När jag spelar så snurrar fläktarna jätte snabbt och skärmen blir svart

Permalänk
Medlem

När jag spelar så snurrar fläktarna jätte snabbt och skärmen blir svart

Hej! Jag fick ett problem nyligen, när jag spelar spel som t.ex. bf3 på datorn så börjar fläktarna snurra jätte snabbt och datorn blir as varm samt skärmen blir svart. Vet inte vad som är problemet. När jag startar om datorn så får jag typ ett ord längst ner till höger 9C eller något sånt. Vet inte vad jag ska göra och datorn blir alltså jätte varm det är andra gången det händer till mig idag. Vad kan jag göra? Jag har bra komponenter för er som undrar. GTX 770 OC 4gb, intel i5 3.4, 8 ram minne, psu TX 850m och har 5 fläktar i chassin.

fast har en gammal hårddisk köpte den 2009 kan det va problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anomi151:

Hej! Jag fick ett problem nyligen, när jag spelar spel som t.ex. bf3 på datorn så börjar fläktarna snurra jätte snabbt och datorn blir as varm samt skärmen blir svart. Vet inte vad som är problemet. När jag startar om datorn så får jag typ ett ord längst ner till höger 9C eller något sånt. Vet inte vad jag ska göra och datorn blir alltså jätte varm det är andra gången det händer till mig idag. Vad kan jag göra? Jag har bra komponenter för er som undrar. GTX 770 OC 4gb, intel i5 3.4, 8 ram minne, psu TX 850m och har 5 fläktar i chassin.

fast har en gammal hårddisk köpte den 2009 kan det va problemet?

Vill säga också jag har ett bra cpu kylare, kan det va att cpu:n inte blir tillräckligt kall?

Permalänk
Medlem

Låter som kylningen blivit dålig. Är det dammigt i den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Låter som kylningen blivit dålig. Är det dammigt i den?

Skickades från m.sweclockers.com

jätte lite inte så mycket, har städat den för några dagar sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anomi151:

jätte lite inte så mycket, har städat den för några dagar sen.

Hur gjorde du när du städade den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Hur gjorde du när du städade den?

tog hår trokar på den så att all damm skulle ut fast jag tog kall luft inte varm sen dammsugaren över datorn så att den suger in all damm, efter det så tog jag Q-tips och drog ut all damm från fläktarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anomi151:

tog hår trokar på den så att all damm skulle ut fast jag tog kall luft inte varm sen dammsugaren över datorn så att den suger in all damm, efter det så tog jag Q-tips och drog ut all damm från fläktarna.

fast många vänner har gjort samma sak och det är inte första gången jag gör det. Jag vet att det är fel.

Permalänk
Medlem

kolla tempsen med HWmonitor?

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

kolla tempsen med HWmonitor?

Temperaturen är helt ok faktiskt gpu ligger på 30 C och cpu ca 34C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anomi151:

Temperaturen är helt ok faktiskt gpu ligger på 30 C och cpu ca 34C

under load då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redblaze:

under load då?

gpu ca 60 C, cpu 50 och hdd 31 C