Processor jobbar stenhårt mellan 85-90% konstant?

Permalänk
Medlem

Processor jobbar stenhårt mellan 85-90% konstant?

Började igår, när jag sitter och spelar Heroes of Newerth händer det ibland att skärmen blir svart. Ljudet hör man men allt annat tvärstannar och kommer sedan tillbaka efter 5 sekunder cirka.

Dator komponenterna är bra så problemet sitter inte där, hursomhelst så såg jag av en slump att min processor jobbade stenhårt när jag gick in i aktivitetshanteraren. Jag har en Intel core i5 senaste generationen. Jag gick in i resursövervakaren för att se vad som drog så mycket och snubblade över två .exe filer som ser misstänkta ut. Körde igenom en advancerad sökning med norton antivirus men hitta inget. Hur löser jag detta?

Ser ut såhär: http://i.imgur.com/msHLUqi.png

EDIT: Kompis till mig hittade detta på nätet

"Vi tar hjälp av cookies för att tillhandahålla våra tjänster. Genom att använda våra tjänster godkänner du att vi använder cookies.
Läs mer
OK
Sökresultat

WiseManager's CfjdkPfhrU.exe is a Bitcoin Miner – Removal ..

WiseManager's CfjdkPfhrU.exe is a Bitcoin Miner – Removal"

Jag har haft bitcoin förr, men det var ett tag sen och då hade jag avinstallerat det och för inte så länge sedan gjort en ominstallation på datorn.
Konstigt... ;o
Mvh,

Permalänk
Medlem

Det är en bitcoin miner du ser, har du inte installerat den själv bör du ta bort den.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Testade att googla prossesen som var igång, verkar som att något har med bitcoin mining att göra att de körs i bakgrunden?

https://www.bitcoinregime.com/2014/05/26/cfjdkpfhru-exe-100-c...

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av olafett:

Det är en bitcoin miner du ser, har du inte installerat den själv bör du ta bort den.

Jo, men det är det som är grejen. Jag har inte bitcoin på datorn. Och jag vet inte riktigt hur jag ska ta bort den :S..

Permalänk
99:e percentilen

Trojan med syfte att utnyttja din dator för att minea Bitcoin. En ren ominstallation är väl en relativt enkel och väldigt säker lösning om du inte lyckas få bort trojanen på annat sätt.

Norton är inget jag skulle vilja ha i närheten av min dator.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Trojan med syfte att utnyttja din dator för att minea Bitcoin. En ren ominstallation är väl en relativt enkel och väldigt säker lösning om du inte lyckas få bort trojanen på annat sätt.

Norton är inget jag skulle vilja ha i närheten av min dator.

Vad skulle du rekommendera att jag använder isåfall :)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelerate:

Jo, men det är det som är grejen. Jag har inte bitcoin på datorn. Och jag vet inte riktigt hur jag ska ta bort den :S..

Det är en bitcoin mining virus

Visa signatur

CPU i5 2500k @4.5 GHz CPU Kylare Corsair H80 RAM 12GB @1600MHz GPU Gigabyte GTX 770 WF SLI PSU Corsair AX 860i MOBO ASUS P8Z68-V PRO Torn Corsair Air 540
Kringutrustning MUS Corsair M95 Tangentbord Ducky Shine 3 Purple TKL MX Blue
Musmatta Steelseries QCK Skärmar HP w2207, Asus WG248QE 24Tum, 144Hz
Värt att veta är att NuckleBuckle har Dyslexi

Permalänk
Medlem

Tack allihopa, löst problemet med freefixer. Det var visst ett bitcoin mining virus. Case closed!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelerate:

Tack allihopa, löst problemet med freefixer. Det var visst ett bitcoin mining virus. Case closed!

Dra ner Malmwarebytes och skanna av systemet för att vara säker, freefixer är absolut värdelöst.