Futuremark visar 3DMark Sky Dive – prestandatest för mellanklassare

Permalänk
Melding Plague

Futuremark visar 3DMark Sky Dive – prestandatest för mellanklassare

Till mässan Computex förbereder Futuremark ett nytt tillägg till testprogrammet 3DMark, denna gång anpassat för stationära mellanklassare och bärbara speldatorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jahåp! Då kommer snart British Sky Broadcasting Group och hälsar på!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Vad är poängen med detta? High end-datorer kommer också försöka sig på hög rank på detta test. Mellanklass-datorer kan köra Firestrike etc också.

Förklara för någon som missar poängen. Vill man se högre siffror för att inte bli lika deprimerad?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Discokungen

Skulle det tvunget vara en brud i tight dress eller? Aja, det ser inte så upphetsande ut för ett grafiktest.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Vad är poängen med detta? High end-datorer kommer också försöka sig på hög rank på detta test. Mellanklass-datorer kan köra Firestrike etc också.

Förklara för någon som missar poängen. Vill man se högre siffror för att inte bli lika deprimerad?

Jo jag håller med dig.. Varför bara inte göra ETT test som funkar för alla, och låta poängen där avgöra datorns prestanda.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Undra vad som döljer sig under dräkten....

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Skulle det tvunget vara en brud i tight dress eller? Aja, det ser inte så upphetsande ut för ett grafiktest.

+ oversized boobies. Varför inte liksom, det säljer nog.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Tinardirith:

+ oversized boobies. Varför inte liksom, det säljer nog.

Gneh. Det är lite tröttsamt faktiskt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jo jag håller med dig.. Varför bara inte göra ETT test som funkar för alla, och låta poängen där avgöra datorns prestanda.

Tror orsaken är att det känns rätt sweet när ett test flyter och är snyggt. Krävs ju sjuk dator för att fire strike ska flyta, inte så skoj att kolla på med sin mellanklasslaptop..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Jag tycker om denna videon -> Grinding The Crack

Skrivet av lossah:

Vad är poängen med detta? High end-datorer kommer också försöka sig på hög rank på detta test. Mellanklass-datorer kan köra Firestrike etc också.

Förklara för någon som missar poängen. Vill man se högre siffror för att inte bli lika deprimerad?

Det är svårt att göra ett test som skalar så bra att det fungerar bra på en brödrost och fortfarande är meningsfullt att köra på på en Core i7 Extreme med senaste grafikkorten i SLI eller Crossfire.

Sen tycker jag även att de kan ha en estetisk funktion också.
Förr i tiden så satt 'alla' och körde massa demos på sina Amigor. Demos som bara gjordes för att vara snygga/balla/roliga och något för programmerarna att visa vad de kan och/eller bara göra något kul för att de kan.
För de flesta har PC ersatt Amiga och jag tycker att vissa benchmarks, så som 3D Mark även kan fungera som ett demo, något som är estetiskt tilltalande, lite av ett digitalt konstverk. Jag tycker att scenen i klippet ger intryck av fart och fläkt och frihet (och tuttar). Saker som tilltalar mig. Så jag gillar det, oavsett hur bra eller dåligt det testet är som benchmark, rent tekniskt sett.

Permalänk
Medlem

Optimering är ett ständigt problem att brottas med inom spelbranschen. En datorgrafiker som arbetar med spel ska inte bara skapa så estetiskt tilltalande modeller som möjligt utan måste även få dessa att fungera tillsammans med de tekniska krav som ställs utav industrins spelmotorer och hårdvara. Tesselering och displacement mapping är ett exempel på industrins olika tekniker för att ge spel en mer realistisk rendering genom att förbättra siluetter, ge mer korrekta detaljer och samtidigt avbelasta tunga beräkningar från CPU till GPU genom att utföra geometrins polygonhantering på grafikkortet. Tesselering och Displacement Mapping har börjat öppna upp nya möjligheter för hur moderna spel kan se ut och som datorgrafiker så måste du kunna identifiera när, var och hur dessa tekniker bör användas. Kort och gott är det ett måste med oversized boobs för att kunna göra tekniken rättvisa.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Skulle det tvunget vara en brud i tight dress eller? Aja, det ser inte så upphetsande ut för ett grafiktest.

För alla vet att skulle det vara en riktigt flicka så skulle hon ha kjol på sig

Undrar om 3dmark någonsin kommer göra en OpenGL benchmark eller är de för väl betalda?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Känns mycket som att detta test inte har mycket att tillföra. Cloud Gate finns ju för enklare maskiner, samtidigt som Fire Strike går mycket väl att köra på lite bättre.

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Gneh. Det är lite tröttsamt faktiskt.

Agreed. Sen "kameravinkel" rakt upp i röva och boob-shot sekunderna efter.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Kul om det är ett snyggt benchmark där man kan få hyffsat flyt och inte typ 17fps trots att man har en hyffsad PC, tycker det ser lovande ut!

Visa signatur

http://www.soundcloud.com/magnuseriksson
|AMD Ryzen 3700x (Thermaltake Floe Riing RGB 240) | 32GB G.Skill Trident Neo 3600 | ASROCK X570 Taichi | Gigabyte GTX 1080Ti Gaming 11G | Logitech G502 Proteus Core | Sabrent Rocket NvMe 1TB | X-STAR DP2710 | InWin 805c | Synology DS920+ & DS415 Play NAS |

Permalänk
Medlem

Eller så skaffar man PerfomanceTest www.passmark.com som har alla typer av tester i ett packet och går att köra på alla datorer

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Geeks
SweClockers

Den här tråden handlar inte om politik.

*Rensad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Det är väl uppenbart varför detta test kommer, eftersom prestandautvecklingen på persondatorer stannat av så måste ju den för benchmarks också stanna av ... simple as that!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Tror orsaken är att det känns rätt sweet när ett test flyter och är snyggt. Krävs ju sjuk dator för att fire strike ska flyta, inte så skoj att kolla på med sin mellanklasslaptop..

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte ifall man behöver så sjuk dator för att Fire strike ska flyta.
Har kört;
4930K @4.545 + 780 Ti Classified @1325Mhz
4930K @4.545 + 780 Ti (Not classy) @1250Mhz
4770K @4.7GHz + 780 Ti (not classy) @1250MHz
4770K @4.7GHz + 2X Titan SLI
4670K @4.6GHz + 780 @1280MHz

Firestrike har alltid flutit på bra och anser inte att jag har haft/har någon sjuk dator direkt

Permalänk
Medlem

Det var en kvinna i filmen i en cool outfit, hua så hemskt! Hon såg väl helt normal ut tycker jag. Andra gånger är det killar i tighta kläder, är det också hemskt? Fattar inte problemet folk har med detta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Vet inte ifall man behöver så sjuk dator för att Fire strike ska flyta.
Har kört;
4930K @4.545 + 780 Ti Classified @1325Mhz
4930K @4.545 + 780 Ti (Not classy) @1250Mhz
4770K @4.7GHz + 780 Ti (not classy) @1250MHz
4770K @4.7GHz + 2X Titan SLI
4670K @4.6GHz + 780 @1280MHz

Firestrike har alltid flutit på bra och anser inte att jag har haft/har någon sjuk dator direkt

lustigkurre

Permalänk

hah bh? -för mycket extra vikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

lustigkurre

Utveckla tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

lustigkurre

Skrivet av Xiqt:

Utveckla tack

Skrivet av Xiqt:

Någon är bitter :)?

varför skulle jag vara det? om du tror att något av exemplen är någon form av standarddator/inte sjuk har du ju uppenbart skev uppfattning, alternativt är ett typexempel på douchebag

Permalänk
Medlem

Någon är bitter :)?

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

På tiden att de gör ett test för oss med normala datorer som inte behöver uppgradera än.

Jag märkte inte av nåra tuttar o så. Vissa letar liite väl mycket efter nåt o klaga på....

Skrivet av Lindell90:

https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/10256514_...

varför skulle jag vara det? om du tror att något av exemplen är någon form av standarddator/inte sjuk har du ju uppenbart skev uppfattning, alternativt är ett typexempel på douchebag

Håller med. Han spelar Allan.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av lossah:

Vad är poängen med detta? High end-datorer kommer också försöka sig på hög rank på detta test. Mellanklass-datorer kan köra Firestrike etc också.

Förklara för någon som missar poängen. Vill man se högre siffror för att inte bli lika deprimerad?

För att du har inte samma krav om du sitter på de bästa delarna än om du sitter på medium delar. Jag sitter på ett 650 ti och jag behöver inte köra alla inställningar på max för att vara nöjd, då är det ju bra med ett grafiktest som testar just normala inställningar för normal hårdvara. Att ha ett test som testar alla inställningar på max är ganska meningslöst då delarna inte ens kan driva runt det. Och kommer aldrig göra det i verkliga livet. Så varför testa för något som inte kan hända? Lite som att försöka driva runt en 4k film på en 1080p skärm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlvarBerglind:

För att du har inte samma krav om du sitter på de bästa delarna än om du sitter på medium delar. Jag sitter på ett 650 ti och jag behöver inte köra alla inställningar på max för att vara nöjd, då är det ju bra med ett grafiktest som testar just normala inställningar för normal hårdvara. Att ha ett test som testar alla inställningar på max är ganska meningslöst då delarna inte ens kan driva runt det. Och kommer aldrig göra det i verkliga livet. Så varför testa för något som inte kan hända? Lite som att försöka driva runt en 4k film på en 1080p skärm...

Allt det där har du i Cloud Gate + att du kan ändra en hel del inställningar där.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Inaktiv

haha värdelös videospelare