Geforce GTX Titan Z släpps den 28 maj

Permalänk
Medlem

Det bästa som kunde hända nu vore om Nvidia lanserade detta med monterat EK vattenblock och typ 1200mhz på båda out of the box. ´DET hade varit något! Nu med luftkylarn är det bara MäääH känsla

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Det bästa som kunde hända nu vore om Nvidia lanserade detta med monterat EK vattenblock och typ 1200mhz på båda out of the box. ´DET hade varit något! Nu med luftkylarn är det bara MäääH känsla

Tänk ändå ett vattenkylt M-itx bygge med Titan Z. Oh SHIT va fett de skulle va.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Ant3:

Tänk ändå ett vattenkylt M-itx bygge med Titan Z. Oh SHIT va fett de skulle va.

Eller ett mATX med 2x Titan Z? <3

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Alltså snälla, om det är någon som ens funderar på att köpa detta kort för gaming.. Då är du dum i huvudet!

Då kan man lika gärna gå och kasta pengarna i sjön eller elda med dom i vedspisen... Ne håller med tvelanders tidiga post " Nvidia skärp er " !!!

Visa signatur

GPU 4x EVGA GTX Titan SC 4-Way SLI 1176MHz Moderkort Asus Rampage IV Extreme CPU 4960x 5.2 GHz VCore 1.54 v Minne Dominator 32GB 2476 Mhz CL 8-12-8-27 Nätagg 2x Corsair AX1200 Chassi 900D Custom Paint Job Skärm 3x Dell U3011 in Portrait Mode Hårddisk OS: 2x Corsair Force GT 120GB SSD RAID-0 Spel/program 8x Vertex 4 128GB SSD RAID-0 Kylning 480+360+240 EK Blocks + BitsPower kopplingar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Tänk ändå ett vattenkylt M-itx bygge med Titan Z. Oh SHIT va fett de skulle va.

Skrivet av tvelander:

Eller ett mATX med 2x Titan Z? <3

Känns bra att man antingen måste såga eller byta ut fästet på kortet för att det ska få plats, var väl från början 3 slottar men nu ser det ut som ett 2,5 slottars.

Men man hade ju inte sagt nej om Nvidia knackade på dörren och räckte fram två stycken...:/

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det är till för alla de som vill hålla på med tunga CUDA-beräkningar som har en dator med bara en PCIe x16 men som fortfarande får plats med ett grafikkort som tar tre expansionsplatser. Finns kanske två pers det passar in på? Annars är det ju en obekväm storlek när industristandard är två kortplatser. Tittar man på större system så ger det ju knappt någon extra densitet heller. Sex kortplatser ger ju fyra GPUer med Titan Z men "bara" tre Titan Black. Fast skillnaden i faktisk prestanda är minimal. Det 16244 mot 15363 GFLOPS SP och 5414 mot 5121 GLOPS DP. Känns som det är svårt att motivera den skillnaden för 27000 kr extra.

Så de kanske kan sälja fem sex kort för det? Resten lär gå till värstingdatorer från systembyggare i USA. Och en del demobyggen för mässor och liknande.

Och den lilla extra FLOPS prestanda man får med 2 Titan Z (jämfört med 3 Titan Black) äts nog upp med tanke på att det är få problem som skalar linjärt med antal GPU'er.
Som målgrupp har vi då kvar de två personerna som inte under några omständigheter kan tänka sig att köpa ett moderkort med mer än en PCIe x16 plats (som förmodligen måste huseras av ett för moderkortet överdimensionerat chassi för att rymma 3 slots), och som samtidigt bara måste ha 2 GK110...

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Jag har försökt släppa det. MEN det finns ändå en viss charm med att klämma in ett Titan Z på ett M-itx moderkort. Jag VET att 295x2 är ett bättre kort MEN det SKITER JAG I! AMD's grafikkort kommer inte existera i datorerna i detta hushåll. Och så vitt jag vet har jag full rätt att tycka så i vårat fria land vad andra än tycker.

Du får jätte gärna tycka så men ***bort/moderator***

Jag väntar tålmodigt på förklaringen.

Tagit bort otrevligheter/Mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av 92_slayer:

Du får jätte gärna tycka så men om du inte kan motivera det så ser du bara efterbliven ut.

Jag väntar tålmodigt på förklaringen.

PhysX och IMO mindre struliga drivrutiner.

***bort/moderator***

Tagit bort svar på otrevligheter/Mod
Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Har haft Nvidias dubbel gpu lösningar innan (GTX295) tyckte det fungerade riktigt bra.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

PhysX och IMO mindre struliga drivrutiner.

***bort/moderator***

Kollade lite snabbt, du verkar inte ha haft ett AMD/ATI kort på minst 5 år iaf, men det är bra att du vet att AMDs drivrutiner är dåliga. Jag har haft AMD kort sedan 4 år tillbaka och förutom någon enstaka blåskärm och mouse corruption buggen så har jag inte haft några problem. Det är det enda. Å andra sidan har folks Nvidia kort nästan exploderat pga nvidias drivrutiner, 2 gånger hände det dessutom. Hmm

Tagit bort otrevligheter i citat
Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av GunslingerOC:

Alltså snälla, om det är någon som ens funderar på att köpa detta kort för gaming.. Då är du dum i huvudet!

Då kan man lika gärna gå och kasta pengarna i sjön eller elda med dom i vedspisen... Ne håller med tvelanders tidiga post " Nvidia skärp er " !!!

Jag håller med, men det är upp till var och en vad de vill lägga pengarna på.
Och till nVidia...skärp er nu för fan!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mikael07:

Och den lilla extra FLOPS prestanda man får med 2 Titan Z (jämfört med 3 Titan Black) äts nog upp med tanke på att det är få problem som skalar linjärt med antal GPU'er.
Som målgrupp har vi då kvar de två personerna som inte under några omständigheter kan tänka sig att köpa ett moderkort med mer än en PCIe x16 plats (som förmodligen måste huseras av ett för moderkortet överdimensionerat chassi för att rymma 3 slots), och som samtidigt bara måste ha 2 GK110...

Sen lär ett antal av de stora datortillverkarna i USA köpa in ett exemplar till sin extrema toppmodell som de kan visa på hemsidan bara för att få lite uppmärksamhet. Företag som iBuypower, Pugent Systems, CyberpowerPC, Alienware och så vidare tycker ju om att ha en toppmodell som är orimligt svindyr som de kan visa upp. CyberpowerPC har ju en dator med dubbla Titan Black som går på $6000. Så det kan nog gå 10 kort till där för att de ska ha något att visa upp.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedbullF1:

Dussan89 jag sålde ett gtx690 för några veckor sedan... försökte få ut 3500 men efter svalt intresse "gav" jag bort det för 2800 Så jo de finns till salu men de har tappat mycket i marknadsvärde

Attans att jag missade!, jo den som herrn länkade gick för 9700kr... Känns lite sådär.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Tagit bort otrevligheter/trams. Håll diskussionen på en saklig nivå
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Quadro går visst att spela på. Det går inte lika bra för drivrutinerna saknar optimeringar för spel men det fungerar. Det marknadsförs också som ett spelkort. På samma sätt som Quadro saknar optimeringar för spel så saknar Geforce optimeringar som Quadro har så det är inte riktigt den marknaden man är ute efter. Det är snarare Tesla de siktar på. Där är drivrutiner inte lika viktiga på det sättet och det är där den annars låsta prestandan kommer till sin rätt. Men som sagt så marknadsförs det som ett spelkort så om de marknadsför det som Tesla Lite så görs det internt direkt mot potentiella kunder.

Edit: Fast som compute är det också ett rätt konstigt kort för där är det ofta inte så svårt att dela upp lasten på separata kort så då känns det ju vettigare att trycka in tre stycken Titan Black och få mycket mer prestanda för samma pengar. Eller bara två Titan Black och spara lite pengar.

Det har du ju iofs rätt i. Tack för rättningen av mitt felaktiga påstående.

Men jag vidhåller att Titan inte är fel namn på detta kort, sen att kortet inte slopades eller prissattes betydligt lägre kan jag inte förstå alls.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av CynXen:

Det har du ju iofs rätt i. Tack för rättningen av mitt felaktiga påstående.

Men jag vidhåller att Titan inte är fel namn på detta kort, sen att kortet inte slopades eller prissattes betydligt lägre kan jag inte förstå alls.

Jag trodde faktsikt att de skulle gömma kortet en månad och sedan lansera det igen som Quadro eller Tesla. Bara att byta kylare och piska ett par ingenjörer att skriva ny mjukvara. Då hade de kunnat släppa det på en marknad där priset inte är lika viktigt. Fast kanske inte går att köra dubbla Quadro på ett effekitvt sätt? Vet inte hur stödet ser ut i CAD och liknande. Flera Tesla går i alla fall och Nvidia hade en version av GTX 690 som Tesla. Antar att de släppte det bara för att de redan lagt ut alla pengar på det. Like bra att krama ur den lilla PR de kan få. Känns ju inte som om de direkt förlorar något på att släppa det. Folk har redan hånet dem för priset. Genom att släppa det får de lite benchmarks vilket ger uppmärksamhet. Diverse fanboys kan försvara kortet som bättre än 295X2 med motiveringar som att AMD fuskar med vattenkylning. Tillverkare som Alienware och liknande som är mycket vanligare i USA än här i Sverige kan bygga några extrema moster att visa upp på mässor och som drar lite PR när tekniksidor skriver om det. De lär inte få sålt någon men det drar trafik och uppmärksamhet till de billigare datorerna.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ant3:

Tänk ändå ett vattenkylt M-itx bygge med Titan Z. Oh SHIT va fett de skulle va.

Eller två R9 295X2? Mer prestanda direkt ur box med bättre kylning.

Skrivet av Ant3:

PhysX och IMO mindre struliga drivrutiner.

***bort/moderator***

Hur många titlar stödjer PhysX? Och mindre struliga drivrutiner? Sen när då? Båda sidorna har sina problem. Låter mer som du lever på gammal information.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Den dagen jag kan ha två Mercedes E klass i dual konfiguration (Sli/Crossfire/...) för snabbare hastighet på motorvägen kommer jag hålla med din poäng.

Det kan du NÄSTAN köp Mercedes-Benz E klasse AMG.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Kollade lite snabbt, du verkar inte ha haft ett AMD/ATI kort på minst 5 år iaf, men det är bra att du vet att AMDs drivrutiner är dåliga. Jag har haft AMD kort sedan 4 år tillbaka och förutom någon enstaka blåskärm och mouse corruption buggen så har jag inte haft några problem. Det är det enda. Å andra sidan har folks Nvidia kort nästan exploderat pga nvidias drivrutiner, 2 gånger hände det dessutom. Hmm

Har haft flera Bärbara med AMD's APUer i min omgivning samt båda mina yngre bröder har kört AMD sen de har fått betala för sina uppgraderingar själva. Så har god vetskap om båda sidorna och deras utveckling de senaste 10 åren.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Commander:

Den dagen jag kan ha två Mercedes E klass i dual konfiguration (Sli/Crossfire/...) för snabbare hastighet på motorvägen kommer jag hålla med din poäng.

SLI på en bil, borde se ut ungefär såhär.

Skickades från m.sweclockers.com