cooler Master Masterbox TD500 Mesh Cpu-Kylare: CM ML240L V2 ARGB Skärm: LG 34" 34GN850-B OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marroak:

Jag hatar ingen konsol så där sköt du dig själv i foten

Har jag aldrig hävdat du gör heller.

Permalänk
Medlem

Egna tankar men tror de släpper det först till x1 och ps4 då det är portat till x86. Sen får vi vänta lite till innan det kommer till pc.
4 tog sin tid innan det kom och då fungerade det sämre än bf4.
Så jag tror att de satsar på "next gen" konsoler och sedan då tiden som de har gåt med på att det ska vara exklusivt gåt ut pc.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

För min del så är intresset svalt. Efter katastrofen som var GTA 4 så har jag inte mycket till övers för Rockstar. Vi har växt ifrån varandra helt enkelt. Med många goa minnen från ettan till San Andreas, så kanske det är dags att säga farväl.

Adjöss och tack för fisken.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Hoppas att det inte släpps till PC

Hur tänker du då? Kommer ditt exemplar av spelet plötsligt bli mindre roligt? Svar nej. Jag har ingen konsol alls och har ändå inga problem med att PC-spel släpps till konsoler, tvärtom. Vill de släppa GTA V på Wii U så skulle jag applådera det med trots att jag inte tänkt skaffa Wii U.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Fast Rockstar är ju envisa jävlar som använder gfwl och gfwl är typ sämst såatte, Steam-version eller inget köp för min del.

Games for Windows Live är död och begraven redan.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Vill man inte tjäna pengar eller vad är det här för dumheter?

Det vill man säkert men det är kanske inte så stor vinstmarginal på det?

Tänker att istället för att plöja ner pengar i PC-versionen så gör man hellre nytt. De PC-spelare som har både PC och konsoll köper nog inte spelet en gång till. Att starta upp ett projekt kostar väldigt mycket.

Och säga vad ni vill... piratkopieringen är ett problem enligt utvecklarna. Bäst sammanfattat såhär: "It’s human nature: why spend money if you can get something for free?".

Mer (även om GTA) här.

Permalänk
Medlem

Piratkopiering är väl omfattande även för WII XBOX PS

Ridå

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Det vill man säkert men det är kanske inte så stor vinstmarginal på det?

Tänker att istället för att plöja ner pengar i PC-versionen så gör man hellre nytt. De PC-spelare som har både PC och konsoll köper nog inte spelet en gång till. Att starta upp ett projekt kostar väldigt mycket.

Och säga vad ni vill... piratkopieringen är ett problem enligt utvecklarna. Bäst sammanfattat såhär: "It’s human nature: why spend money if you can get something for free?".

Mer (även om GTA) här.

Inte stor vinstmarginal?
Jag tror om rockstar släppt GTA v till PC så hade de förmodligen gått lver Xbox o PS3 sales.

Ett av världens största spel, finns ingen förlust för dem och inte porta det till pc.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Inte stor vinstmarginal?
Jag tror om rockstar släppt GTA v till PC så hade de förmodligen gått lver Xbox o PS3 sales.

Ett av världens största spel, finns ingen förlust för dem och inte porta det till pc.

Tror också att PC hade mosat konsolerna i sales om det varit mer än en kass portning, vilket tyvärr brukar bli fallet.
Men då ska vi inte glömma att Rockstar nästintill avgudar konsoler sedan tidigare ta t.ex. Red Dead Redemption som tyvärr aldrig lär se dagens ljus på PC, verkar f.ö. som att de lagt ner supporten helt och hållet där.
http://www.giantbomb.com/red-dead-redemption/3030-25249/forum...

Fast jag håller med: Konsolerna idag är ju så lika vanliga PC's som de kan bli utan att kallas för just "PC" så portning borde gå relativt enkelt.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Jag har lyckats hålla mig borta från x360versionen för att jag vill spela det här spelet med en så maximal upplevelse som möjligt.
Jag kan vänta lite till, så länge de gör det rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har inte ägt någon konsol i den gamla generation 360/Ps, men nästan varje gång jag är hemma hos någon och ser hur spelen faktiskt ser ut, så blir glad att jag enbart spelat på PC. Det är ju så sjukt lågupplöst så man blir mörkrädd, ingen kantutjämning att tala om heller. Såklart med undantag för vissa konsolunika titar framför allt på PS3. Men tex COD Ghosts, som är ganska nytt...det ser ut som CS 1.6 i mina ögon, iaf på PS3 hehe.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Inte stor vinstmarginal?
Jag tror om rockstar släppt GTA v till PC så hade de förmodligen gått lver Xbox o PS3 sales.

Ett av världens största spel, finns ingen förlust för dem och inte porta det till pc.

Du tror med andra ord att de gör såhär för att förlora pengar?

Jag tror inte heller de hade gått med förlust - däremot tror jag de räknar med att tjäna MER pengar på att använda resurserna på annat håll.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Piinmu:

Då är det antagligen ett fel ifrån spelbutiken.se's sida, skulle de t ex skicka ett 360/ps3 spel till mig så är det ju dock tråkigt.
Kommer kanske ännu ett mail snart där de ber mig ignorera förra mailet

Intressant att se hur detta slutar för både dig och den andra i tråden som också verkar ha handlat från spelbutiken. Skapligt irriterande om det skulle dyka upp en konsolutgåva hehe.

Återkom gärna när du(/ni) hört/sett/fått något mer ifrån spelbutiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Det vill man säkert men det är kanske inte så stor vinstmarginal på det?

Tänker att istället för att plöja ner pengar i PC-versionen så gör man hellre nytt. De PC-spelare som har både PC och konsoll köper nog inte spelet en gång till. Att starta upp ett projekt kostar väldigt mycket.

Och säga vad ni vill... piratkopieringen är ett problem enligt utvecklarna. Bäst sammanfattat såhär: "It’s human nature: why spend money if you can get something for free?".

Mer (även om GTA) här.

Sitter folk fortfarande hemma i sina stugor och tror på fullaste allvar att piratkopierings-myten lever?

Piratkopiering är inget problem, det är bara förläggarnas enda sätt att skylla bort en värdelös produkt.

Q1 FY14 revenue by platform (EA GAMES)

Xbox360 256 million
PS3 238 million
PC 298 million

Skulle nog vilja säga att PC-användare är den kategorin som spenderar mest pengar på spel, ta Dota2 tillexempel. Communityn har i dagsläget "donerat" 4,400,000$ till årets prispott på turneringen The International. Man har köpt ingame-biljetter till en turnering man kan se gratis på Twitch...

Permalänk
Avstängd

GTA 5 Kommer. Freeplay 2015 och de räknar med att tjäna pengar på multiplayer bara de eprimenterat färdigt på konsolerna. Det är vad jag tror.

Äh föresten de backar nog om det. För många cheaters på PC. Alltså inget spel till PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Sitter folk fortfarande hemma i sina stugor och tror på fullaste allvar att piratkopierings-myten lever?

Piratkopiering är inget problem, det är bara förläggarnas enda sätt att skylla bort en värdelös produkt.

Q1 FY14 revenue by platform (EA GAMES)

Xbox360 256 million
PS3 238 million
PC 298 million

Skulle nog vilja säga att PC-användare är den kategorin som spenderar mest pengar på spel, ta Dota2 tillexempel. Communityn har i dagsläget "donerat" 4,400,000$ till årets prispott på turneringen The International. Man har köpt ingame-biljetter till en turnering man kan se gratis på Twitch...

Och ändå så indoktrinerat hos folk att man vill dra ett täcke över sig.

Skrivet av johnjensen:

GTA 5 Kommer. Freeplay 2015 och de räknar med att tjäna pengar på multiplayer bara de eprimenterat färdigt på konsolerna. Det är vad jag tror.

Äh föresten de backar nog om det. För många cheaters på PC. Alltså inget spel till PC.

Ja verkligen, lite ENB tackar jag inte nej till.

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jag har inte ägt någon konsol i den gamla generation 360/Ps, men nästan varje gång jag är hemma hos någon och ser hur spelen faktiskt ser ut, så blir glad att jag enbart spelat på PC. Det är ju så sjukt lågupplöst så man blir mörkrädd, ingen kantutjämning att tala om heller. Såklart med undantag för vissa konsolunika titar framför allt på PS3. Men tex COD Ghosts, som är ganska nytt...det ser ut som CS 1.6 i mina ögon, iaf på PS3 hehe.

Just GTA V har ju fått beröm för att den överträffar hur andra spel ser ut. Jag har inte sett någon footage från spelet än, så jag kan inte uttala mig.
Själv har jag faktiskt ett Xbox 360, mest pga att jag vill kunna spela NHLspelen från EA Sports som tyvärr är konsolexklusiva.

Permalänk
Medlem

Kan man inte bara spela det på PCn typ via en emulator?

Okej, så vi som människan kan landa på månen men vi kan inte göra ett spel kompitabelt för alla konsoler, nåt har gått fel på vägen...

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Hoppas att det inte släpps till PC

Måste bara säga att din profilbild passar jäkligt bra till det du skrev xD

Visa signatur

CPU: i7-6700K | GPU: GTX 1050Ti | RAM: 16GB 2666Mhz DDR4 | HDD: 2TB | SSD Samsung 850 EVO 120GB | ASUS Maximus VIII Hero | PSU: EVGA SuperNOVA 850W G2 | Tangentbord: Varmilo VA69M V3 | Mus: Zowie FK12 | Mikrofon: Blue Yeti Blackout | Hörlurar: Astro A40 | DAC/Amp: FiiO E10K, Astro MixAmp Pro TR | Skärm: BenQ XL2720Z | TV: Samsung 65" LED 4K TV | ASUS VG248QE

Permalänk
Avstängd

Som jag spånade lite om innan. Släpps det till PC blir det nog svårt att både modda och köra EBN grafikmod på. Om man tittar på Xbox Old versionen lägger Rockstar mest krut på MultiPlayer. Själv är jag gammalmodig och vill spela en bra kampanj. Kanske blir det så att GTA mer och mer dras åt MP. Vad tror ni? Är det där pengarna ligger och tindrar för utvecklarna. Mikro-transaktioner i stora guldhögar?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Watchdog i all ära men det man kommer sakna är GTA humorn och modden. Jag har själv förbeställt Watchdog till PC när det såldes ut fär 250 kr men räknar kallt med att det är fullt spelbart efter några månaders buggfixande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooakim:

Är det inte lite dumt o förhandsboka ett spel som man inte vet finns?

Fick förhandsbokning i födelsedagspresent...

Visa signatur

CPU:i7 3770k @4,5Ghz Kylning:Custom water-loop RAM:16GB @1866Mhz GPU: 2 X R9 290x @ 1200Mhz PSU:Corsair AX 1200w MB: P8 Z77-pro Chassi:NZXT swich 810 white

Macbook Pro Retina.iPhone 7
200/200Mbit/s fiber.

Permalänk
Skrivet av eken97:

Fick förhandsbokning i födelsedagspresent...

Kungligt trollat av den du fick det av, han/hon slipper köpa present.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Just GTA V har ju fått beröm för att den överträffar hur andra spel ser ut. Jag har inte sett någon footage från spelet än, så jag kan inte uttala mig.
Själv har jag faktiskt ett Xbox 360, mest pga att jag vill kunna spela NHLspelen från EA Sports som tyvärr är konsolexklusiva.

Det ser helt OK ut på PS3 iaf. Men drawdistance är ju inte den bästa, samt obefintlig kantutjämning och dålig upplösning på skuggor. Men de har verkligen pressat konsolen till max tror jag, med tanke på hur jävla stort det är. Jag väntar på att det ska komma till PC. Men nu verkar det ju dröja. Får bli WatchDogs först

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Om man vill kan man ju ladda ner Xbox 360 emulator gratis, gör en backup på din 360 version av GTA V och spela på PC! Helt lagligt givetvis :).

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Sitter folk fortfarande hemma i sina stugor och tror på fullaste allvar att piratkopierings-myten lever?

Piratkopiering är inget problem, det är bara förläggarnas enda sätt att skylla bort en värdelös produkt.

Jag vet av erfarenhet att det är ett problem. Läs artikeln så ser du att det är mer än en utvecklare som säger så. Där dog "myten".

Det går även så långt att pirater ber om support! Till och med pirater avlönade med skattemedel... Japp, så illa är det.

Din inställning riskerar att få folk att ta lättsamt på piratkopieringen - och hin onde och drm och hans farmor vid namn online krav följer det hela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Om man vill kan man ju ladda ner Xbox 360 emulator gratis, gör en backup på din 360 version av GTA V och spela på PC! Helt lagligt givetvis :).

Kan du ge exempel på en fungerande emulator då? När man googlar på det får man ju bara upp typ 5st lika sidor med samma bilder och någon skum download länk, nej tack...

Permalänk
Avstängd

Spelar ju ingen roll om Xbox 360 emulator funnits. Grafiken blir ändå inte bättre på PC.

Permalänk
Medlem

Om dom inte släpper till PCn är det deras förlust, jag kommer inte köpa en konsoll för att spela GTA V.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.