Permalänk

Köpa Projektor 2014

Hej

Finns säkert massvis med liknande trådar, dock rör sig tekniken framåt så jag skapar en ny ändå. Hoppas att ni inte hatar mig för jag är helt ny på detta forum och även inom kategorin projektorer så kommer kanske ställa dumma frågor.

Men vad är det viktigaste man ska tänka på vid köp av ny projektor.
Jag har
1. En stor vit vägg
2. Vet att jag vill ha HD
3. Är 3d bra att ha?

Vad mer?
HIT ME

Permalänk
Bildexpert 📺

Viktigast att tänka på är att ställa rätt frågor och att välja rätt produkt för det rum och den användning man tänkt ha projektorn till.

Vänd på frågeställning. Tänk att jag ber dig om råd att köpa nya byxor och jag har:

1. En stor vit stjärt
2. Vet att jag vill ha finmaskigt tyg
3. Är många fickor bra att ha?

Vilka byxor ska jag köpa? HIT ME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Viktigast att tänka på är att ställa rätt frågor och att välja rätt produkt för det rum och den användning man tänkt ha projektorn till.

Vänd på frågeställning. Tänk att jag ber dig om råd att köpa nya byxor och jag har:

1. En stor vit stjärt
2. Vet att jag vill ha finmaskigt tyg
3. Är många fickor bra att ha?

Vilka byxor ska jag köpa? HIT ME

Tycker du är aningen hård. TS gjorde det tydligt att han har väldigt lite kunskaper om projektorer.

Däremot kan det vara fördelaktigt om TS nämner en budget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swedishviking:

Hej

Finns säkert massvis med liknande trådar, dock rör sig tekniken framåt så jag skapar en ny ändå. Hoppas att ni inte hatar mig för jag är helt ny på detta forum och även inom kategorin projektorer så kommer kanske ställa dumma frågor.

Men vad är det viktigaste man ska tänka på vid köp av ny projektor.
Jag har
1. En stor vit vägg
2. Vet att jag vill ha HD
3. Är 3d bra att ha?

Vad mer?
HIT ME

Då en projektor enligt mig ses som något för den ultimata filmupplevelsen behöver du givetvis ett relativt mörklagt rum, du behöver också en duk. En duk är viktig och den ska vara någorlunda anpassad för just den projektor du väljer, skulle inte rekommendera en vägg.
HD är mer eller mindre standard nu, en 1080p räcker utmärkt om du inte sitter galet nära, då kanske du åtminstone kan _fundera_ på om 4K är något att ha.
3D är också rätt standard men har du begränsad budget, skippa det. Det är kul i början men man tröttnar snabbt om man inte är superstort fan av det.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av foxzox7:

Tycker du är aningen hård. TS gjorde det tydligt att han har väldigt lite kunskaper om projektorer.

Däremot kan det vara fördelaktigt om TS nämner en budget.

Hård? Det ligger i ditt tolkande i orden i sådana fall. Min stora vita stjärt vet att jag inte brukar sätta mig på folk. Men jag har svarat på den här frågan kanske tusen gånger de senaste femton åren. Använder du samma förnuft som du använder vid köp av byxor kommer köpet av projektor, TV, dator, skärm, hus, bil, telefon, mikrovågsugn eller för den delen brödrost att bli lite enklare.

Så här tänker jag när jag köper byxor:

1. Vad ska jag ha byxorna till? Mecka i garaget? Softa i soffan? Ragga på krogen? (syfte)
2. Vad vill jag uppnå med byxorna? Att de håller trots slitage? Att de är mjuka och sköna? Att de döljer min stora vita stjärt? (målsättning)
3. Vad får brallorna kosta? (budget)

Permalänk
Medlem

Jag hakar på tråden för att få tips om modeller, min PJ-TX300 från hm 2006? duger egentligen gott fortfarande, men lampan börjar ge med sig och även om en ny lampa är klart billigare så verkar inte skillnaden vara så stor längre.

Till TS:
1: En duk är alltid bättre, även om en vit vägg såklart fungerar. Använde själv en ljusbrun vägg till att börja med.
2: Ja det vill du
3: Jag har 3D på TV'n, det är en kul grej men använder det sällan. Har sett två filmer på snart ett år.

Takfäste
Eftersom HDMI kabeln troligen blir lång, var försiktig med att välja billigast möjliga.

Mörkläggning
Även om du väljer en ljusstark projektor så är det nästan hopplöst om det kommer direkt solljus. Även om bilden syns blir färgerna väldigt svaga.

Kostnad per timme. Kolla vad lampan kostar, hur länge den beräknas hålla och vilka garantier som gäller.

Sen jag en fråga, min HDMI-kabel är inbyggd i väggen/taket. Givetvis drog den dumme elektrikern den inte i rör.
Har inte kollat om det står något om version på kontakterna än, men det är en argon från samtidigt som jag köpte projjen, gissningsvis 2006. Antar att 3D är kört med så gammal kabel?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Json_81:

Sen jag en fråga, min HDMI-kabel är inbyggd i väggen/taket. Givetvis drog den dumme elektrikern den inte i rör.
Har inte kollat om det står något om version på kontakterna än, men det är en argon från samtidigt som jag köpte projjen, gissningsvis 2006. Antar att 3D är kört med så gammal kabel?

Det finns inga version på kontakter (HDMI-versioner syftar på själva specifikationen, inte kabeln) utan vad som krävs för att skicka 3D över en HDMI-kabel är att kabeln orkar med datorhastigheten. 3D från Blu-ray kan förenklat liknas vid 1080p/48 och klarar din kabel idag att skicka 1080p i 50 eller 60 Hz utan störningar kommer den också att orka med dagens 3D-format.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Det finns inga version på kontakter (HDMI-versioner syftar på själva specifikationen, inte kabeln) utan vad som krävs för att skicka 3D över en HDMI-kabel är att kabeln orkar med datorhastigheten. 3D från Blu-ray kan förenklat liknas vid 1080p/48 och klarar din kabel idag att skicka 1080p i 50 eller 60 Hz utan störningar kommer den också att orka med dagens 3D-format.

Intressant, googlade lite nu och enligt wikipedia stödjer redan 1.0 kablar det (de marknadsförs ju med olika versionsnummer iaf).

Citat:

HDMI 1.0 was released December 9, 2002 and is a single-cable digital audio/video connector interface with a maximum TMDS bandwidth of 4.95 Gbit/s. It supports up to 3.96 Gbit/s of video bandwidth (1080p/60 Hz or UXGA) and 8 channel LPCM/192 kHz/24-bit audio.[2]

Enligt samma artikel bör min kabel varit märkt 1.2 (2005) eller 1.3 (2006).

Låter lovande (även om jag inte testat den med 1080p, projjen e 720p), jag har irriterat mig på att kabeln inte blev dragen i rör sen jag byggde huset 2009. När jag upptäckte det var det för sent att ändra.
Samma sak gäller inte 4k tolkar jag det som?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Json_81:

Intressant, googlade lite nu och enligt wikipedia stödjer redan 1.0 kablar det (de marknadsförs ju med olika versionsnummer iaf).

Enligt samma artikel bör min kabel varit märkt 1.2 (2005) eller 1.3 (2006).

Låter lovande (även om jag inte testat den med 1080p, projjen e 720p), jag har irriterat mig på att kabeln inte blev dragen i rör sen jag byggde huset 2009. När jag upptäckte det var det för sent att ändra.
Samma sak gäller inte 4k tolkar jag det som?

Det finns alltså inget som heter 1.0-kabel eller liknande och marknadsföring av kablar med versionsnummer är strikt förbjudet enligt licensreglerna för HDMI. Tyvärr förekommer det ändå vilket spär på förvirring och missuppfattningar. Vad som finns är kablar som är klassficerade som Standard och High Speed där de senare kablarna ska hantera alla datahastigheter specificerade, inklusive 4K.

Din kabel som är lite äldre måste testas för att du ska kunna avgöra vilken datahastighet som fungerar.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en projektor för ungefär ett år sedan, valet föll då på denna Benq W1070 för 6 888:-. Det är enligt mig en bra förstaprojektor som dessutom har många köpare, något som betyder att det finns mycket hjälp att få med inställningar för film/tv-spel osv.

Det är en 1080p projektor som kan köra 3D. 3D-funktionen fungerar väldigt bra och man trycker i princip bara på en knapp för att välja mellan HSBS eller top-on-top (kommer inte ihåg vad det heter..), väldigt smidigt då jag kör nästan allt från min HTPC.

Det finns dessutom billiga (aktiva) 3D-brillor på ebay för ungefär 100kr st vilket är bra så att man kan vara ett gäng när man ser 3D.

Finns säkert fler som kan fylla på om den projektorn men en bra tråd att läs är den här www.minhembio.com/Benq W1070.

+ Det är bra bild (bettydligt bättre än andra jag sett som är ungefär 5 år gamla).
3D-effekten är bättre än på bio.
Lätt att ställa in.
Billig.
Ljusstark (du kan ha det ganska ljust i rummet och fortfarande få en hyfsad bild)

- Den kan uppfattas som något högljudd om man har väldigt lågt ljud i övrigt, dock inget som jag stör mig på vid vanligt tittande på serier/film.
Du kommer dessutom inte att vilja kolla på något som är i dvd-kvalité längre, iaf inte om du har börjat att använda dig av 1080p. Anledningen är att det ser smetigt ut när du kommer upp i så stora bildytor (90" och uppåt). Själv kör jag 117" men skulle gärna ha det ännu större nu när man har vant sig

Edit:
I övrigt så köpte jag ett billigt takfäste (400kr), något som var ett he*vete att få rakt men när det väl är klart så rör man den aldrig igen så för min del så var det värt det. Jag kör med en aktiv splitter från en aktiv switch som låter mig välja mellan HTPC/tv-spel/förstärkare/övrig lös hdmi. Från splittern så har jag en 7 meter lång hdmi-sladd som går till projektorn samt en 1 meter lång till TV:n, ingen utav dessa är av något supermärke men allt fungerar utan strul.
Överlag så tycker jag att det är dyrt med all kringutrustning då jag säker har lagt runt 2500kr extra för att få allt att fungera tillfredsställande.
Jag går just nu i tankar om att köpa riktiga mörkläggningsgardiner eftersom att det trots ljusstyrkan blir ganska jobbig att kolla på film mitt på dagen en lördag. De mörkläggningsgardinerna jag har kollat på kostar ungefär 1000kr totalt så det blir ju ytterligare en kostnad som läggs på projektorn..

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Viktigast att tänka på är att ställa rätt frågor och att välja rätt produkt för det rum och den användning man tänkt ha projektorn till.

Vänd på frågeställning. Tänk att jag ber dig om råd att köpa nya byxor och jag har:

1. En stor vit stjärt
2. Vet att jag vill ha finmaskigt tyg
3. Är många fickor bra att ha?

Vilka byxor ska jag köpa? HIT ME

Jag förvarnade er om att jag har noll kunskaper inom ämnet.

Och jag tycker lätt du ska köpa dessa Levis utsvängda jeans:
http://images-cdn.ecwid.com/images/2254343/130481259.jpg

Permalänk
Skrivet av Relel:

Då en projektor enligt mig ses som något för den ultimata filmupplevelsen behöver du givetvis ett relativt mörklagt rum, du behöver också en duk. En duk är viktig och den ska vara någorlunda anpassad för just den projektor du väljer, skulle inte rekommendera en vägg.
HD är mer eller mindre standard nu, en 1080p räcker utmärkt om du inte sitter galet nära, då kanske du åtminstone kan _fundera_ på om 4K är något att ha.
3D är också rätt standard men har du begränsad budget, skippa det. Det är kul i början men man tröttnar snabbt om man inte är superstort fan av det.

Tack för svar! Jag har 3dtv och har redan tröttnat på det. Bara jobbigt att ha glajjor på sig under filmtittandet.

Ok, kommer köpa duk i efterhand som ditt råd lyder! TACK!!!!

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Hård? Det ligger i ditt tolkande i orden i sådana fall. Min stora vita stjärt vet att jag inte brukar sätta mig på folk. Men jag har svarat på den här frågan kanske tusen gånger de senaste femton åren. Använder du samma förnuft som du använder vid köp av byxor kommer köpet av projektor, TV, dator, skärm, hus, bil, telefon, mikrovågsugn eller för den delen brödrost att bli lite enklare.

Så här tänker jag när jag köper byxor:

1. Vad ska jag ha byxorna till? Mecka i garaget? Softa i soffan? Ragga på krogen? (syfte)
2. Vad vill jag uppnå med byxorna? Att de håller trots slitage? Att de är mjuka och sköna? Att de döljer min stora vita stjärt? (målsättning)
3. Vad får brallorna kosta? (budget)

Men jag har ju sagt, dessa passar till allt:
http://images-cdn.ecwid.com/images/2254343/130481259.jpg
Mecka, softa, ragga, you name it!
Go for it

Permalänk
Medlem
Skrivet av swedishviking:

Jag förvarnade er om att jag har noll kunskaper inom ämnet.

Och jag tycker lätt du ska köpa dessa Levis utsvängda jeans:
http://images-cdn.ecwid.com/images/2254343/130481259.jpg

Du kan väl iaf nämna en budget.

Permalänk
Skrivet av foxzox7:

Du kan väl iaf nämna en budget.

Max 15 000

Permalänk

Har inte svarat på länge. Men ska ge er en uppdatering. Jag beställde följande android projektor
http://www.prylstaden.se/hemelektronik/androjector-android-hd...

Efter kontakt med dem idag ska den vara framme idag i Em. Nu ska jag ut och leta stativ!

Permalänk
Medlem

Säker på att den verkligen är 1920x1080 i "native" upplösning så som du önskade? D.v.s. att den fysiska matrisens antalet pixlar är 1080 å inte att den kan skala ner 1920x1080 till 1280x800. Verkar som att detta är en noname china proj?

Permalänk
Medlem

Ett tips jag har är att inte snåla på duken.
Det är gryyym skillnad på en bra duk och tex en billig Kingpin.
Köper du en relativt bra projektor och en billig duk får du inte ut prollens fulla potential.

Edit: Nvm, spelar nog ingen roll med den projektorn du köpte

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nu har du förvisso redan köpt. Men mitt tips är att du alltid kan ha större bild än du tror. Jag sitter strax under 3m från duken och trodde att 90" skulle vara i största laget. Sitter nu med 104" och skulle kört större om det inte vore för att jag inte har plats att flytta tillbaks projektorn.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av SolidReactor:

Säker på att den verkligen är 1920x1080 i "native" upplösning så som du önskade? D.v.s. att den fysiska matrisens antalet pixlar är 1080 å inte att den kan skala ner 1920x1080 till 1280x800. Verkar som att detta är en noname china proj?

Så som jag förstod det är upplösningen inne i Android gränssnittet 1280 x 800 men med HDMI sladd blir 1080p native.

Permalänk
Skrivet av Kajlie:

Ett tips jag har är att inte snåla på duken.
Det är gryyym skillnad på en bra duk och tex en billig Kingpin.
Köper du en relativt bra projektor och en billig duk får du inte ut prollens fulla potential.

Edit: Nvm, spelar nog ingen roll med den projektorn du köpte

hehe ok.

Ska testa med duk. Om jag inte gillar kvaliteten så kommer jag returnera projektorn.

Permalänk
Skrivet av Marinlik:

Nu har du förvisso redan köpt. Men mitt tips är att du alltid kan ha större bild än du tror. Jag sitter strax under 3m från duken och trodde att 90" skulle vara i största laget. Sitter nu med 104" och skulle kört större om det inte vore för att jag inte har plats att flytta tillbaks projektorn.

Det var som tusan. Jag tänkte mig något mellan 150 och 200 tum. Har lite takbalkar i vägen men såna smällar man får ta

Permalänk
Medlem
Skrivet av swedishviking:

Det var som tusan. Jag tänkte mig något mellan 150 och 200 tum. Har lite takbalkar i vägen men såna smällar man får ta

Du får nog räkna om din budget i så fall ;P

Något som kan vara bra är att kolla upp skjutlängden på projektorn. Så att du inte måste ha den sjukt långt bort, för att få den perfekta bilden.

Har en BenQ-projektor som sitter 4 meter ifrån duken. Duken är någonstans mellan 4.2 meter X 2.30 meter (Bredd x Höjd) lite snabbt räknat.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

På dem mera "kända" markerna kan man gå in på tillverkarens hemsida och oftast fylla i önskad storlek på bilden. DVS man ange modell av projektorn och storlek på bilden.
Då räknar den ut ganska exakt hur långt ifrån duken (eller i ditt fall väggen) den skall sitta.

(Vi använder oss av Hitachi dx300 på Jobbet, fungerar utmärkt i lektionssalar förövrigt dock inget som passar dina behov, vet att både hitachi och BenQ har den funktionen i alla fall).

Efter som du nu redan köpt projektor, så kanske min tips inte behövs, men slänger med dem ändå.
* Köp en projektor av ett "känt" märke, (som Te.x hitachi, BenQ, infocus m.m.)
* Köp en bra duk, det gör otrolig skillnad, tror mig (Vi använder oss av Euroscreen dukar på jobbet, svensktillverkade för övrig fästen för montering följs med).
* Köp ett fäste som du kan använda till olika projektorer, om du nu skulle byta, SMS på dustin är att rekommendera (http://www.dustin.se/search/sms%20projektorstativ), se bara till att du kan montera skruvar i din projektor som du nu beställt, innan du beställer ett sms fäste.
* Tänk på att projektorn skall sitta så bra som möjligt, projektorn skall sitta (eller stå om du nu inte montera den i taket) Horisontellt mot där duken börjar, dvs hänger den upp och ned i taket är det överkant av duken, står den på bord är det underkant (detta kan självklart variera lite från proj till proj)
* Använd så lite Keystone som möjligt, då detta "trycker ihop" pixlar m.m. på bilden, vilket resulterar i sämre bild.

Hur som helst, hade varit spännande om du återkommer om du blev nöjd eller inte med projen du beställde.

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Du får nog räkna om din budget i så fall ;P

Något som kan vara bra är att kolla upp skjutlängden på projektorn. Så att du inte måste ha den sjukt långt bort, för att få den perfekta bilden.

Har en BenQ-projektor som sitter 4 meter ifrån duken. Duken är någonstans mellan 4.2 meter X 2.30 meter (Bredd x Höjd) lite snabbt räknat.

Det är alltså bättre om man kan ha den närmre?

Vad vill ni ha för bilder? Har ingen vit duk än, men har vita väggar. Tänkte ta en bild när jag spelar PS4 Infamous, och en bild

Permalänk
Medlem
Skrivet av swedishviking:

Det är alltså bättre om man kan ha den närmre?

Vad vill ni ha för bilder? Har ingen vit duk än, men har vita väggar. Tänkte ta en bild när jag spelar PS4 Infamous, och en bild

Ja, det är väl bättre. Beror på hur man vill dra kablaget. Allt beror

Vissa är "short throw"-projektorer. De kan skjuta ut en bild på säg 100 tum, på ett avstånd som kanske är 1-3 meter. Vilket fungerar ypperligt ifall du ska ha duken för att kunna stå framför duken och peka.

Har du en som sitter längre bort så kommer du att skugga duken, och man ser inte vad som visas.

Allt beror på hur man har det hemma

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Jaså ok. Man tackar! Ska testa den efter jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swedishviking:

Jaså ok. Man tackar! Ska testa den efter jobb.

Nöjd ännu? bild?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av Darkraii:

På dem mera "kända" markerna kan man gå in på tillverkarens hemsida och oftast fylla i önskad storlek på bilden. DVS man ange modell av projektorn och storlek på bilden.
Då räknar den ut ganska exakt hur långt ifrån duken (eller i ditt fall väggen) den skall sitta.

(Vi använder oss av Hitachi dx300 på Jobbet, fungerar utmärkt i lektionssalar förövrigt dock inget som passar dina behov, vet att både hitachi och BenQ har den funktionen i alla fall).

Efter som du nu redan köpt projektor, så kanske min tips inte behövs, men slänger med dem ändå.
* Köp en projektor av ett "känt" märke, (som Te.x hitachi, BenQ, infocus m.m.)
* Köp en bra duk, det gör otrolig skillnad, tror mig (Vi använder oss av Euroscreen dukar på jobbet, svensktillverkade för övrig fästen för montering följs med).
* Köp ett fäste som du kan använda till olika projektorer, om du nu skulle byta, SMS på dustin är att rekommendera (http://www.dustin.se/search/sms%20projektorstativ), se bara till att du kan montera skruvar i din projektor som du nu beställt, innan du beställer ett sms fäste.
* Tänk på att projektorn skall sitta så bra som möjligt, projektorn skall sitta (eller stå om du nu inte montera den i taket) Horisontellt mot där duken börjar, dvs hänger den upp och ned i taket är det överkant av duken, står den på bord är det underkant (detta kan självklart variera lite från proj till proj)
* Använd så lite Keystone som möjligt, då detta "trycker ihop" pixlar m.m. på bilden, vilket resulterar i sämre bild.

Hur som helst, hade varit spännande om du återkommer om du blev nöjd eller inte med projen du beställde.

Wow säger jag bara! Bilden är helt otroligt och framförallt SKITSTOR!!!!
Keystone hade den då jag kunde göra så med bilden som ni berättade, skitgrym funktion. Ska efter ditt tips använda den så lite som möjligt.

Spelade infamous second son och Call of duty ghosts på den igår, avslutade med att se film. De inbyggda högtalarna var helt ok, dock är det mycket bättre att koppla in andra högtalare.

Jag är otroligt nöjd med den här produkten.
http://www.prylstaden.se/hemelektronik/androjector-android-hd...

Det var 1920 x 1080 på bilden är jag ganska säker. När man dock är inne i Android gränssnittet, då ser det ut att vara 1280 x 800. Det är det dock inte vid uppspelning av filmer, då spelar den upp i 1080p.

Ska ta lite bilder idag så ni ser, haha har två takbalkar i vägen men det går väl an!

Permalänk

Här kommer en bild när jag lirar Infamous Second son:
http://postimg.org/image/uee7rz0ep/full/

Min mobilkamera är rätt kass i mörker, så bilden är betydligt bättre än den visar.:)
Kommer fler bilder snart. Det är mörkt i spelet och på natten så kanske bör ladda upp någon bild när jag ser film.