Permalänk
Medlem

LED TV 40-48", budget 10k-12k

Halloj,

Dags att införskaffa sig en ny TV och insett hur dåligt insatt man är. Då riktigt stora TVs, över 50", inte är lockande tänkte jag mig något i storleken mellan 40-46". Har strosat runt genom olika sidor, recensioner samt vänner och kommit fram till att det antingen bör vara en Sony eller Samsung. Plasma rekomenderades också men min smak har fallit på LED.

Denna TV från Samsung hade fått bra betyg enligt en recension,
http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/...

Samt denna som en på HIFI-klubben rekomenderade,
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1785091.

Budgeten ligger på 10-12k kr men kan självklart gå lägre om det finns någon TV som är mer prisvärd.
Uppskattar alla förslag som kan tänkas ges!

Permalänk

Har hört att sony steppat upp när det kommer till TV-apparater.
Skulle gå på den

Men själv sitter jag på en 42 tum plasma från 08, så kanske inte är rätt person att rådfråga. Men min magkänsla säger Sony.

Permalänk
Medlem

En beskrivning av dina behov samt nuvarande kring utrustning vore bra. Annars så blir det bara massa ogrundat tyckande i tråden.

Edit: Gärna detaljerat. Sedan så är frågan om du har möjlighet till kalibrering eller om firma skall ingå i budgeten

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av toot.l:

Halloj,

Dags att införskaffa sig en ny TV och insett hur dåligt insatt man är. Då riktigt stora TVs, över 50", inte är lockande tänkte jag mig något i storleken mellan 40-46". Har strosat runt genom olika sidor, recensioner samt vänner och kommit fram till att det antingen bör vara en Sony eller Samsung. Plasma rekomenderades också men min smak har fallit på LED.

Denna TV från Samsung hade fått bra betyg enligt en recension,
http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/...

Samt denna som en på HIFI-klubben rekomenderade,
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1785091.

Budgeten ligger på 10-12k kr men kan självklart gå lägre om det finns någon TV som är mer prisvärd.
Uppskattar alla förslag som kan tänkas ges!

Kör på LED, har en samsung 55" och en samsung 32". Båda har fungerat klockrent. Sonyn har man ju hört en del om. Skulle säga att valet är helt ditt.
Köp den som är lättast att få hem typ.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

En beskrivning av dina behov samt nuvarande kring utrustning vore bra. Annars så blir det bara massa ogrundat tyckande i tråden.

Edit: Gärna detaljerat. [U][B]Sedan så är frågan om du har möjlighet till kalibrering eller om firma skall ingå i budgeten

[/B][/U]

What?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

[/B][/U]

What?

Det han menar är att han gillar hemmabionörderi, vilket är otroligt roligt! För oss övriga dödliga kan jag tolka om det till: Samsungen du har länkat till har "sjukt bra bild för en svensson utan att kalibreras av ett proffs med pistol". En kalibrerad "korrekt" bild är ofta mycket mörkare och varmare och ser dessutom väldigt tråkig ut innan man vant sig, vilket gör att oinvigda nördar ofta har en icke så "korrekt" bildinställning. Fördelen jag själv ser är färgåtergivning i svärta, men upplevelsen av en korrekt bild gör sig även bäst i ett mörkt rum med ljusdämpande färger.

Köp köp! Riktigt bra bild, snygg TV, prisvärd och jättebra appar via smarthub.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Precis de här jag också sitter och funderar på. Kapar tråden lite...

Jag är enbart intresserad av bildkvalitén så smarta funktioner är inte lika viktigt.

Sen vill man väl ha ett prisvärt ljudsystem också. För film och musik via datorn. Tips?