Permalänk
Medlem

CI-modul utan kort?

Fungerar CI-modul utan kort? DTV kanalerna fungerar itvn, 1:an,2,4,6,7:an. Vill ha in tv4 hd och sv1 hd. Har comhem på kabel tv hemma i lägenheten. Kan jag köpa En CI+ modul och ta in alla comhems kanaler digitalt istället för vanligt ?

Uppskattar svar. Mvh muli

Frågar om detta på ett lagligt sätt då så vitt jag vet är tv4 hd gratis. Har com hem in till väggen och till tv:n. Men vill gärna ha dessa digitalt.

Permalänk
Rekordmedlem

Modulen låser inte upp några fler kanaler än de du redan har om du inte har ett programkort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Modulen låser inte upp några fler kanaler än de du redan har om du inte har ett programkort.

Tack. Läste också att om jag köper CI-modul kort låser den upp SVT 1 hd och 2 HD. Stämmer detta?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av muli:

Tack. Läste också att om jag köper CI-modul kort låser den upp SVT 1 hd och 2 HD. Stämmer detta?

Ja de ingår väl i alla programpaket Comhem har, du kan ju titta på deras hemsida så ser du vilka kanaler som de olika paketen innehåller.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ja de ingår väl i alla programpaket Comhem har, du kan ju titta på deras hemsida så ser du vilka kanaler som de olika paketen innehåller.

Vill gärna inte ha någon månadskostnad. Därför jag undrar. Har kikat men verkar bara vara abonnemang för 89:- i månaden. Jag vill egentligen bara ha in gratis kanalerna i HD så jag kan se Vm i hd.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av muli:

Vill gärna inte ha någon månadskostnad. Därför jag undrar. Har kikat men verkar bara vara abonnemang för 89:- i månaden. Jag vill egentligen bara ha in gratis kanalerna i HD så jag kan se Vm i hd.

Svt hd är gratis i marknätet men jag tror att alla kabeltvnät tar betalt för dem eftersom det inte är lag på att de måste sända ut dem.
Enda sättet att få det utan abonnemang är nog att ha en mottagare som klarar av att ta emot dvb t2, men bor du i Comhemhus har du troligen inget uttag för tvantenn så du kan behöva en antenn också.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Svt hd är gratis i marknätet men jag tror att alla kabeltvnät tar betalt för dem eftersom det inte är lag på att de måste sända ut dem.
Enda sättet att få det utan abonnemang är nog att ha en mottagare som klarar av att ta emot dvb t2, men bor du i Comhemhus har du troligen inget uttag för tvantenn så du kan behöva en antenn också.

Efter några timmars googlande ger boxer ut dessa gratis. Enda som ger ut dem 2 kanalerna okodat. Antar att det behövs antenn, men har redan 1,2,4,6 och 7an utan antenn. Bara genom tv:ns inbyggda antar jag.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av muli:

Efter några timmars googlande ger boxer ut dessa gratis. Enda som ger ut dem 2 kanalerna okodat. Antar att det behövs antenn, men har redan 1,2,4,6 och 7an utan antenn. Bara genom tv:ns inbyggda antar jag.

Comhem brukar sända ut ett analogt utbud och grundutbudet via dvb c, eller menar du att du har kanalerna digitalt via dvb t ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Comhem brukar sända ut ett analogt utbud och grundutbudet via dvb c, eller menar du att du har kanalerna digitalt via dvb t ?

Sistnämnda. Har dem digitalt via dvb-t. Fungerar utan ci modul men ville ha hd -kanalerna till fotbolls vm.

Permalänk
Avstängd

dvb-t är för marksänd tv, comhem sänder inte något i marknätet så du har nog dvb-c. Testa att köpa en bordsantenn och koppla in i teven för den har sannolikt en mottagare för dvb-t, då kan du se på boxers sändningar. För att få HD krävs dock att din TV kan ta emot HD av den standard som boxer använder. Annars får du köpa en CI-modul med stöd för det eller en box.

Permalänk
Medlem

Trodde inte man kunde få kanaler gratis, det är väl inbakat i hyran. Här kostar det 19:-/mån. så får man kanalerna digitalt och då några extra kanaler.... de kallar det kort hyra. OBS har inte com hem men tycker 89:-/mån. är dyrt för att kunna se de kanaler du har digitalt.

Visa signatur

Msi Z87-G41, i5 4670K, Asus Strix Gaming GTX 1070, Corsair 2x4096 mb 1600Mhz Vengeance, ssd disk Intel 520 180Gb, Corsair CX 600W, Chieftec chassi, Win 7.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av muli:

Sistnämnda. Har dem digitalt via dvb-t. Fungerar utan ci modul men ville ha hd -kanalerna till fotbolls vm.

har du verkligen kollat att du tar emot via dvb t och inte dvb c ? Om din tv har signal och klarar dvb t2 så bör du kunna se svt hd.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

har du verkligen kollat att du tar emot via dvb t och inte dvb c ? Om din tv har signal och klarar dvb t2 så bör du kunna se svt hd.

DVB-C, DVB-S2, DVB-T2, DVB-T
http://www.lg.com/se/tv/lg-42LA641V
Yes det har jag.

Dansken håller med. Är svin dyrt. Gratis kanalerna är 1,2,4,6,7:an bara. Finns överallt. Men har kanaler via kabel men kvalitén på det är skräp.

snajk tv:n har en ingång till det ja. Men får jag in tv4hd då ?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av muli:

DVB-C, DVB-S2, DVB-T2, DVB-T
http://www.lg.com/se/tv/lg-42LA641V
Yes det har jag.

Dansken håller med. Är svin dyrt. Gratis kanalerna är 1,2,4,6,7:an bara. Finns överallt. Men har kanaler via kabel men kvalitén på det är skräp.

snajk tv:n har en ingång till det ja. Men får jag in tv4hd då ?

Bara för att tvn klarar ett system betyder det inte att det är den signalen i kabletvnätet, tv4 sänder väl inte ut hd gratis nånstans tror jag.
Du kan kolla vad du kan nås av via marknätet här.
http://www.teracom.se/Sandarinformation/Hitta_ratt_tv_mast/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Bara för att tvn klarar ett system betyder det inte att det är den signalen i kabletvnätet, tv4 sänder väl inte ut hd gratis nånstans tror jag.
Du kan kolla vad du kan nås av via marknätet här.
http://www.teracom.se/Sandarinformation/Hitta_ratt_tv_mast/

Tack för hjälpen !