Permalänk
Medlem

Tips på ny serie?

Hej,

Jag är mer för serier än filmer och jag har kommit till den punkt då det känns som jag tittat på de flesta som är värda att se.
Så jag tänkte ta hjälp från er här på Sweclockers och se om någon kunde matcha de serierna jag gillar mot en ny som jag bör börja titta på.

Serier jag gillar i ordning:
Game of Thrones
Breaking Bad
The Office
Suits
Prison break
Lost
Weeds
Scrubs
Family guy
True Detective
Entourage

Serier jag inte gillar (inte i rang) som jag gett ett försök
Orange is the new black
Walking dead
Simpsons
How I met your mother
Californication

Kom med tips!

Visa signatur

Ljud setup:
Scandyna Minipods, XTZ 99 W10.16, Creative SoundBlaster X-Fi Surround, Sony STR-DB930

Dator setup:
ATI Sapphire 5970, Intel Core i7-2600K 3,4GHz, 300GB Seagate 5400 RPM, Antec PowerSupply (PSU) 900W, Corsair XMS3 8GB DDR3 1600MHz, ASUS P8B75-V moderkort

Permalänk
Medlem

Deadwood
Detta kommer från en person som inte ens gillar Western. Skitbra jävla serie, skådespelarna och replikerna är så jävla bra. VARNING, det är jävligt mycket svordomar....hela två stycken används väldigt flitigt, äsch, du är ju van med Game of Thrones ju. (HBO)

Twin Peaks
Klassiker. Det är mer under ytan än vad du kan tro. Mord i en stad i norr i USA och en FBI agent åker dit för att lösa det...lite mera komplicerat än vad han väntade sig.

Sopranos
Amerikansk Maffia serie, huvudpersonen går i terapi för att hans "jobb" och familje livet ballar ur. (HBO)

Millenium.
En förre detta FBI agent som ser vad mördaren såg under dådet. Samma gäng som har gjort X-Files.

Boardwalk Empire
Baserad under 1920-1930 talet när alkohol var förbjudet i USA och Maffian på östsidan gör allt vad de kan att få det att gå runt.(HBO)

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

The borgias är ganska trevligt. Handlar om en påve på 14-1500 talet. Det är faktiskt samma familj som ett av assissins creeds spelen handlar om. (fast i spelet så är de onda). Politik och lönnmpord

The big bang theory (men den är du säkert sett )

House of cards, väldigt bra! Amerikansk politik och intrigier, man kan inte sluta titta.

Permalänk
Medlem

Breaking In
Breakout Kings
Brooklyn Nine Nine
Franklin & Bash
It´s always Sunny in Philadelphia
Louie
Party Down
Ray Donovan
Revolution
Sons of Anarchy
Workaholics

Någon av dessa kanske?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Brooklyn Nine Nine
)

Rekommenderas starkt ifall du vill ha lätt och fantastiskt rolig humor

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Scandal, The Blacklist, Under the Dome, Vikings (jättebra serie), The Tomorrow People, Black Sails och Spartacus :)?

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

The Big Bang Theory (sjukt kul serie)
Fringe (den serie som fick mig att börja kolla på serier överhuvudtaget)
Vikings (Kanonbra serie)
Band of Brothers (förmodligen bland den bästa serien jag sett, handlar om andra världskriget)
Pacific (skitbra serie om andra världskriget)
Grimm
Continuum
Elemantary
Arrow
Heroes
Once Upon a time

Det är de som jag kan komma på nu, förutom hulken, mcgyver och knightrider.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem

Halt and caught fire, endast pilot just nu, men ser intressant ut.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk

Silicon valley är bra enligt mig iallafall.

Permalänk

Firefly är ju fantastisk, tyvärr bara 1 säsong. Finns även en långfilm, Serenity.

Permalänk
Medlem

Sleepy Hollow är det enda jag kan komma på som inte redan nämnts

Permalänk
Medlem

Shit vad många svar, tack! The mentalist, Spartacus och Viking kanske är lockande med tanke på hur mycket jag gillar GoT?
Har många polare som kollar på It´s always sunny in Philly som älskar det. Sopranos har jag kollat igenom likaså Thats 70´s show, .

Big Bang Theory är en såndär lätt serie precis som Scrubs, Big bang Theory och Thats 70s show, vill ha någon djup serie med bra följetång och spänning - typ Breaking Bad eller Game of Thrones!

Visa signatur

Ljud setup:
Scandyna Minipods, XTZ 99 W10.16, Creative SoundBlaster X-Fi Surround, Sony STR-DB930

Dator setup:
ATI Sapphire 5970, Intel Core i7-2600K 3,4GHz, 300GB Seagate 5400 RPM, Antec PowerSupply (PSU) 900W, Corsair XMS3 8GB DDR3 1600MHz, ASUS P8B75-V moderkort

Permalänk
Medlem

Rome (bra och påkostad serie, tyvärr bara två säsonger)
Carnivalé (bra serie, avbröts tyvärr efter två säsonger men den är värd att kolla på)
Deadwood (en av de bästa. Jag har säkert sett den tre gånger)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wtorsler:

Shit vad många svar, tack! The mentalist, Spartacus och Viking kanske är lockande med tanke på hur mycket jag gillar GoT?
Har många polare som kollar på It´s always sunny in Philly som älskar det. Sopranos har jag kollat igenom likaså Thats 70´s show, .

Big Bang Theory är en såndär lätt serie precis som Scrubs, Big bang Theory och Thats 70s show, vill ha någon djup serie med bra följetång och spänning - typ Breaking Bad eller Game of Thrones!

Då ska du kolla på Fringe det är bra följetång, satt som klistrad genom alla säsongerna kan nästan jämföras lite med Arkiv X fast med större perspektiv.
Band Of Brothers är totalt oslagbar, tänker på scener från den serien hela tiden fast det var flera år sedan jag såg den.
Person of Interest, gillade jag också de säsonger jag sett, NSA/Övervakningssamhälle så det ligger lite i tiden.
En riktigt rolig lättsam dokumentärliknande serie är Trailer Park Boys, men det är inte alla som har den typen av humor.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Avstängd

Komediserier:
Gillar du hårdrock eller humor så rekommenderar jag Todd and the book of pure evil (finns på Netflix, i alla fall med amerikanskt utbud).
Bisarr sjukhusserie med knäpp humor: Childrens Hospital
Brittisk komedi om Hollywood: Episodes
Recensioner av ovanliga saker (som att skilja sig eller att börja med Crack): The Review
Brittisk komedi om några studenter som super, knarkar och knullar: Fresh Meat
Brittisk serie om några tonåringar med diverse roliga problem: Inbetweeners
Sjukt rolig och pinsam dansk serie (!) om en komikers vardag (mycket Simma lugnt Larry över denna): Klovn

Live-humor:
Frågesport om internethumor med roliga komiker: @midnight (finns att se på cc.com gratis)
Sketchprogram med mycket sexskämt: Inside Amy Schumer
Brittiskt roligt sketchprogram: That Mitchell and Webb Look

Tecknat:
Rick and Morty, sjukt rolig serie om en unge som åker på äventyr med sin morfar genom tiden och mellan dimensioner osv.
Regular Show, mycket bra serie med visst nostalgiskt tema. Lite hårdrock, lite TV-spel, lite övernaturligt, väldigt kul.
Bobs burgers, lite mer traditionell serie om en familj som driver en hamburgerrestaurang, fortfarande ganska out-there dock.

Icke humor:
Framtidsdystopi för tonåringar: The 100
Drama om en stad som blir instängd i en bubbla: Under the Dome
Hipster-feminism-realism: Girls

Det här var vad jag kom på direkt av nyare serier.