Watch Dogs i 30 FPS på Xbox One och Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Priset är absolut ett incitament för att köpa en konsol. Låt oss kika på Playstation 3 t ex. Jämför grafiken och optimeringen i de spel som släpptes i början när konsolen släpptes med spel som kom förra året t ex GTA V och The Last of Us.

Eftersom en så pass stor del utav spelföretagen skapar spelen för konsol och sedan portar till pc, av obvious reasons som att en standard är enklare att gå efter än 1000 olika konfigurationer, kommer optimeringen av spelen till konsolerna på virtuell väg faktiskt innebära upgrades från år till år för en konsolspelare. Man lägger sina 4000kr, spelar spel som för varje år får lite bättre grafik och flyter lite bättre genom hela konsolens levnadslopp.

Sedan för att dra det här för tusende gången, det är ingen tävling i specs. Det handlar om spelglädje. Vissa hittar det i konsoler, andra i mid range pc's, en del i prestandamonster pc's och andra i lite av varje. Det går inte att komma fram till vad som är bäst, eftersom det är helt och hållet subjektivt, och har man inte begripit det så tyder det tyvärr enbart på att man vill förminska något för att själv verka bättre.

Skälvklart är olika saker bäst för olika personer.
"Man lägger sina 4000 kronor" är dock inte sant, som det har skrivits otaliga gånger i tråden

Iom att dessa nya konseler är så svaga kommer en PC förmodligen ha bättre grafik även när spelen är bättre optimerade till konsol. Om man nu så vill kan man ju också sätta det
på low @792p @30 fps på en PC nu och höja succesivt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Här har ni – 60 fps i 1080p på PS4: http://frozenbyte.com/2013/11/trine-2-complete-story-for-ps4-...
Fast det är ett annat spel så klart.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Skrivet av MakeCoke:

Skälvklart är olika saker bäst för olika personer.
"Man lägger sina 4000 kronor" är dock inte sant, som det har skrivits otaliga gånger i tråden

Visst är det sant. Du betalar 4000:- så har du en ps4a.
Visst kan du också betala 4000:- för en PC, men för ett sånt pris kan man inte direkt kalla det en gaming pc.

Sen är det väl upp till var och en vad dom köper till/hur många spel man köper/har man något intresse av multiplayer?

Ganska intressant att se hur endast kostnad för hårdvara räknas för PC, medan tilläggstjänster räknas in i priset på en konsol.
Att räkna PSN+ som ett måste till ps4 är som att räkna en WOW subscription som ett måste för PC.

men visst. Länka mig gärna en PC för 4000:- som du kan garantera att ska kunna köra alla spel i 6-7 års tid med högre grafik inställningar, upplösning och fps än en konsol.

Frågar återigen. Är inte hela grejen med PC att den ska klara av högre fps och högre grafik än en konsoll. Innebär inte det att man (om man går utifrån beräkningar gjorde i tråden) att man måste uppgradera inom en 7 års tid. Varför ska man då helt plötsligt nöja sig med samma fps/upplösning/settings som en ps4a då man vid släppet av ps4 rage'ade över konsolens fps och upplösning?

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Visst är det sant. Du betalar 4000:- så har du en ps4a.
Visst kan du också betala 4000:- för en PC, men för ett sånt pris kan man inte direkt kalla det en gaming pc.

Sen är det väl upp till var och en vad dom köper till/hur många spel man köper/har man något intresse av multiplayer?

Ganska intressant att se hur endast kostnad för hårdvara räknas för PC, medan tilläggstjänster räknas in i priset på en konsol.
Att räkna PSN+ som ett måste till ps4 är som att räkna en WOW subscription som ett måste för PC.

men visst. Länka mig gärna en PC för 4000:- som du kan garantera att ska kunna köra alla spel i 6-7 års tid med högre grafik inställningar, upplösning och fps än en konsol.

Frågar återigen. Är inte hela grejen med PC att den ska klara av högre fps och högre grafik än en konsoll. Innebär inte det att man (om man går utifrån beräkningar gjorde i tråden) att man måste uppgradera inom en 7 års tid. Varför ska man då helt plötsligt nöja sig med samma fps/upplösning/settings som en ps4a då man vid släppet av ps4 rage'ade över konsolens fps och upplösning?

Nej, man kan inte köpa en PC för 4000 som klår ps4, eller ens är jämnlik.

Alla jag känner som har 360/one/ps4 prenumererar på onlinetjänsterna. Om man köper en spelkonsol tycker jag det är självklart att man ska kunna spela onlinespel på den.

Se ovan, jag (och alla jag kännet) vill helt klart kunna spela online men wow är bara ETT snordyrt spel. Alltså bara något några är intresserade av. Dessutom kan man inte ens köra wow på konsolerna, liksom många andra
spel eftersom att pc har överlägset flest exklusiva titlar.

Som sagt det går inte att få en pc för 4000 som klår ps4. Men om jag köper en SPELkonsol så kommer jag vilja köpa spel och spela dessa online.

Om man köper en bra PC nu (typ som den som länkades) så kommer den förmodligen alltid ha bättre fps / upplösning än ps4:an. Man kan aldrig veta vad som händer i framtiden, men PC:n har ju grymt mycket bättre hårdvara så jag har svårt att se att de kan jämna ut det med optimeringar.

Denna generationen är inte vad den förra var och jag tror inte den här generationen håller mer än 4-5 år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag menade att jag inte bryr mig det minsta om vad det är för FPS på ett spel... så länge det är "spelbart".

Däremot så är FPS:en väldigt intressant när det handlar om att jämföra prestandan mellan olika datorer.

Men om du bryr dig om att det är "spelbart", så bryr du dig om fpsen, eller hur? För du bryr ju dig om det är 1 fps eller 60. Alltså bryr du dig om fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Skrivet av MakeCoke:

Nej, man kan inte köpa en PC för 4000 som klår ps4, eller ens är jämnlik.

Alla jag känner som har 360/one/ps4 prenumererar på onlinetjänsterna. Om man köper en spelkonsol tycker jag det är självklart att man ska kunna spela onlinespel på den.

Se ovan, jag (och alla jag kännet) vill helt klart kunna spela online men wow är bara ETT snordyrt spel. Alltså bara något några är intresserade av. Dessutom kan man inte ens köra wow på konsolerna, liksom många andra
spel eftersom att pc har överlägset flest exklusiva titlar.

Som sagt det går inte att få en pc för 4000 som klår ps4. Men om jag köper en SPELkonsol så kommer jag vilja köpa spel och spela dessa online.

Om man köper en bra PC nu (typ som den som länkades) så kommer den förmodligen alltid ha bättre fps / upplösning än ps4:an. Man kan aldrig veta vad som händer i framtiden, men PC:n har ju grymt mycket bättre hårdvara så jag har svårt att se att de kan jämna ut det med optimeringar.

Denna generationen är inte vad den förra var och jag tror inte den här generationen håller mer än 4-5 år.

Skickades från m.sweclockers.com

Många jag känner med PC spelar WOW... Kan inte ses som ett krav
Många du känner med konsol betalar för Psn+ / Gold... Måste ses som ett krav?

Hemska tanke om man t.ex inte gillar online spel.

Javisst har PCn fler exklusiva titlar. Men den har inte de exklusiva spelen som t.ex ps3/ps4 har. Vilket är varför jag försöker få fram att äga både konsol och pc ger mycket mer än att bara äga PC eller konsol. Och sen finns det personer som föredrar konsol framför pc. Enklare och smidigare att få igång ett spel och bara lira och inte behöva bry sig om din PC klarar av spelet eller inte och inte heller bryr sig om den grafiska biten så mycket utan vill hellre bara spela för att ha kul. Och sist men inte minst så finns det ju de personer som endast har PC och endast predikar PC för att den är så extremt mycket bättre alla sätt och kan inte förstå (troligtvis är för dumma att förstå) att personer gillar olika saker och kanske inte vill lägga pengar på en PC för att spela.

Och köper man den PCn som länkades tidigare så visst du får en bra PC för 13k. En som är långt mycket bättre än en konsol
Men när jag gick i skolan lärde vi oss att 13k är väldigt mycket mer än 4k

Visst en PC erbjuder högre prestanda, men det är inte ett systems prestanda som gör ett spel bra. Det kan förstöra ett spel javisst, men högre prestanda kan inte göra ett dåligt spel bra. 900p och fast 30 fps är inte så sunkigt för en maskin som kostat 4000:- eller hur?

Även om inte denna generation håller mer än 4-5 år så kommer jag troligtvis ändå uppgradera min pc med jämna mellanrum, och också köpa ps5/xbox"whatever" när dessa släpps. Bara för att kunna ta del av så många spel som möjligt.

Skrivet av MakeCoke:

Men om du bryr dig om att det är "spelbart", så bryr du dig om fpsen, eller hur? För du bryr ju dig om det är 1 fps eller 60. Alltså bryr du dig om fps.

Skickades från m.sweclockers.com

Så du menar att allt under 60fps är ospelbart? 30 FPS har inte samma flyt som 60, men solida 30 fps gör inte ett spel ospelbart.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tilax:

Varför man grinar över konsolerna även om man själv inte har en tanke på att skaffa en är att de påverkar hur alla spelhus tillverkar sina spel till PC-marknaden. Konsolerna blir alltid lägsta gemensamma nämnare som spelhusen måste anpassa sig efter vilket saktar ner utvecklingen av spel.

Det argumentet köper jag.

Jag menade dom som grinar över att dom inte tycker att grafiken på xboner/ps4 är "nextgen", i jämförelse med en vad en PC för 40 kakor kan leverera...
Konsol kommer ju aldrig(?) gå att jämföra med pc, hårdvaran är ju gammal redan när den släpps.