Permalänk
Medlem

Ny monitor 24" köpråd

Då börjar det bli dags att skaffa ny skärm. Velat fram och tillbaka. Min budget är 2500:- + - några hundra kanske.

Vad skall jag använda skärmen till? Spel och avancerad bildbehandling. Mina krav är således hög Hz och kristallfärger out of the box. Responstid på mindre än 6 ms är önskvärt. 16:10 - 1920x1200 alltså. EJ TN-panel.

Edit. Det finns inte. Gjorde mitt urval på Prisjakt och fick "Hittade inga matchande produkter"

Trist.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack, har sett den också, men vill helst ha 144hz om möjligt.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Tack, har sett den också, men vill helst ha 144hz om möjligt.

För att uppfylla dina krav på uppdateringsfrekvens och färger så behöver du 2 dedikerade skärmar.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

pel och avancerad bildbehandling. Mina krav är således hög Hz och kristallfärger out of the box.

Säger som andra, utan att vara proffs på skärmar: avancerad bildbehandling och klara det allra senaste, eller ja, 144hz, som spelfolk önskar sig, låter sig nog inte göras. Än mindre till en prislapp på runt 2500 kr.

Har ingen erfarenhet av billiga IPS-skärmar, inbillar mig att de kan "blöda" i kanterna om man har otur. Men det finns ju även VA-skärmar, eller varianter, med bra svärta och färger.

(Samsung har några skärmar med S-PVA till ungefär 7-10x önskad prislapp.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

För att uppfylla dina krav på uppdateringsfrekvens och färger så behöver du 2 dedikerade skärmar.

Fo3

Ja, jag kan ju ha tre eller fler skärmar, men jag undrade om det fanns, vilket det inte verkar. Då får jag kompromissa. Det lutar väl åt Benq-varianten, 60Hz funkar ju idag.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Det blev en Asus PB248Q http://www.asus.com/Monitors_Projectors/PB248Q/

Vilken skärm! Kalasmumma för mig som suttit ett par år hemmavid med en 19" 5x4 monitor.

Whooa.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K