SweClockers besöker Retrospelsmässan

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Haha jo visst har man lagt hutlösa timmar för att lyckas med något snyggt på Amiga så det känner man igen sig i men roligt när man lyckas dock Om du intresserar dig av Demos så besök Pouet.net som är ett måste för demos till allt inte bara Amiga

Ja jag har kännt till sidan sen 2005 ungefär Jag har två frågor till dig, om du orkar svara

1) Jag undrar titeln på ett pc demo (eller gruppen som gjorde det) som jag har glömt. Det visar en flicka som med an C64 experimenterar med Basic'ens "print", och på så vis intresserar sig för programmering. Hon utvecklar sina kunskaper, och sedan skaffas en Amiga 500 där hon gör 3d stjärnfält (och möjligen annat också, kommer inte ihåg). Sen, troligen efter att klantarna i Commodore ledningen förintar Amiga :D, så får hon en PC och fortsätter experimentra. Ett av de mest intressanta demos i min mening. Kommer inte ihåg om titeln innehöll ordet "retro" eller "roots" (när jag sökte pouet på dessa ord hittade jag inte det) eller liknande :\ har du någon aning ?

2) Hur pålitliga är binärerna ? Video är givtvis ett perfekt sätt att skydda sig mot potentiell malware samtidigt som man kan uppleva sånt ens gamla dator inte orkar med. Men förutsatt att datorn orkar med, så är nackdelarna ju att videorna är många gånger större, och att det aldrig är pixelperfekt. Nu är jag liten sugen att uppleva lite äldre demos som datorn orkar med, och vill veta om alla länkar i pouet till binärer är pålitliga. Vad gör du själv, laddar du ned och kör allt ?

EDIT: Glöm fråga 1, har googlat fram det:
Titel: Obsoleet
Pouet: http://www.pouet.net/prod.php?which=13033

Visa signatur

Dator: Top Secret Ancient Artefact

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Calle2003:

Visst gjorde ni det, köpte remaken och konstaterade att Jonas förutspåelse var korrekt, originalet var bättre!

Jonas, stabil kille. Pålitlig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi:

Ja jag har kännt till sidan sen 2005 ungefär Jag har två frågor till dig, om du orkar svara
2) Hur pålitliga är binärerna ? Video är givtvis ett perfekt sätt att skydda sig mot potentiell malware samtidigt som man kan uppleva sånt ens gamla dator inte orkar med. Men förutsatt att datorn orkar med, så är nackdelarna ju att videorna är många gånger större, och att det aldrig är pixelperfekt. Nu är jag liten sugen att uppleva lite äldre demos som datorn orkar med, och vill veta om alla länkar i pouet till binärer är pålitliga. Vad gör du själv, laddar du ned och kör allt ?

EDIT: Glöm fråga 1, har googlat fram det:
Titel: Obsoleet
Pouet: http://www.pouet.net/prod.php?which=13033

Skippar fråga ett då Jag har personligen inte haft något problem med några binärer därifrån någonsin, jag kör dock huvudsakligen demos till icke x86 maskiner men har kört lite demos för x86 och har vart där många år helt utan problem, kan inte garantera något men extrema mängder demos har tankats ner av mig genom åren utan problem

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Skippar fråga ett då Jag har personligen inte haft något problem med några binärer därifrån någonsin, jag kör dock huvudsakligen demos till icke x86 maskiner men har kört lite demos för x86 och har vart där många år helt utan problem, kan inte garantera något men extrema mängder demos har tankats ner av mig genom åren utan problem

Baserat på vad du skriver, och frånvaron av ord som malware i pouet diskussionerna får man väl anta att det inte förekommer. Tack för inlägget.

Visa signatur

Dator: Top Secret Ancient Artefact

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jonas, stabil kille. Pålitlig.

Oftast men inte alltid, han sa man måste köpa PS4 för att kunna spela Metal Gear Solid V...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8