Permalänk
Inaktiv

Köpa Vattenkylning

Hejsan skulle vilja sätta in vattenkylning i min burk nu tkr jag de är dax.

System:

CPU: AMD FX 8350 4.0GHZ
Kylare: CoolerMaster Seidon 240M x4 fläktar.
Moderkort: ASUS M5A97 R2.0.
Ram: Crucial Ball Sport 16GB 1600MHz.
Chassi: Fractal Design R4 svart
Graffikkort: Gigabyte GTX 750ti 2GB

SKulle uppskattas mycket om någon kunde hjälpa mig med ett packet.

Mvh

Permalänk

Vilken budget har du. Du får räkna med en kostnad mellan 2500- upp mot 10000kr beroende på hur mycket du ska kyla och kvalitet på grejorna du köper.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Det är totalt onödigt att kyla ett 750ti med vatten, köp ett bättre grafikkort först!

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Inaktiv

Hej tänkte kyla iaf processorn vad jag vet nu, o grafikkortet är de inte så bra lr?, köpte de nämligen ganska nyligen så:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon155191:

Hej tänkte kyla iaf processorn vad jag vet nu, o grafikkortet är de inte så bra lr?, köpte de nämligen ganska nyligen så:P

När du säger vattenkylning, menar du då en custom loop eller en sluten vattenkylare?
Ska du bygga custom får du räkna med 1000kr+ för enbart processor.

http://www.inet.se/kategori/683/kit

Det finns sluten vattenkylning också för mindre pengar.

Imo tycker jag att sluten vattenkylning är mer hype än prestanda. Dom kostar mer, låter mer, och prestera sämre än en bra luftkylare. Custom vattenkylning är väl kul, men då tycker jag man ska gå all out på både grafikkort (som inte är lönt i det här fallet) och moderkort.

Summa sumarum, satsa på en bra lufkylare istället!

Permalänk
Medlem

Jag köpte bra komponenter och skulle kyla min cpu för ett par veckor sen och det gick på ca 6k, ska skaffa en till separat vattenkylning till mina grafikkort sen och det kommer hamna på samma summa, dock är inte det panik för de kyler sig rätt så fint med de luftkylarna som sitter på orginal.. men ändå så kommer jag garanterat att göra det, bara för att det är kul att greja med nya saker

Gå in på inet.se , de har bra saker eller coolingstuff.se , de båda är väldigt snabba och extremt hjälpsamma och har bra priser.

Det finns bra slutna system som kyler en väldigt milt överklockad cpu, men kan du och är lite händig så ska du köpa en vattenkylning som du får bygga ihop själv, det är det bästa utan tvekan... dock finns det kitt där du får med alla delar separat som du själv får sätta ihop, bland annat märket ek och många mer märken, komplett.se har ek och det och andra kitt har coolingstuff.se och inet.se till exempel... kanske hade varit något för dig att skaffa... ett exempel https://www.komplett.se/ekwb-ek-kit-l360-water-cooling-kit/81...

Visa signatur

All those moments will be lost in time..... like tears in the rain.