Telia stryper internet

Permalänk
Medlem

SantaClaus:
Det är bara en reflektion över hur det fungerar att använda nätet allmänt just nu. Det ger annorlunda resultat än IPtest, jag tror att det kan bero på antingen att upload sabbar dl hastigheten, eller att TPtest körs under för kort tid.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FXO
SantaClaus:
Det är bara en reflektion över hur det fungerar att använda nätet allmänt just nu. Det ger annorlunda resultat än IPtest, jag tror att det kan bero på antingen att upload sabbar dl hastigheten, eller att TPtest körs under för kort tid.

Download försämrar upload precis som du säger och är allmänt känt.

Gjorde ett snabbt test genom FTP. Startade en upload och låg på ~45 kb/s. Startade samtidigt nerladdning från Sunet vilket resulterade i att uppladningen började pendla mellan 6,4 kb/s och 12,8 kb/s. Observera, endast 6,4 och 12,8 kb/s och inte 6,5 eller liknande.

Permalänk
Medlem

"Download försämrar upload precis som du säger och är allmänt känt."
Sant, men det brukar inte dra ned dl:en till under 1kbit/s : /

"Observera, endast 6,4 och 12,8 kb/s och inte 6,5 eller liknande."
Hmm, mycket konstigt..

Bara en kul grej, testen funkade senare, jag fick 380kb upp och 416kb ned (TP):
http://w1.454.telia.com/~u45412411/tp%20test%2003-02-19.jpg

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FXO
Bara en kul grej, testen funkade senare, jag fick 380kb upp och 416kb ned (TP):
http://w1.454.telia.com/~u45412411/tp%20test%2003-02-19.jpg

Kan Telia hjälpa att testservern inte svarar?

Permalänk
Medlem

Ja, det kan mycket väl vara deras servrar som strular.
Jag hade inte trott att det kunde vara så om det bara hade varit en enstaka server/hemsida.

Permalänk
Medlem

Jag önskar iaf att telia skulle lägga ut sina planer och felrapporter på sin hemsida, så att man ser vad som händer eller inte händer.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FXO
Ja, det kan mycket väl vara deras servrar som strular.
Jag hade inte trott att det kunde vara så om det bara hade varit en enstaka server/hemsida.

Det är även känt att deras DNS-servrar tar kaffepauser. Men då får du inte det felet du fick nu. Jag får det felet just när testservern inte svarar. Det är inte bara telia som strular.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FXO
Jag önskar iaf att telia skulle lägga ut sina planer och felrapporter på sin hemsida, så att man ser vad som händer eller inte händer.

Finns i viss mån idag.