Permalänk
Medlem

144hz funkar inte med BenQ XL2411Z

Hej!
Jag köpte en BenQ XL2411Z idag för att kunna spela CS:GO lite bättre med 144hz.
Men jag får det inte att funka?
PC Specs:
Grafikkort: Två AMD Radeon 6950 (CrossfireX)
Processor: AMD 8350 8-Core Black Edition
Modekort: ASUS M5A99X EVO 2.0
16GB RAM

Är det någonting som inte funkar med 144hz?
Jag kan bara välja upp till 60hz i inställningarna under "Skärmupplösning", och i AMD Catalyst Control Center kan jag bara välja upp till 120hz.
Väljer jag 120hz ändras upplösningen automatiskt till 1024x768.

Någon som vet?

Permalänk
Inaktiv

144hz fungerar inte med HDMI. Använd en DP kabel eller en DVI-D kabel.

Permalänk
Medlem

Använder DVI-D just nu, inte HDMI.

Permalänk
Inaktiv

Du använder väl en DVI-D port på grafikkortet och inte en DVI-I port?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

144hz fungerar inte med HDMI. Använd en DP kabel eller en DVI-D kabel.

Använder DVI-D just nu, inte HDMI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonafap:

Använder DVI-D just nu, inte HDMI.

Har du tankat in rätt drivrutiner då? Skulle rekommendera att ladda ner senast tillgängliga från BneQs hemsida.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Du använder väl en DVI-D port grafikkortet och inte en DVI-I port?

Japp

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Har du tankat in rätt drivrutiner då? Skulle rekommendera att ladda ner senast tillgängliga från BneQs hemsida.

Kanske bara är jag som är trög, men den enda nedladdningen jag hittat har varit en ZIP fil med en AVI fil utan fungerande ljud.
Skulle jag kanske få en länk tack?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jonafap:

I sådana fall har du ett hårdvarufel och bör då skicka skärmen på reparation. Det ska fungerar utan drivrutiner om du nu har kopplat skärmen rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonafap:

Kanske bara är jag som är trög, men den enda nedladdningen jag hittat har varit en ZIP fil med en AVI fil utan fungerande ljud.
Skulle jag kanske få en länk tack?

Såg bara firmware-uppdatering jag med. Om skärmen har DP-port skulle jag testa med den, fungerar det inte där heller så är nog skärmen defekt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

Ta kort på sladden du använder och visa här hur den ser ut. Verkar som att du inte använder rätt kabel, ganska säker på det.

Permalänk
Medlem

Är du helt säker på att du har en Dual Link DVi-kabel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Ta kort på sladden du använder och visa här hur den ser ut. Verkar som att du inte använder rätt kabel, ganska säker på det.

http://gyazo.com/f3d6102ff7458c46acadcad2ce3ec6b9

Permalänk
Medlem
Skrivet av epizk:

Är du helt säker på att du har en Dual Link DVi-kabel?

http://gyazo.com/f3d6102ff7458c46acadcad2ce3ec6b9

Permalänk
Medlem

Ser onekligen ut som en dual link-kabel. har du testat att skapa en custom upplösning ifrån CCC?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd

Högerklicka på skrivbordet -> Screen resolution -> Advanced Settings -> Monitor -> Kolla om du kan välja 144hz.

Vilka drivrutiner kör du förövrigt?

Permalänk
Medlem

Värt att anmärka är att det kan vara så att det endast är ena porten på grafikkortet som stödjer dual link så testa att sätta kabeln i den andra porten:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Värt att anmärka är att det kan vara så att det endast är ena porten på grafikkortet som stödjer dual link så testa att sätta kabeln i den andra porten:)

Har testat båda portarna ska nog köpa en adapter till grafikkortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Högerklicka på skrivbordet -> Screen resolution -> Advanced Settings -> Monitor -> Kolla om du kan välja 144hz.

Vilka drivrutiner kör du förövrigt?

Kan endast välja upp till 60hz, och vad menar du med drivrutinerna?
Söker jag efter uppdateringar i Enhetshanteraren står det att jag har den senaste versionen, båda av skärmen och grafikkorten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Ser onekligen ut som en dual link-kabel. har du testat att skapa en custom upplösning ifrån CCC?

Nope

Permalänk

Jag har visserligen XL2411T skärmen. kommer ihåg att jag hade lite strul att få den o funka när jag köpte den, körde 2 x 7970 i x fire på den tiden.
jag var tvungen att ha 2 st xfire bryggor mellan korten och då fungerade det, visdade sig senare att en (den första) x-fire kabeln var det nått wajsing med.

märkte också att det fungerade bättre när x-fire bryggan satt på de innersta bryggfästena på korten inte de yttre
kommer också ihåg att maskinen krävde en omstart efter att ha hittat skärmen.

vet inte om nån nämde det men viktigt använda DEN ÖVERSTA DUAL DVI UTGÅNGEN PÅ KORTET

sedan står det inpräntat Dual D på vita höljet på min kabel, lite osäker din bild där då det bara är på stiften,

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

För att min skärm skulle funka såg kabeln ut som ett +, alltså flatstiften .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonafap:

Kan endast välja upp till 60hz, och vad menar du med drivrutinerna?
Söker jag efter uppdateringar i Enhetshanteraren står det att jag har den senaste versionen, båda av skärmen och grafikkorten.

http://support.amd.com/en-us/download

Autodetect och tanka, installera dom och testa igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

vet inte om nån nämde det men viktigt använda DEN ÖVERSTA DUAL DVI UTGÅNGEN PÅ KORTET

^this!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Hedersmedlem

Man kan inte titta på kontakten för att avgöra om det är en dual link kabel. Det händer att tillverkare använder samma kontakt till båda.

Är kontakten väldigt slank så skulle jag säga att det inte är en dual link kabel.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!