Fredagspanelen 78: Haswell Refresh, Surface Pro 3 och Wolfenstein: The New Order

Permalänk
Skrivet av Zemlan:

Kul att ni nämde Mass Effect. Bästa spelserien, utan något som helst motstånd i min bok. Men, spela som kvinnlig Shepard istället ska ni få se (höra) på bra röstskådespeleri, hett tips. Visserligen har ni redan börjat lira...men det är såååååå värt att lira som femshep framför maleshep, tro mig.

Har lirat igenom alla tre spelen flera gånger. Kommer aldrig göra det som maleshep. Han är inte dålig kanske, men Jennifer Hale som gör rösten åt femshep är hästlängder bättre än Mark Meer som gör rösten åt maleshep. I alla fall enligt mig, vet dock att jag verkligen inte är ensam om att trycka detta :P.

Fast she-pards animationer är samma som den manliga, hon sitter fånigt å springer roligt. xD

http://youtu.be/Ye0Rl16elKo

^ My point.

Permalänk
Medlem
Skrivet av houze:

Har en kommentar angående Microsoft, Surface, Windows RT.

För ett litet tag sedan köpte Microsoft mobildivisionen från ett litet finskt elektronikföretag, rätt okänt företag, men en ledtråd är att det var en side business till en känd gummitillverkare med produkter som t.ex. Hakkapeliitta.

Är inte otänkbart att Microsoft väljer att positionera sina framtida icke X86-baserade mobila produkter under varumärket Nokia, så om det dyker upp Nokia Surface/Lumia Mini inom de närmaste 6 månaderna skulle jag inte bli förvånad.
Fördel, går det bra för en sådan produkt så kammar Microsoft in pengar, floppar den så drar den inte ner Microsofts varumärke (då det är en Nokia), dvs en cover-all-scenarios lansering.

Det där tror jag inte på. Jag har bestämt för mig att de har fått rätt att använda varumärket Nokia under en viss period men att de siktar på att skrota det.

Snarare tror jag att RT var ett jäkla feltänk. De borde, i likhet med Apple (och Google) köra på samma OS för mobiler och plattor i de fall en annan hårdvara än x86 ger nämnvärda fördelar. Jag tänker mig att de kan komma att släppa en Surface Mini eller åtminstone en Surface, som inte är Pro, med Windows Phone istället. Det kan eventuellt ge fördelar som fläktlöshet och prestanda. Dock tror jag i likhet med andra att x86 (främst Intel) nu har kommit så långt i strömsnålhet och prestanda att det är onödigt för MS att hänga på ARM-tåget. Nischade Pro-plattor kan faktiskt bli en lönsam marknad.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Fast she-pards animationer är samma som den manliga, hon sitter fånigt å springer roligt. xD

http://youtu.be/Ye0Rl16elKo

^ My point.

Sant, lite töntigt ibland men de gillade ju inte hans röst så mycket. Mest därför jag nämnde det, alla vet ju inte vad de missar liksom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Visst är animationerna lite off för femshep, men som sagts så är röstskådespeleriet överlägset. Sen har jag nött igenom spelserien ett par gånger med båda könen för att utforska olika handlingar. En av de mest gripande spelupplevelser jag haft.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LaoLao:

Det där tror jag inte på. Jag har bestämt för mig att de har fått rätt att använda varumärket Nokia under en viss period men att de siktar på att skrota det.

Snarare tror jag att RT var ett jäkla feltänk. De borde, i likhet med Apple (och Google) köra på samma OS för mobiler och plattor i de fall en annan hårdvara än x86 ger nämnvärda fördelar. Jag tänker mig att de kan komma att släppa en Surface Mini eller åtminstone en Surface, som inte är Pro, med Windows Phone istället. Det kan eventuellt ge fördelar som fläktlöshet och prestanda. Dock tror jag i likhet med andra att x86 (främst Intel) nu har kommit så långt i strömsnålhet och prestanda att det är onödigt för MS att hänga på ARM-tåget. Nischade Pro-plattor kan faktiskt bli en lönsam marknad.

Feltänk är lite att ta i. Det var en rätt bra idé där och då men föll på att Intel trollade fram Silvermont. Jag tror inte de hade räknat med att x86 skulle gå att göras så strömeffektiv och så billig på så kort tid så att de kunde konkurrera direkt mot ARM-plattformarna för surfplattor.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Sluta med autostart av videorna. Snälla!

Dock ännu en trevlig Fredagspanel.

Autostart aktiveras bara om du klickar på videon när du vill in på nyheten. Klickar du på rubriken blir det ingen autostart, har alltid varit så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Feltänk är lite att ta i. Det var en rätt bra idé där och då men föll på att Intel trollade fram Silvermont. Jag tror inte de hade räknat med att x86 skulle gå att göras så strömeffektiv och så billig på så kort tid så att de kunde konkurrera direkt mot ARM-plattformarna för surfplattor.

Jag menar att de borde ha försökt använda Windows Phone till både mobiler och surfplattor... och det redan från start.

Skrivet av Snigeln Bert:

Autostart aktiveras bara om du klickar på videon när du vill in på nyheten. Klickar du på rubriken blir det ingen autostart, har alltid varit så.

Aha! Då ska jag försöka att komma ihåg att klicka där (dock är videon så mycket större och enklare att klicka på). Tack för informationen.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Tack för en otrolig dynamisk duo ala fredag P!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Tack för en trevlig fredagspanel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coke_Smurf:

Tack för en trevlig fredagspanel

Varsågod

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Om Philips thatnamehere, den verkar ju inte vara ett så fantastiskt alternativ till en hyfsad korean. Qnix är inte sned i mitt fall, lite wobblig. Slippa blb låter ju dock trevligt.

Om mass effect, jag har för mig jag tycker att voice acting för kvinno-karaktärer (Jane) är bättre än man (John).

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Ska bli kul på måndag då jag verkar ha fått det ända exemplaret som proshop hade av EVGA nätdelen. Ska bli kul o testa

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Skrivet av Motherofgod:

Varför, det har ju knappt hänt något än sedan sommardatorn 2013?

Hm.. Sant, när jag tänker efter =/

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

När kommer Sweclockers sommardator 2014?

Permalänk

Men!? NEJ! HÅRET?

Visa signatur

Tänk om en val gör valet att bli vald till val på valnatten.

Permalänk
Skrivet av cr1ll3:

matte, Byt kanal och det är det sista du gör

http://piclair.com/data/d4hy9.jpg

Lite off topic kanske men är inte matte den kvinnliga termen och husse den manliga?

Visa signatur

CPU: i5 4670k, GPU: Gigabyte GTX 970 G1, Moderkort: Asus Z87-A, RAM: Corsair 8GB 1600Mhz, SSD1: Samsung 850 EVO 500 GB SSD2: Kingston SSDNow V300 120GB, HDD: 1TB WD 7200RPM, 750GB WD 5400RPM, PSU: XFX Black Edition 850W, Chassi: Fractal Design Define R4, CPU Kylare: Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

På tal om AMD:s namnschema och kort som inte finns, inte ens AMD har koll längre: R9 260X?

http://sites.amd.com/us/promo/never-settle/Pages/nsreloadedfo...

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Myspellar

[color]Haha...

Jag gillar era reportage. Och era analyser...
Men. Ge fan i att se ut som några myspellar. För det är ni inte.

clrscr

[/color=blue]

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnurben:

Lite off topic kanske men är inte matte den kvinnliga termen och husse den manliga?

Helt korrekt, jag hade nog lite för brått när jag skrev

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt om det kunde göras en recension på lite Air condition för hemmabruk.

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w