Zotac släpper spelmaskinen Zbox EN760 med Geforce Maxwell

Permalänk
Melding Plague

Zotac släpper spelmaskinen Zbox EN760 med Geforce Maxwell

En ultrakompakt gamingmaskin med kraft för moderna spel i 1080p-upplösning. Så beskrivs minstingen Zotac Zbox EN760, som kombinerar Intel Haswell med Geforce Maxwell.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fin steam machine för den med väldigt dåligt med plats

Permalänk
Medlem

Jag diggar den. Den har potential i mina ögon

Visa signatur

Intel i7 4770k - ASUS Z87A - Corsair 12 GB 1600MHz - Geforce GTX 780 - Fractal Design Define R2 - Cougar CM 550W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Jag gillar den! Tyckte dock bättre om deras äldre Giga-modeller, hade gärna sett en uppdatering av dem istället.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett schysst paket, men varför inte 880M och en i7? Det borde väl gå att få tillräckligt med luft genom lådan?

Permalänk

Med det priset och så liten så är det defentivt ett köp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Medlem

Sjukt cool grej!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Skrivet av profbergvall:

Med det priset och så liten så är det defentivt ett köp!

Ironi?

Enligt mig inget fantastiskt köp och inte på något sätt världsrevolutionerande

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk

Är inte det där ett väldigt lågt pris?

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Grymt, är ute efter en liten dator som går att flytta på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Förvisso inte den värsta CPUn som finns, men inte desto mindre fullt tillräcklig för att mata den inbyggda grafikkretsen.
Typ prestanda som en bärbar dator. Totalpriset kan nog bli lägre än en bärbar med motsvarande specs till och med.

Jag hade lätt kunnat tänka mig en stilren 24" skärm med denna boxen på baksidan. Och så tbord, mus och lurar via blåtand

Permalänk
Medlem

Säljer denna bra lär de försöka få till en i7 variant.
ZBOX gillar jag men de har stirrat sig blinda på ngn marknad som inte passat mig alls vilket gjort köp ointressant. Men nu så kanske det kommer igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Priset var verkligen humant

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eringax:

Verkar vara ett schysst paket, men varför inte 880M och en i7? Det borde väl gå att få tillräckligt med luft genom lådan?

För att en i7 inte ger så värst mycket mer prestanda i spel, än en i5, när man bara har ett grafikkort - framför allt inte i förhållande till skillnaden i pris

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Eringax:

Verkar vara ett schysst paket, men varför inte 880M och en i7? Det borde väl gå att få tillräckligt med luft genom lådan?

Skrivet av SweMerlin:

För att en i7 inte ger så värst mycket mer prestanda i spel, än en i5, när man bara har ett grafikkort - framför allt inte i förhållande till skillnaden i pris

Det hade varit en väldigt märkbar uppgradering att gå från vad som i praktiken är en i3:a (2C/4T) upp till en riktig i7:a (4C/8T), men en 4700MQ, som det då handlar om, har ett TDP-värde på 47 W mot 4200U:s (och i7-4500U:s) 15 W. (Den är, som SweMerlin skriver, också dyrare, men handlar det bara om prisskillnaden tycker jag det är värt det.)

Core i7-4500U (2C/4T) heter visserligen Core i7, men kan inte på något sätt jämföras med en riktig i7:a, utan är, precis som lillebror Core i5-4200U, snarare att jämställa med en i3:a, och den uppgraderingen hade inte varit speciellt märkbar.

4200U är en CPU för ultrabooks och för klen för att fungera till tyngre spel. Jag hade därför hellre sett en 4700MQ i denna dator.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag gillar den dock så hade man tyckt att plus versionen skulle kostat 5000kr.. Då hade den konkurrerat väldigt kraftigt och effektivt med konsolerna.

Permalänk

helt okej pris tycker jag! men hur blir värmeutvecklingen eftersom jag antar att den är passivt kyld?
en laptop med 860m blir ju ändå relativt varm vid lite press

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eringax:

Verkar vara ett schysst paket, men varför inte 880M och en i7? Det borde väl gå att få tillräckligt med luft genom lådan?

Skulle gissa på att de satsar på att vara alternativ till konsol och enklare datorer spelmaskin.
Om du sätter i så kraftfullt så blir den högljudd och varm (min laptop kan bekräfta detta, och den är betydligt större med bättre kylningsförmåga).
Dessutom stiger priset kraftigt, och redan nu är priset på smärtgränsen eftersom du trots allt måste sätta in disk och minne.

Tror ärligt att de valt en bra kombo, då de som vill ha en värsting, inte alltid vill ha den så liten så att den bara har plats med 1m Sata och 1 Sata.
Tåls att tänka på till en enklare steamkonsol dock.

Permalänk

Jag kan verkligen tänka mig den här uppsatt bakom TV:n med en handkontroll inkopplad. Boota upp till Steam Big Screen (eller Steam OS...) och kör den som en konsol!

...inte för att jag behöver det, men priset är grymt för en liten spelmaskin.

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Grymt. Bra pris dessutom!

Permalänk
Medlem

Diggar den, liten å smidig.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på dessa mini pc's ? Funderar på att skaffa en till lillebror/morsan för slösurf och lite LoL, Vilken variant borde man skaffa då?

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz