Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Vem är det som recenserar chassit? Är det någon ny på SweC?

Det är Peter Baelish.

Permalänk
Medlem

Måste kommentera håret... Härligt med sommar frisyr!

Visa signatur

MB: ASUS P8Z68-V LX
CPU: i5 2500K 4.5GHz, 1.4V + Hyper 212 EVO
GPU's: Gainward GTX 770 2GB (OC) + ASUS GTX 560 Ti (Dedicated PhysX)
RAM: Kingston 8GB 1333MHz CL9
SSD+HDD's: Samsung 840 EVO 120GB + Seagate Barracuda 1TB + WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Ser riktigt fint ut

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

snygg frilla jonas

Visa signatur

i5-5675C @ 4,3 GHz | GTX 970 @ 1290/1953| HyperX Beast 2x4 GB @ 2666MHz| Asus ROG MAXIMUS VII HERO | Corsair HX 750W | Fractal Design Define R4 |

Permalänk
Medlem

Gillar att dom skippar popnitarna..
annars inget chassi som lockar mig men det är alltid trevligt med chassirecensioner, ge oss mer av det!

Permalänk
Inaktiv

Om något chassi skulle få toppklass var det väl det här Jonas, bra recension dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Efta:

Det är Peter Baelish.

Betyder det att det enbart lögner i artikeln?

Ont: Känt ett sug på att köpa ett nytt chassi och göra ett ordentligt bygge. Kanske blir denna, verkade vara riktigt bra iallafall

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Avstängd

fint hår 8/10

Permalänk
Medlem

Nyfrissad! Awesomesause Jonas..

OT, trevligt med lite mer chassin!

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem

Enda som är synd är väl plastfronten, fick mig att tappa intresset direkt.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

9:21 säger du att det är ett Enthoo primo.. Brukar kunna lägga märke till småsaker

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Om jag inte minns fel så svor du rätt bra över fläkthubben i primo då den inte var pwn styrd utan 3-pin, men rätta mig om jag har fel.

Sen är det säkert många som jag som nu undrar: du ger den 2 pyttesmå minus, varav ett har de löst genom att erbjuda två modeller, samtidigt som du räknar upp ett stort plus efter ett annat. Chassit har underbara radiatormöjligheter, inte en utan två dedikerade platser till reservoarer, innovativt lösningar med kardborreband, nu pwn-styrd fläkthubb och mycket mer, men ändå får det inte toppklass. Vad i hela friden krävs för toppklass i denna prisklass egentligen?

Edit: För att lägga till saker jag tyckte var riktigt trevligt som borde finnas på fler lådor: det gick att rycka av både fronten och toppen utan att behöva dra ur en enda sladd, skruvar istället för nitar för borttagning av saker, lättillgängliga luftfilter, enbart utstansningar som hål så man kan använda fler typer av kylare, lucka för alla uttag medan powerknappen alltid finns tillgänglig. Som sagt, vad i hela friden krävs för toppklass?

Sen sist men inte minst, 10/10 på frillan!

Permalänk
Medlem

Jonas... vad har du gjort med håret....

Permalänk

Jonas ser super stilig ut!! Gillar det hårt.

Chassit ser ok ut men som Jonas sa så gillar jag inte plast fronten :-/ Känns för avarage för Enthoo serien.

Permalänk
Medlem

Första instrycket på bilderna var inte vilken frisyr som Jonas har, utan att chassit var riktigt snyggt och enkelt men stilrent! Har varit inne på en HZXT (mid-tower vit) men denna var nog att föredra mer faktiskt.

EDIT. Och förresten.. är det verkligen en Full tower? ser ju så låg ut och ganska precis ut som en Midi-tower, eller är det Jonas som är liten?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Håret är ju helt klart en viktigare nyhet än chassit.

Visa signatur

-- Arkade --

Permalänk
Medlem

DAT HAIR MAMMAS POJKE.
Fint chassie dock.

Visa signatur

PNY Geforce 2080 TI 2250/8200Mhz @550W (Galax HOF bios) | I7 9700K @ 5,1Ghz | Asus Rog Strix Z390-F Gaming | 32Gb 3200Mhz | Samsung 970 Pro M2.SSD | 540mm Radiator Custom loop | Valve Index

Permalänk

Tror vi får skapa en egen tråd på forumet om hår......

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon206480:

Om jag inte minns fel så svor du rätt bra över fläkthubben i primo då den inte var pwn styrd utan 3-pin, men rätta mig om jag har fel.

Sen är det säkert många som jag som nu undrar: du ger den 2 pyttesmå minus, varav ett har de löst genom att erbjuda två modeller, samtidigt som du räknar upp ett stort plus efter ett annat. Chassit har underbara radiatormöjligheter, inte en utan två dedikerade platser till reservoarer, innovativt lösningar med kardborreband, nu pwn-styrd fläkthubb och mycket mer, men ändå får det inte toppklass. Vad i hela friden krävs för toppklass i denna prisklass egentligen?

Edit: För att lägga till saker jag tyckte var riktigt trevligt som borde finnas på fler lådor: det gick att rycka av både fronten och toppen utan att behöva dra ur en enda sladd, skruvar istället för nitar för borttagning av saker, lättillgängliga luftfilter, enbart utstansningar som hål så man kan använda fler typer av kylare, lucka för alla uttag medan powerknappen alltid finns tillgänglig. Som sagt, vad i hela friden krävs för toppklass?

Sen sist men inte minst, 10/10 på frillan!

Ja, men jag har för mig att han kommenterar det tidigare. Toppklass ska vara jävligt kinkigt och jag tror att det var det långa avståndet med sladden som blev det fällande i det här fallet. Nåja, bra recension och det här ser ut som ett riktigt trevligt chassi... Nu är jag lite kluven om vilket chassi det blir faktiskt. Det är dags att kasta datorn under vatten och jag fnular lite på detta, 750D och Carbide Air 540, problemet med det sistnämnda är att jag får typ bygga om mitt skrivbord lite, men annars tycker jag den verkar vara mest intressant...

Vad säger Chassi... ehh Jesus håller ju inte längre. Jacob, ni får döpa om honom på fredagsfikat!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

#hårclockers2k14. Jonas har säkert överklockat sitt hår.

Tror jag med, om inte annat så får han betydligt bättre kylning nu

Edit:
Nu har jag sett klart hela recensionen. Toppen som alltid!
Kom dock att tänka på en sak. Går det inte att köpa liknande fläkthub (PWM styrd) som lös produkt? Tycker att någon tillverkare borde ju tänkt så långt.

Visa signatur

|Asus PG278Q|Fractal Design R4|i7 4770K|Noctua NH-U14S P&P|MSI Z87-G45|Corsair 850 HX|
|8GB HyperX Predator 2400MHz|MSI GTX 780 TF OC|Xonar D2X| Corsair ForceGT SSD 120GB|Samsung 840 Basic 250GB|
|Fanatec FM4 CSR Wheel|CSR Elite Pedals|rSeat EVO3|Buttkicker Gamer 2|Xbox 360|PS3|PS4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrithiofeN:

Tror vi får skapa en egen tråd på forumet om hår......

Och en annan där vi diskuterar Chassi-Jesus eventuella återkomst.

Permalänk
Medlem

Kalaschassie! Men det fönstret måste bytas mot klarglas.... Ser fram emot vattenkyla system med detta chassi i galleriet! Kör hårt moddare

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Kan de inte designa snygga chassin nångång.
Det är 2014 nu.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk

me want white case

edit: snygg frilla föresten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Har egentligen inga problem med NZXT H440s fläktar när det kommer till ljudnivå.. Visst kunde en fläktstyrning som denna varit riktigt roligt att ha men det är långt ifrån något chassit behöver. Trevligt chassi men jag är helt klart nöjd med mitt H440.

Det jag menar är att även om datorn är i idle så går fläktarna i max med NZXTs kontroller.
Med denna så går de i låga varv när nu datorn inte jobbar och blir därmed tystare. Speciellt om man byter ut fläktarna mot något mer högpresterande

Men vid nästa bygge blir det ett H440 iallafall. Väldigt trevligt chassi

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Kan de inte designa snygga chassin nångång.
Det är 2014 nu.

Alla har olika smak, det är 2014 nu, folk tycker olika.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Om det kommer en sådan här med bra ljudisolering då måste jag nog nästan ta och slänga ut mitt gamla Define R2 (enda chassi som får plats i mitt skrivbord) och bygga om skrivbordet.

Så jag hoppas att det blir en chassirecension omgående om Phantek skulle ta och hosta upp ett sånt.

Permalänk
Medlem

Ja då blir det ut med corsair 750d och in med detta

Visa signatur

/// Vattenkyld 750D \\\

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet om man kan få tag på en liknande fläktkontroller? Dvs. styra 3pin med PWM?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.