Akta er för Kinguin, G2Play när ni handlar spel, fick inte mina köpta spel

Permalänk
Medlem

Akta er för Kinguin, G2Play när ni handlar spel, fick inte mina köpta spel

Tjena

Jag köpte en CSGO nyckel, ett par Rust nycklar till en giveaway, och direkt så fick jag ett meddelande från supporten som aldrig svarar.. "We think you're scamming us. We want a answer about where, or how you sell the games for a good profit." och något mer trams jag inte förstod, typisk asiat engelska.
Jag svarade direkt, och det har nu gått över 24 timmar, varav supporten har satt mitt meddelande på is eller något, och tagit bort min order helt, fast utan refund.

Tänkte bara varna alla för att köpa spel ifrån Kinguin, och deras andra sida, G2Play, eller alla sidor ägda av 7Entertainment.
Jag har väntat i över 24 timmar, men det verkar som om det är så att de låter ett par affärer gå igenom, varav de stoppar ens framtida köp.

Med detta vill jag säga, Tänk efter en extra gång. Det är värt en extra tanke. De verkar gå med på ett ex. antal köp innan de tar dina pengar, och så svarar inte support på över 45 dagar har jag fått reda på förut, så det är ett problem, men de vet hur man undgår PayPals refund policy som är på just 45 dagar. Allt för att få behålla pengarna lagligt.. Får se hur de gillar att jag la en "PayPal dispute" mot dem för att få tillbaka pengarna, om de ger mig spelet fort som attan eller ifall de ger en refund. Skumt skojar företag i vilket fall.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Jag har handlat från kinguin 2 gånger innan utan problem. Kanske hade tur, vad vet jag hehe? Fast jag brukar köpa spel från www.g2a.com oftast och det funkar riktigt bra faktiskt. Tror den är rätt så legit då dem sponsrar kända streamers såsom, sodapoppin och Ocelote. Och dem ser ut att ha rätt lika priser, så kan rekommendera att köpa därifrån.

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Medlem

Varför inte bara att handla ifrån etablerade butiker i sverige? Aldrig haft något problem med dem och jag betalar lätt den extra kostnaden, för att slippa eventuella strul med en firma bara för att de var billigast.

När priset sjunker, måste man skära ner på något annat.

Permalänk

jag har handlat av g2play fast2play osv, fast2play har svensk support och inge google translate, bara bra från mig där aldrig köpt av kinguin sidan själv utan de andra 7entertainment har fungerat jätte bra, kanske 30tal spel här och där igenom mitt paypal till polarna osv

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Också handlat genom g2play flera gånger, aldrig något problem.

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molgorain:

Varför inte bara att handla ifrån etablerade butiker i sverige? Aldrig haft något problem med dem och jag betalar lätt den extra kostnaden, för att slippa eventuella strul med en firma bara för att de var billigast.

När priset sjunker, måste man skära ner på något annat.

För att jag inte kan tänka mig att lägga 2000kr för något som jag kan få för 600kr.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hjemrdeil:

För att jag inte kan tänka mig att lägga 2000kr för något som jag kan få för 600kr.

Fast du kunde ju uppenbarligen inte få det för 600kr.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd

Ditt eget fel. Dom är inga etablerade key-sellers utan dom snor nycklar från typ russland osv. Köp från Steam, Amazon, GreenManGaming osv.

Permalänk
Medlem

Ja, G2A är inte en helt schysst återförsäljare
http://www.reddit.com/r/Games/comments/25qf25/devolver_digita...

Skrivet av Lome:

Jag har handlat från kinguin 2 gånger innan utan problem. Kanske hade tur, vad vet jag hehe? Fast jag brukar köpa spel från www.g2a.com oftast och det funkar riktigt bra faktiskt. Tror den är rätt så legit då dem sponsrar kända streamers såsom, sodapoppin och Ocelote. Och dem ser ut att ha rätt lika priser, så kan rekommendera att köpa därifrån.

Bara för att några människor på internet tar emot pengar från G2A betyder det inte att de är att lita på.

Permalänk
Medlem

Själv har jag bara bra erfarenheter av G2Play. köpt ett 10 tal spel därifrån.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

Har handlat av g2play 3 gånger, totalt 5 spel, funkat hur bra som helst de gångerna.

Jag vet att jag tar en liten risk när jag köper genom dem, men den tar jag. Det enda jag inte alls rör är Steam Gifts, men det varnar de också för att köpa.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Har handlat av g2play 3 gånger, totalt 5 spel, funkat hur bra som helst de gångerna.

Jag vet att jag tar en liten risk när jag köper genom dem, men den tar jag. Det enda jag inte alls rör är Steam Gifts, men det varnar de också för att köpa.

Är det inte vissa streamare som är sponsrade av g2play?

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Ditt eget fel. Dom är inga etablerade key-sellers utan dom snor nycklar från typ russland osv. Köp från Steam, Amazon, GreenManGaming osv.

Alla nycklar som köps, köps direkt ifrån speltillverkarna. De säljs såklart i Ryssland, Kina med mera. Vilket gör att det blir billigare. Vart tror du Greenmangaming får tag på sina nycklar? De köper också ifrån Ryssland, Kina med mera. Men också direkt ifrån tillverkarna. G2PLAY tex. de köper sina nycklar ifrån dubai, företaget heter Codewholesale, de förhandlar med ubisoft med mera.

Jag säger detta igen, då ingen verkar lyssna ALLS.

Det finns inga etablerade och auktoriserade återförsäljare från något håll förutom Valve, Ubisoft, Origin, Microsoft osv.
ALLA utöver det, så köps och det säljs nycklar som det säljs en skinka på ICA.

Det är fullt tillåtet att sälja nycklar, vare sig Valve osv, har ensamrätt på dessa försäljningar. Detta beror på att tillverkarna av spelen vill öka sina intäkter från alla olika håll.

Permalänk
Testpilot

Jag har handlat på G2play, fast2play och kinguin sedan över 3 år tillbaka nu, ALDRIG strulat.

Till och med så jag fick 60 dagar extra gametime till WoW (utöver de 60 jag betalade för) pga. att jag lagt en order precis när den tog slut och jag aldrig fick en nyckel på mailen. Skrev direkt med Live-chat supporten och efter 3 dagar så hade jag 120 dagar gametime för 40kr mer än vad 30 dagar skulle kostat direkt via battle.net.

Både jag och alla mina polare har säkert handlat spel för över 2000kr vardera på G2PLAY utan något som helst strul.. så något lär du ha sagt eller gjort, eller haft ren otur med någon på supporten som haft en dålig dag.

exempel på spel;
SimCity
WoW (+gametime)
MW2
Diablo 3 + RoS
BF3 + premium
Borderlands
AC:BF

Så kan säga direkt att så länge man inte köper RYS-nycklar, funkar varenda nyckel till 100% både på Steam, Battle.net, Origin och Uplay.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Handlat på båda flera gånger, inga problem alls!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Har inte heller haft några problem med G2Play de gånger jag handlat av dem. Har nog lagt 1500+ på den sidan.
Mest troligt var det att de precis som de säger tror att du ska sälja vidare nycklarna.

Inte så vanligt att köpa 4-6 keys av samma spel?

Men du bör kunna få pengarna tillbaka eller åtminstone nycklarna inom kort.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Alltid handlat på g2play och Aldrig haft ett enda problem.

Att varna andra för att du har problem känns som att döma 10 personer vara 1 av dessa inte går ihop med dig.

Korkat.

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Är det inte vissa streamare som är sponsrade av g2play?

Har inte hört att någon är sponsrad av g2play.net. Men däremot G2A.com sponsrar bland annat sodapoppin och ocelote.

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Medlem

Har själv aldrig haft problem med G2Play. Köpte du allt på Kinguin? Har för mig att Kinguin är mer som en auktionssajt där återförsäljare kan lägga ut CD-nycklar till olika priser, och att du alltså inte köper direkt av ägarna.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av meastro:

Alla nycklar som köps, köps direkt ifrån speltillverkarna. De säljs såklart i Ryssland, Kina med mera. Vilket gör att det blir billigare. Vart tror du Greenmangaming får tag på sina nycklar? De köper också ifrån Ryssland, Kina med mera. Men också direkt ifrån tillverkarna. G2PLAY tex. de köper sina nycklar ifrån dubai, företaget heter Codewholesale, de förhandlar med ubisoft med mera.

Jag säger detta igen, då ingen verkar lyssna ALLS.

Det finns inga etablerade och auktoriserade återförsäljare från något håll förutom Valve, Ubisoft, Origin, Microsoft osv.
ALLA utöver det, så köps och det säljs nycklar som det säljs en skinka på ICA.

Det är fullt tillåtet att sälja nycklar, vare sig Valve osv, har ensamrätt på dessa försäljningar. Detta beror på att tillverkarna av spelen vill öka sina intäkter från alla olika håll.

Nej det är skillnad på olika återförsäljare. En del köper upp nycklar billigt i Ryssland och säljer dem vidare i Europa och tar mellanskillnaden. Här cirkulerar även en del skumma företag som har sålt stulna nycklar och nycklar köpta med stulna kreditkort. Sen finns det några vettiga återförsäljare som inte gråimponrterar från Ryssland. Att alla gör det är lögn och förbannad dikt.

https://www.youtube.com/watch?v=Lwo96d_rP1U
http://unknownworlds.com/blog/beware-shady-key-resellers-and-...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag har köpt flera spel från G2Play och det har fungerat utmärkt.

Jag har även kontaktat supporten i ett ärende genom deras formulär på hemsidan. De svarade inom 30 minuter och löste problemet. Klart godkänt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Nej det är skillnad på olika återförsäljare. En del köper upp nycklar billigt i Ryssland och säljer dem vidare i Europa och tar mellanskillnaden. Här cirkulerar även en del skumma företag som har sålt stulna nycklar och nycklar köpta med stulna kreditkort. Sen finns det några vettiga återförsäljare som inte gråimponrterar från Ryssland. Att alla gör det är lögn och förbannad dikt.

https://www.youtube.com/watch?v=Lwo96d_rP1U
http://unknownworlds.com/blog/beware-shady-key-resellers-and-...

Vill gärna att när du kommer med påstående om stulna kreditkort att du har fakta på bordet och framför dig. Det finns scammers. Tyvärr finns det alltid ruttna ägg bland alla de fina äggen eller hur?

Jag har faktiskt inte stött på en enda nyckel som har varit stulen.. Har du? Gå nu inte och gå på "hörsägen" ingen tror på det.

Permalänk
Medlem

Köpt från G2Play vid ett flertal tillfällen utan problem. Även köpt på Fast2Play men pga "valutakonverteringar" så kostade spelen alltid mer än vad som stod på sidan. Dock tipsade någon om att handla med PayPal där vilket fungerade perfekt. Köpt Watch Dogs och något mer på Fast2Play utan problem och till rätt pris.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av meastro:

Vill gärna att när du kommer med påstående om stulna kreditkort att du har fakta på bordet och framför dig. Det finns scammers. Tyvärr finns det alltid ruttna ägg bland alla de fina äggen eller hur?

Jag har faktiskt inte stött på en enda nyckel som har varit stulen.. Har du? Gå nu inte och gå på "hörsägen" ingen tror på det.

Med tanke på ditt yrke borde du nog ta och tona ner dig lite gällande dessa diskussioner. Zotamedu gav till och med två källor för hans påstående, den ena av dom som jag känner till sedan tidigare handlar om just spel köpta med stulna kreditkort. Bara för att du inte stött på något under alla dina år, betyder inte att det inte existerar.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lome:

Har inte hört att någon är sponsrad av g2play.net. Men däremot G2A.com sponsrar bland annat sodapoppin och ocelote.

Jajemän, det var stolpe ut där för min del

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Med tanke på ditt yrke borde du nog ta och tona ner dig lite gällande dessa diskussioner. Zotamedu gav till och med två källor för hans påstående, den ena av dom som jag känner till sedan tidigare handlar om just spel köpta med stulna kreditkort. Bara för att du inte stött på något under alla dina år, betyder inte att det inte existerar.

Mitt yrke har väl inget med saken att göra? Jag behöver verkligen inte tona ner något. Många här inne går på rykten och enbart rykten. Det finns alltid scammers i alla delar i livet. Allt jag menar är att det har existerat problem med g2play innan det vet jag och har hört talas om. Men inte stött på själv. Frågan är ju bara om det bara är rykten eller om det verkligen stämmer.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av meastro:

Vill gärna att när du kommer med påstående om stulna kreditkort att du har fakta på bordet och framför dig. Det finns scammers. Tyvärr finns det alltid ruttna ägg bland alla de fina äggen eller hur?

Jag har faktiskt inte stött på en enda nyckel som har varit stulen.. Har du? Gå nu inte och gå på "hörsägen" ingen tror på det.

Det fanns källor i inlägget. Att du vägrar läsa dem är ditt problem och inte mitt. Det finns sidor som kör juridiskt tveksamma metoder där den minst dåliga är gråimport. I det läget blåser du bara utvecklarna på pengar. I andra lägen finns det rent kriminella versioner med stulna kreditkort, stulna koder och liknande. Du har ingen aning vart nyckeln kommer ifrån när du handlar från extremt billiga sidor. Det är ungefär som att köpa en bilstereo från en skåpbil i en gränd. Det kanske är en legitim säljare men man börjar ju undra varför han har en skåpbil full med bilstereor som han säljer mycket billigare än de etablerade butikerna. Sen finns det vettiga säljare som köper sina nycklar direkt från utgivarna. Det syns rätt tydligt på priset.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hjemrdeil:

För att jag inte kan tänka mig att lägga 2000kr för något som jag kan få för 600kr.

csgo och några rust nycklar för 2000?

csgo för 119 https://www.spelbutiken.se/catalog/product/74922-counter-stri...

Rust för 19 euro = 171,80 kr.

Så du har köpt 11 nyklar Rust och en csgo nyckel? Why??

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

csgo och några rust nycklar för 2000?

csgo för 119 https://www.spelbutiken.se/catalog/product/74922-counter-stri...

Rust för 19 euro = 171,80 kr.

Så du har köpt 11 nyklar Rust och en csgo nyckel? Why??

Köpt 6 kopior Rust, 3 CSGO och något annat spel.
För att kunna spela med polarna så klart!

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk

Handlat hos G2Play under flera år och nu även på senare tid hos Kinguin, inte en enda nyckel som inte fungerat oavsett om det gället Steam, Origin eller nåt annat. Leverans har som mest dröjt 30 minuter. Så att de skulle lura eller blåsa folk har jag faktiskt väldigt svårt att tro. Till dags dato har jag säkert köpt över 50 spel totalt från båda sidorna.

Visa signatur

Core i9 9900K @ 5.0GHz | Alphacool Eisblock XPX | MSI Z390 MPG Gaming Pro Carbon | Thermaltake The Tower 900 | 2 x 480 rad + 2 x EK XRes 140 Revo D5 | MSI RTX 3090Ti Gaming X Trio 24GB | HDD: 1x500GB Samsung 970 EVO M.2, 2 x 480GB SSD + 2 x 4TB HDD @ RAID 0 | 64GB HyperX Beast RGB 3600MHz DDR4 | EVGA Supernova G2 1600W | Philips 65PUS7502/12 | Logitech lineup: G910 Orion Spark, G502 Proteus Core, Z-5500 5.1, G933 & G27, G840 musmatta