Permalänk
Medlem

Nytt mobo+cpu

Hej!

Ska nu till och köpa nytt moderkort och cpu. Funderar på m-itx.
Kommer endast att köra ett grafikkort.
Förlorar jag någon prestanda mellan atx och m-itx?
Eller vad förutom CF/SLI missar man med m-itx? förutom mindre usb,sata uttag och ram plats.

Står mellan dessa:
Asus Z97-A

Asus Z97I-Plus

Ifall det blir m-itx så sätts det in i ett R4 tills jag köper ett m-itx chassi.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ragequit:

Hej!

Ska nu till och köpa nytt moderkort och cpu. Funderar på m-itx.
Kommer endast att köra ett grafikkort.
Förlorar jag någon prestanda mellan atx och m-itx?
Eller vad förutom CF/SLI missar man med m-itx? förutom mindre usb,sata uttag och ram plats.

Står mellan dessa:
Asus Z97-A

Asus Z97I-Plus

Ifall det blir m-itx så sätts det in i ett R4 tills jag köper ett m-itx chassi.

Det enda du missar är expansionsmöjligheter. Du har gjort en ganska komplett lista där.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Du kan köra max 2 ram stickor

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

Då blir det m-itx.
Har planerat att vänta på Devil Canyon processorerna, men hur länge tror ni att jag får vänta? Har hört något om 2:a juni..
Kommer under tiden köra med en Pentium G3220.
Eller är det såpass länge att det är värt att köpa en 4770k istället?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av ragequit:

Då blir det m-itx.
Har planerat att vänta på Devil Canyon processorerna, men hur länge tror ni att jag får vänta? Har hört något om 2:a juni..
Kommer under tiden köra med en Pentium G3220.
Eller är det såpass länge att det är värt att köpa en 4770k istället?

Jag skulle lätt vänta! känns rätt onödigt att köra på ett 4770k när Devil Canyon är runt hörnet

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |