Permalänk
Skrivet av Toivo83:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1387727

Billgaste på prisjakt 4593 inkl frakt och inet tar 4690kr inkl frakt (swec frifrakt)

Ja men för en vecka sedan var den nere på det priset. Mycket möjligt att dom höjt nu

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av grizzly666:

Är du säker på att det är grafikkortet som har coilwhine? dvs har du lyssnat dig fram till att ljudet verkligen kommer ifrån grafikkortet och inte nåt annat?
Det kan lika gärna vara nätagget och coilwhine kan ju finnas vid olika belastningar osv.
Tex så kan ett grafikkort ha whine när du sitter och surfar men så fort du gör nåt som kräver minimalt mer GPU kraft så kan det sluta heller så kan det vara tvärtom heller allt mittimellan alternativt ganska kraftig gpu ökning osv,osv.
Samma sak med "nätaggs" whine kan vara när datorn är i idle/du surfar runt och klickar lite heller när du belastar det till en viss % (heller inom ett visst %område tex 50-70%)

Allt som allt bara för att ljudet följer gpu belastningen så betyder det inte att det är grafikkortet och likaså bara för att ljudet följer nätaggets belastningen behöver det inte vara nätagget.

Det är ifrån grafikkortet (inets tekniker har själv sagt det då den är inne på service nu) den tappade signalen med skärmen som dom inte har kunnat återskapa dock provade han med dvi (skulle prova hdmi i helgen sa han så får se vad han skriver i morgon måndag om det har uppkommit eller inte)Har provat min skärm och hdmi kabel på en annan dator idag och inget fel på något av dom. Om coil whinet sa han att jag får leva med det, Vilket i mina öron så var det väldigt högt och riktigt irriterande, sammtidigt som att den tappade signalen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon240782:

Det är ifrån grafikkortet (inets tekniker har själv sagt det då den är inne på service nu) den tappade signalen med skärmen som dom inte har kunnat återskapa dock provade han med dvi (skulle prova hdmi i helgen sa han så får se vad han skriver i morgon måndag om det har uppkommit eller inte)Har provat min skärm och hdmi kabel på en annan dator idag och inget fel på något av dom. Om coil whinet sa han att jag får leva med det, Vilket i mina öron så var det väldigt högt och riktigt irriterande, sammtidigt som att den tappade signalen.

Coil whine kommer från strömförsörjningen, på kortet eller på annat ställe. Att du tappar signalen kan indirekt tyda på instabil strömförsörjning och en förklaring till coil whine. Vilket nätagg har du och hur är allt kopplat?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Coilwhine är ju lite av en bedömningsfråga, dels för att just det ljudet en spole ger ifrån sig kan störa X men inte Y för att sen om man tar en annan spole som ger ifrån sig ett lita annorlunda ljud vilket då stör Y men inte X.
Men även för själva ljudnivån har du en tyst dator i ett tyst hus mitt ute i en tyst skog (dvs inga stads/väg/bil/etc ljud) är ju en rejäl skillnad ifrån en verkstad mitt i stan med många personer/maskiner/fläktar heller en butik mitt i stan med massa besökare när det gäller att höra hur mycket coilwhine det är och hur pass irriterande det faktiskt är.

Med andra ord är det således inte det lättaste att bevisa.
Men har du tinitus som blir värre av liknade ljud som coilwhine ger ifrån sig så borde dom ju ta lite hänsyn till detta.
Men det är som sagt en tolknings fråga och därmed svår bevisat tyvärr.

När köptes kortet och var det i butik heller internet?
Var det över internet så har du 14 dagar på dig att ångra köpet och det utan någon direkt anledning nu när du HAR en anledning så bör ju datumet ifrån det att du skickade/lämnade in kortet gälla som anmälningsdagen för reklamationen.
Detta i och med att du trodde att det var ett fel som kunde gå på garanti men visade sig inte vara det och därmed kan du då ångra köpet med anledning att ett kort med en sådan funktion är inget du vill ha och då kunna hävda inskicknings datumet som "ångerdagen" (detta OM det nu har gått mer än 14 dagar sedan inköp men det inte hade gjort det vid inlämningen).

Och R4 med fönster går att ljuddämpa mer för övrigt, det saknas ju en ganska stor bit ljuddämpande material där fönstret är (dvs exakt där grafikkortet är).
Sen vet jag inte om sidan (med plexiglaset i) i övrigt har dämpmaterial där det inte finns plexiglas, saknas det helt ifrån den sidan så är det ju ännu mindre dämpning (googla snabbt men såg ingen bild av insidan på den panel med plexiglas).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Coilwhine är ju lite av en bedömningsfråga, dels för att just det ljudet en spole ger ifrån sig kan störa X men inte Y för att sen om man tar en annan spole som ger ifrån sig ett lita annorlunda ljud vilket då stör Y men inte X.
Men även för själva ljudnivån har du en tyst dator i ett tyst hus mitt ute i en tyst skog (dvs inga stads/väg/bil/etc ljud) är ju en rejäl skillnad ifrån en verkstad mitt i stan med många personer/maskiner/fläktar heller en butik mitt i stan med massa besökare när det gäller att höra hur mycket coilwhine det är och hur pass irriterande det faktiskt är.

Med andra ord är det således inte det lättaste att bevisa.
Men har du tinitus som blir värre av liknade ljud som coilwhine ger ifrån sig så borde dom ju ta lite hänsyn till detta.
Men det är som sagt en tolknings fråga och därmed svår bevisat tyvärr.

När köptes kortet och var det i butik heller internet?
Var det över internet så har du 14 dagar på dig att ångra köpet och det utan någon direkt anledning nu när du HAR en anledning så bör ju datumet ifrån det att du skickade/lämnade in kortet gälla som anmälningsdagen för reklamationen.
Detta i och med att du trodde att det var ett fel som kunde gå på garanti men visade sig inte vara det och därmed kan du då ångra köpet med anledning att ett kort med en sådan funktion är inget du vill ha och då kunna hävda inskicknings datumet som "ångerdagen" (detta OM det nu har gått mer än 14 dagar sedan inköp men det inte hade gjort det vid inlämningen).

Och R4 med fönster går att ljuddämpa mer för övrigt, det saknas ju en ganska stor bit ljuddämpande material där fönstret är (dvs exakt där grafikkortet är).
Sen vet jag inte om sidan (med plexiglaset i) i övrigt har dämpmaterial där det inte finns plexiglas, saknas det helt ifrån den sidan så är det ju ännu mindre dämpning (googla snabbt men såg ingen bild av insidan på den panel med plexiglas).

Sen beror det på vilket agg han har med. Får hoppas man kan få ett svar på frågan Grafikkortet verkar också stänga av sig i emellanåt dessutom.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Hej! Kommer ni ta in några fler av https://www.inet.se/produkt/6904325/lian-li-d8000-3-motherboa... eller liknande moderkortsplåtar. Jag vet att det finns ett för mATX men det duger tyvärr inte..

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av grizzly666:

Coilwhine är ju lite av en bedömningsfråga, dels för att just det ljudet en spole ger ifrån sig kan störa X men inte Y för att sen om man tar en annan spole som ger ifrån sig ett lita annorlunda ljud vilket då stör Y men inte X.
Men även för själva ljudnivån har du en tyst dator i ett tyst hus mitt ute i en tyst skog (dvs inga stads/väg/bil/etc ljud) är ju en rejäl skillnad ifrån en verkstad mitt i stan med många personer/maskiner/fläktar heller en butik mitt i stan med massa besökare när det gäller att höra hur mycket coilwhine det är och hur pass irriterande det faktiskt är.

Med andra ord är det således inte det lättaste att bevisa.
Men har du tinitus som blir värre av liknade ljud som coilwhine ger ifrån sig så borde dom ju ta lite hänsyn till detta.
Men det är som sagt en tolknings fråga och därmed svår bevisat tyvärr.

När köptes kortet och var det i butik heller internet?
Var det över internet så har du 14 dagar på dig att ångra köpet och det utan någon direkt anledning nu när du HAR en anledning så bör ju datumet ifrån det att du skickade/lämnade in kortet gälla som anmälningsdagen för reklamationen.
Detta i och med att du trodde att det var ett fel som kunde gå på garanti men visade sig inte vara det och därmed kan du då ångra köpet med anledning att ett kort med en sådan funktion är inget du vill ha och då kunna hävda inskicknings datumet som "ångerdagen" (detta OM det nu har gått mer än 14 dagar sedan inköp men det inte hade gjort det vid inlämningen).

Och R4 med fönster går att ljuddämpa mer för övrigt, det saknas ju en ganska stor bit ljuddämpande material där fönstret är (dvs exakt där grafikkortet är).
Sen vet jag inte om sidan (med plexiglaset i) i övrigt har dämpmaterial där det inte finns plexiglas, saknas det helt ifrån den sidan så är det ju ännu mindre dämpning (googla snabbt men såg ingen bild av insidan på den panel med plexiglas).

Skrivet av Broken-arrow:

Sen beror det på vilket agg han har med. Får hoppas man kan få ett svar på frågan Grafikkortet verkar också stänga av sig i emellanåt dessutom.

Hej. köpte datorn via internet den 17e April och fick allt monterat och sådant den 2a maj. Och jag skickade upp datorn igen den 9e maj. Så jag hade den hemma en vecka. Men dom har inte kunnat återskapa problemet med anslutningen (hela datorn skickade jag upp) och har inga problem med min gamla dator eller med en kompis dator med samma skärm med samma hdmi kabel. Nätaggregatet är Corsair RM 750w. Om det går att ångra köpet så blir det nog att göra det med hela datorn. Dock sa teknikern att han skulle göra så datorn skickas tillbaka imorgon.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av bl00keRs:

Ingen ide att köpa, passar inga 200mm fläktar som jag kan tänka mig. Köp 200mm från Cooler Masters hemsida ist så får du galler som matchar 120mm.

EDIT: Kollade CM Store men fanns inga 200mm galler längre. De du länkade passar iaf INTE till CM MegaFlow eller Bitfenix Spectre/Spectre Pro.

Permalänk
Skrivet av anon240782:

Hej. köpte datorn via internet den 17e April och fick allt monterat och sådant den 2a maj. Och jag skickade upp datorn igen den 9e maj. Så jag hade den hemma en vecka. Men dom har inte kunnat återskapa problemet med anslutningen (hela datorn skickade jag upp) och har inga problem med min gamla dator eller med en kompis dator med samma skärm med samma hdmi kabel. Nätaggregatet är Corsair RM 750w. Om det går att ångra köpet så blir det nog att göra det med hela datorn. Dock sa teknikern att han skulle göra så datorn skickas tillbaka imorgon.

Okej, är inte det sämsta agget. Men inte häller mer än ok. Du får se när det kommer tillbaks.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

Japp, dom hade provat datorn hela helgen med ett stresstest och den funkade som en klocka hos dem, ingen signaltappning under testerna. Dom skickar tillbaka datorn idag, och dom tar inte ut felsöknings/frakt avgiften i goodwill. Vilket är snällt! Teknikern hade provat ett annat nätaggregat och ett annat grafikkort och det lät fortfarande sådant när fps nivån ökade, ska nog gå att "låsa" fpsen eller något på en nivå som inte är allt för högt.

Cheers grabbar och Inet.se!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon240782:

Teknikern hade provat ett annat nätaggregat och ett annat grafikkort och det lät fortfarande sådant när fps nivån ökade, ska nog gå att "låsa" fpsen eller något på en nivå som inte är allt för högt.

Så länge du är medveten om att coil whine är beroende av belastningen, inte FPS'en så... Vad jag menar är att låsa FPS till X är en temporär lösning. I takt med att spelen blir mer krävande kommer belastningen vid vald uppdatering att öka, och ditt missljud återkommer. Rätt lösning är att leta reda på vilken del som låter, och få den utbytt, eller hitta ett annat sätt att hantera det på. Inbyggnad i en isolerande möbel, kanske...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inet
Skrivet av bonafriss:

Vet ni något om den här skärmen?
http://www.anandtech.com/show/7627/asus-at-ces-2014

Och sen så är jag intresserad av: http://www.inet.se/produkt/2204935/asus-27-pb278q-pls-2560x14...
Såg för någon vecka sedan att en annan återförsäljare hade prissatt den till 3990, så ni kanske kan göra något åt priset

Skrivet av darkmohaha:

Inget officiellt datum ännu på ROG Swift. På twitter så har en från ROG sagt att skärmen lär komma på sommaren runt juni - juli

Skrivet av Toivo83:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1387727

Billgaste på prisjakt 4593 inkl frakt och inet tar 4690kr inkl frakt (swec frifrakt)

Stämmer bra som darkmohaha skriver - mitten på juni som vi också har hört men som sagt, inget officiellt ännu.

Precis som Toivo83 skriver så tycker jag vi ligger bra till i pris på den och är det så att en återförsäljare kört tillfällig kampanj så är det tyvärr inget vi kan göra. 3999kr är under våra inköpspriser..

Skrivet av morganF:

hej inet! planerar ni att ta in det här tangentbordet igen? har varit slut ett tag och är dessutom slut på nästan alla återförsäljare i landet.
http://www.inet.se/produkt/6110028/func-kb-460-gaming-keyboar...

Ska komma in i juni igen och har blivit lovade att ta del av första nya leveransen till Sverige. Har varit stor brist på brytare från Cherry och därför som det ser ut som det gör just nu på svenska marknaden.

Kommer preliminärt in i mitten på juni. Så fort vi har mer bestämt datum uppdaterar vi respektive produktsidor.

Skrivet av anon240782:

Japp, dom hade provat datorn hela helgen med ett stresstest och den funkade som en klocka hos dem, ingen signaltappning under testerna. Dom skickar tillbaka datorn idag, och dom tar inte ut felsöknings/frakt avgiften i goodwill. Vilket är snällt! Teknikern hade provat ett annat nätaggregat och ett annat grafikkort och det lät fortfarande sådant när fps nivån ökade, ska nog gå att "låsa" fpsen eller något på en nivå som inte är allt för högt.

Cheers grabbar och Inet.se!

Ser att du varit i kontakt med oss direkt och pratat med vår servicetekniker. Hoppas att du får löst ditt problem. Om du vill ha hjälp från övriga medlemmar så är ett tips att starta en egen tråd under rätt del här i forumet. Annars är du såklart välkommen att kontakta oss direkt igen på 031-65 27 00 / info@inet.se om du inte får bukt med det.

Skrivet av MultiMan:
Skrivet av grizzly666:
Skrivet av Broken-arrow:
Skrivet av anon240782:
Skrivet av -=Mr_B=-:

Tack för alla svar, förklaringar och försök till hjälp med ovanstående kund!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Inet. Hur går det med den mobila hemsidan ni ska göra??

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Inet
Skrivet av Crapmind:

Hej Inet. Hur går det med den mobila hemsidan ni ska göra??

Skickades från m.sweclockers.com

Det går tyvärr trögt. Vi vill att det ska vara samma upplevelse, funktionalitet och information oavsett vilken enhet man använder och känner att med en "mobilversion" så kommer det inte riktigt att gå. Så planen nu är att göra designen på hemsidan 'responsiv', dvs att den anpassar sig beroende på skärmstorleken på enheten och kommer att fungera ner till ungefär 7".

Men går som sagt trögt tyvärr och kommer troligtvis inte komma under detta året utan som tidigast nästa år.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av inet.se:

Det går tyvärr trögt. Vi vill att det ska vara samma upplevelse, funktionalitet och information oavsett vilken enhet man använder och känner att med en "mobilversion" så kommer det inte riktigt att gå. Så planen nu är att göra designen på hemsidan 'responsiv', dvs att den anpassar sig beroende på skärmstorleken på enheten och kommer att fungera ner till ungefär 7".

Men går som sagt trögt tyvärr och kommer troligtvis inte komma under detta året utan som tidigast nästa år.

Går det lika skakigt som Traderas försök till "responsiv" design (m.tradera.com) så tror jag de flesta uppskattar att ni struntar i det och kör vidare på det som verkligen fungerar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inet
Skrivet av MultiMan:

Går det lika skakigt som Traderas försök till "responsiv" design (m.tradera.com) så tror jag de flesta uppskattar att ni struntar i det och kör vidare på det som verkligen fungerar.

Har inte testat deras mobila sida om jag ska vara ärlig. Kan du utveckla lite mer vad som är skakigt med sidan? Bra input till våra systemutvecklare.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Inga problem och ledsen för sent svar. Vi körde som sagt ett kampanjpris på detta kort för att, trots i princip minusmarginal behöva lätta på lagret. Skicka oss ett PM med ordernummer så kan vi lösa kampanjpriset till dig.

Garantiärenden kan du eventuellt ta med MSI direkt om du skulle vilja men är rekommenderat att gå via återförsäljaren.

Verkar helt ha missat ditt svar citerat här ovan som du gav mig tidigare den här månaden, ledsen för det.

Tackar så mycket för ditt erbjudanden men väljer att avvakta lite, ser dock ut som att ni nu har detta pris som ordinarie pris för tillfället?
Förresten så verkar det vara fel garanti satt för Asus 295X2 , det står 2 års garanti på eran sida, skall det inte vara 3 år ?

http://www.inet.se/produkt/5411158/asus-radeon-r9-295x2-8gb-3...

Permalänk
Medlem

Hej hej!

Har ni några planer att i framtiden ta in http://www.inet.se/produkt/6909925/jonsbo-ctc-jb-w1-svart-mit... i silver? Personligen tycker jag att det vore en toppenidé.

Permalänk
Inet
Skrivet av DeepBlue:

Verkar helt ha missat ditt svar citerat här ovan som du gav mig tidigare den här månaden, ledsen för det.

Tackar så mycket för ditt erbjudanden men väljer att avvakta lite, ser dock ut som att ni nu har detta pris som ordinarie pris för tillfället?
Förresten så verkar det vara fel garanti satt för Asus 295X2 , det står 2 års garanti på eran sida, skall det inte vara 3 år ?

http://www.inet.se/produkt/5411158/asus-radeon-r9-295x2-8gb-3...

Stämmer bra att det är 3 års garanti - hemsidan är nu uppdaterad!

Skrivet av Blooh:

Hej hej!

Har ni några planer att i framtiden ta in http://www.inet.se/produkt/6909925/jonsbo-ctc-jb-w1-svart-mit... i silver? Personligen tycker jag att det vore en toppenidé.

Tyvärr inget som vi kommer ta in.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Stämmer bra att det är 3 års garanti - hemsidan är nu uppdaterad!

Är det likadant med MSI 295x2? Såg på någon datorbutik ifrån UK att det stod "Manufacturer warrenty: 3 years".

http://www.inet.se/produkt/5411182/msi-radeon-r9-295x2-8gb

Permalänk
Avstängd

http://www.inet.se/produkt/5410031/asus-radeon-r9-280x-3gb-di...

eftersom detta grafikkorts minne är GDDR5, kommer det att funka 100% med mitt moderkort som då är https://www.inet.se/produkt/1902152/asus-p8z68-v-pro-gen3?

anledningen till att jag frågar är att minnestypen på mitt moderkort endast har single @x16 "DDR3" och max minneshastighet är endast 2200 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av beundrarsamt:

http://www.inet.se/produkt/5410031/asus-radeon-r9-280x-3gb-di...

eftersom detta grafikkorts minne är GDDR5, kommer det att funka 100% med mitt moderkort som då är https://www.inet.se/produkt/1902152/asus-p8z68-v-pro-gen3?

anledningen till att jag frågar är att minnestypen på mitt moderkort är "DDR3" och max minneshastighet är endast 2200 MHz

Du behöver inte oroa dig! Ditt moderkort har en PCI-Express anslutning som är avsedd för grafikkort. Vad grafikkortet har för minnestyp spelar inte någon roll för moderkortet. Det grafikkortet du länkade fungerar med det länkade moderkortet utan problem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevvs:

Du behöver inte oroa dig! Ditt moderkort har en PCI-Express anslutning som är avsedd för grafikkort. Vad grafikkortet har för minnestyp spelar inte någon roll för moderkortet. Det grafikkortet du länkade fungerar med det länkade moderkortet utan problem.

tack för snabb svar !!

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Har den senaste Mac Minin som är från 2012 och funderar på att öka upp RAM minnet. Vilket RAM-minne bör jag köpa? Hade tänkt mig att gå upp från 4GB till 8GB, ska förbi er butik på Hötorget i ett annat ärende så skulle vara perfekt att veta vilket som passar min Mac Mini så jag kan lägga undan ett par på nätet

Tack så länge1

Visa signatur

___________

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk

Hej Inet!

Jag undrar om ni kan ta in nåt ATX Motherboard Tray EX. http://www.lian-li.com/en/dt_portfolio/d8000-3/ skulle vara perfekt för dem som moddar och bygger egna chassin, och om ni kan ta in SilverStone Temjin TJ07B med fönster.

Visa signatur

AMD FX-8320 @ 5017 MHz
http://valid.canardpc.com/ppty3p
AMD Athlon II X2 250 @ 4013 MHz
http://valid.canardpc.com/jwpmni

Permalänk
Medlem

Vilket företag tillverkar era "tysta chassifläktar"?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inet
Skrivet av DeepBlue:

Är det likadant med MSI 295x2? Såg på någon datorbutik ifrån UK att det stod "Manufacturer warrenty: 3 years".

http://www.inet.se/produkt/5411182/msi-radeon-r9-295x2-8gb

Stämmer bra och hemsidan är uppdaterad. Tack för att du sa till.

Skrivet av beundrarsamt:

http://www.inet.se/produkt/5410031/asus-radeon-r9-280x-3gb-di...

eftersom detta grafikkorts minne är GDDR5, kommer det att funka 100% med mitt moderkort som då är https://www.inet.se/produkt/1902152/asus-p8z68-v-pro-gen3?

anledningen till att jag frågar är att minnestypen på mitt moderkort endast har single @x16 "DDR3" och max minneshastighet är endast 2200 MHz

Skrivet av kevvs:

Du behöver inte oroa dig! Ditt moderkort har en PCI-Express anslutning som är avsedd för grafikkort. Vad grafikkortet har för minnestyp spelar inte någon roll för moderkortet. Det grafikkortet du länkade fungerar med det länkade moderkortet utan problem.

Tack för hjälpen kevvs!

Skrivet av maccswe:

Hej Inet!

Har den senaste Mac Minin som är från 2012 och funderar på att öka upp RAM minnet. Vilket RAM-minne bör jag köpa? Hade tänkt mig att gå upp från 4GB till 8GB, ska förbi er butik på Hötorget i ett annat ärende så skulle vara perfekt att veta vilket som passar min Mac Mini så jag kan lägga undan ett par på nätet

Tack så länge1

Det beror på om din Mac Mini är versionen från "late 2012" eller en "mid 2011":

http://support.apple.com/kb/HT5475
http://support.apple.com/kb/HT4805

Om du är osäker så kan du alltid komma in till oss i butik så kan vi hjälpa dig kolla! Eller kontakta oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se.

Skrivet av Chilluminati:

Hej Inet!

Jag undrar om ni kan ta in nåt ATX Motherboard Tray EX. http://www.lian-li.com/en/dt_portfolio/d8000-3/ skulle vara perfekt för dem som moddar och bygger egna chassin, och om ni kan ta in SilverStone Temjin TJ07B med fönster.

Det är tyvärr inget som vi kommer att ta in.

Skrivet av Bakgrund:

Vilket företag tillverkar era "tysta chassifläktar"?

Våra fläktar är en specialversion som tillverkas av Fractal Design.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Hej Inet!

Vill bara säga att ni är BÄST!
Jag har köpt all min vattenkylning från er, men nu ser det ut som ni inte har det jag letar efter.. Jag tycker ni borde ta in fler saker från Phobya deras Phobya FlexLight UV och andra UV ljus ex. Katoder, leds etc.. och om ni kan ta in mer anslutningar till vattenkylning.
Tack!
Edit : Kommer ni ta in Antec P380 när det kommer ut?

Visa signatur

AMD FX-8320 @ 5017 MHz
http://valid.canardpc.com/ppty3p
AMD Athlon II X2 250 @ 4013 MHz
http://valid.canardpc.com/jwpmni

Permalänk
Medlem

Hej!

Vill bara säga att ni har lagt 4690K fel, den ligger på socket 1155 på er sida. https://www.inet.se/produkt/5311087/intel-core-i5-4690k3-5-ghz-6mb

Visa signatur

R9 7950X 5.8GHz I CH X670E Hero I TridentZ5 6200CL30 I RTX3090Ti K|NGP|N I 990 Pro 1TB x2 I AX1500i
i5 12500 5.2GHz I Strix B660G I TridentZ5 6000CL30 I RTX2080Ti K|NGP|N I RTX2070 Strix I 990 Pro 1TB I AX1500i