EVGA börjar sälja kolfibermusen Torq X10

Permalänk
Medlem

Den ser ganska obekväm ut. Varför envisas så många företag, särskilt nya på området, med att "gamingmöss" måste ha en plastig cyborglook och totalt skiter i ergonomin?

De borde istället kolla på de marknadsledande företagen, Logitech och Razer som båda släpper stilrena, funktionella och ergonomiska möss.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Macatonia:

Indeed, varför kolfiber? Det är juh itne som att jag ska surfa när jag sitter på motocrossen...

Och knappar på höger sida av musen, varför? Till för de 5% som är vänsterhänta eller?

Några fler är det, 12-15% av världens befolkning enligt senaste undersökningen

Hur stor del av befolkningen är vänsterhänt?

Annars är det som du säger, gjord för att passa både höger- & vänsterhänta

"Ambidextrous design supports right or left handed gamers"

TORQ X10 Carbon Spec & Features

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Först och främst förstår jag inte applikationen av kolfiber utöver att det ska locka småkids. För det andra "carbon fiber surface"... det är alltså ett plastskal med ett tunt lager kolfiber över. Värt.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

Plast är det knappast, bygget väger ju bly på nära 150g utan vikter. Det är i min mening alldeles för mycket. Jag hade hellre sett betydligt högre andel kolfiber och en riktigt lätt, high-end mus personligen.

Ambidextrous är i min mening onödigt, på så pass höga möss blir bara greppet mycket sämre. Det är bättre att tillhandahålla en lefty-variant som beställningsvara.

Resize-system som lämnar ett enormt gap när man ökar storleken har jag aldrig heller förstått meningen med. Den blir då bara obekväm för användare med större händer ändå.

Slutsats på förhand; snygg men inget bakom. Corsair Raptor M30 tycks vara den mest prisvärda just nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CnMinus:

Plast är det knappast, bygget väger ju bly på nära 150g utan vikter. Det är i min mening alldeles för mycket. Jag hade hellre sett betydligt högre andel kolfiber och en riktigt lätt, high-end mus personligen.

Ambidextrous är i min mening onödigt, på så pass höga möss blir bara greppet mycket sämre. Det är bättre att tillhandahålla en lefty-variant som beställningsvara.

Resize-system som lämnar ett enormt gap när man ökar storleken har jag aldrig heller förstått meningen med. Den blir då bara obekväm för användare med större händer ändå.

Slutsats på förhand; snygg men inget bakom. Corsair Raptor M30 tycks vara den mest prisvärda just nu.

The EVGA TORQ X10 features the highest quality Omron switches with a lifespan of over 20 million clicks. We also included a full metal base that provides solid construction

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk

Jag tycker att den är snyggt, men som sagt kolfiber på nåt som inte ska: åka snabbt eller måste minska bränsle förbrukning eller hålla stöt osv är rätt onödigt från en miljösynpunkt. Tyvärr det är så att många inte tänker på miljöhålbarhet före estetik...
Trist men sant.

Sen när det gäller åldern...vad är det för gnäll? ¨
Tror knappast att alla ni som kommenterar att det estetiken är för att locka kids bor i ett helt hus som ser ut som en migrationsverket väntrum. Är 100 på att några av er har saker som "kidsen" tycker är "coola" men är i själva verket inte direkt nödvändiga....
Om man vill köpa blinkande sneakers och en keps med justin beavers feja på så ska man få göra det utan att behöva höra en massa gnäll...

Visa signatur

Das Burk:

Chassi: Corsair Obsidian 750D ||Fläktar: Be Quiet Silent Wings 140mm PWM || Moderkort: ASUS z97-A || CPU: i7 4970k 4,0Ghz ||CPU Kylare: Noctua NH-U14S ||SSD: Samsung 250G || PSU: Corsair RM1000 || GPU: R9 290X Gigabyte Windforce || RAM: Corsair Vengance 16GB

Permalänk
Medlem

Skulle vilja prova musen i alla fall. Tjejer brukar gå på vinprovning men jag vill gå på musprovning, någon som kan hålla ett event?

Permalänk
Medlem

Är den så öppen så hoppas man ju bara att det går att plocka isär den för att få bort allt damm som lägger sig emellan. Dessutom är 20 miljoner klick inte så himla mycket om man tänker efter. Ta t.ex. ett spel som Diablo 3(eller vilket hack 'n slash som), kör man det 4h dagen varje dag i ett år, så lär du komma ganska nära 20 miljoner klick. Det är knappt 14 tusen klick per spelsession, under 58 per minut. Priset var la inte så farligt, men är nog inget för mig. Håller mig till min nuvarande mus!

Permalänk
Skrivet av zin:

Är den så öppen så hoppas man ju bara att det går att plocka isär den för att få bort allt damm som lägger sig emellan. Dessutom är 20 miljoner klick inte så himla mycket om man tänker efter. Ta t.ex. ett spel som Diablo 3(eller vilket hack 'n slash som), kör man det 4h dagen varje dag i ett år, så lär du komma ganska nära 20 miljoner klick. Det är knappt 14 tusen klick per spelsession, under 58 per minut. Priset var la inte så farligt, men är nog inget för mig. Håller mig till min nuvarande mus!

Jag kanske inte är lika vass på matte som du, men jag fick det till ca 228 apm för 4 timmars spelande om dagen i ett år för att komma upp i 20 miljoner klick.

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem

efter att ha mångas kommentarer här jag kan berätta att nästa grafikkort från msi som inte tillkänangivits ännu kommer vara skitsämst och bajsfult. Är du över 15 är det ingen idé! Jag vet vad jag pratar om.

Nä men ärligt, är det trend att hacka ned så mycket som möjligt och får man någon slags bonuspoäng om man hävdar att designen är för småbarn om det inte tilltalar en själv? Enda jag funderade på vad gapen, man kanske inte vilar handen där så det märks? Kändes lite konstigt, samt det är om 20 miljoner klick - kändes inte jättemycket? Å andra sidan vet jag inte vad min nuvarande mus påstås klara av heller, det kanske är normalt?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

varför har nästan alla gaming-möss den där robot-designen nu för tiden? och dom ska ha springor och se ut som att musen är flera olika delar också.. tycker folk verkligen detta är snyggt?

Permalänk
Medlem

Liknar min ROG GX1000!

Permalänk
Skrivet av Imaculent:

Jaha kolfiber? Och vad skulle det vara bra för förutom till att attrahera småpojkar?
Och varför så mycket skarpa kanter där det bara fastnar skit?

Men tyckte den såg bättre ut än många andra.

Då måste en Koenigsegg vara för småpojkar

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskycoke:

Då måste en Koenigsegg vara för småpojkar

Hah ja med hans resonemang så skulle det ju vara så.
Koenigsegg Agera R och One, är förövrigt de mest ultimata skapelser, fordonsvärlden någonsin skådat.
Bugatti Veyrón, är inget annat än en elefant på anabola.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Asså, jag har väntat på den här musen i 5 månader nu.. Så släpper dem den inte worldwide
-.-

Föresten så delar sweclockers i vanlig ordning ut helt felaktig info. Priset är: 89,90 € för den blanka, och 119,90 € för kolfiber versionen (riktig kolfiber, inget dit målat trams) .. Sedan är nog något av det mest anmärkningsvärda med musen att usb kabeln är silverplätterad syrefri koppar vilket ger en extremt bra signalöverföring. Används annars i exklusivare högtalarkablar.

Ingen aning vart nötterna på sweclockers fick 500 spänn ifrån dock.. detta är inga budget möss, snarare är detta den mest exklusiva high-end produkten på marknaden i skrivande stund.

Här hittar ni den rätta informationen;

http://eu.evga.com/mice/torq/

http://eu.evga.com/products/prodlist.asp?switch=22

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Hej hallå kan man få eran uppmärksamhet!

Hoppas alla som tänker Oooh najs med kolfiber förstår att det endast är en tunn sketen dekal dom klistrat på den befintliga PLAST kroppen. http://i.imgur.com/2IGEruO.png

Åk till Biltema och köp samma kolfiber tejp, BAM nu har nu en super Lightwight Ûber fast gaming mice for the pro's!

är du rolig nu eller? sidorna är helt gjorda i kolfiber inte nått plast tejp dekal eller liknande du måste ha drömt om nått småpojke projekt dom gjorde 2 olika för en anledning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av xenom:

Sedan är nog något av det mest anmärkningsvärda med musen att usb kabeln är silverplätterad syrefri koppar vilket ger en extremt bra signalöverföring.
[/url]

Skickades från m.sweclockers.com

All koppar kabel är syrefri & plätteringen är till för att undvika oxidation..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless