Apple strömmar video från WWDC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

"Stängda API" ? hahah, det är som att säga "torrt vatten". Hur är ett API stängt? Vet du vad ett API är?

http://en.wikipedia.org/wiki/Proprietary_software#Proprietary...
"A proprietary application programming interface (API) is a software library interface "specific to one device or, more likely to a number of devices within a particular manufacturer's product range."

Ett bra exempel på vad som kan hända om man tillhandahåller en annan implementation av ett stängt API:
http://en.wikipedia.org/wiki/Oracle_v._Google

"The circuit court reversed the district court on the central issue, holding that the "structure, sequence and organization" of an API was copyrightable"

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem
Skrivet av grovlimpa:

Absolut, men jag skiljer helst på vad som är bra för Apple och vad som är bra för mig. Att ett företag har monopol är tex jättebra för dom, men inte för oss andra. Sen är det inte sant att det alltid är bättre att ta fram något eget. Titta tex på WP8. En stor anledning till att det inte kommer särskilt många appar till det är för att du inte kan återanvända något från din IOS/Android-version. Microsoft förlorar snarare på att ha något eget i det fallet.

Håller definitivt med dig att monopol aldrig är bra. Det är inte nödvändigtvis dåligt för konsumenter, då hela poängen men Metal är att ge bättre appar till Apples kunder. Och jag är inte speciellt orolig över att Apple ska få något monopol, iom Apples nichade fokus så kommer de aldrig få monopol. Med det sagt så förstår jag problematiken med appar som inte är platformsoberoende, använde Lumia920 i över ett år innan jag nyligen införskaffade en Nexus 5 pga apputbudet.

Skrivet av grovlimpa:

WWW är ett bra exempel på något som vunnit otroligt mycket på att det har varit öppet. Att kunna surfa in på sidor som kör olika servrar med alla möjliga webbläsare på olika plattformar är fantastiskt. Att det finns ett standardiserat protokoll driver i det fallet på utvecklingen eftersom du över en natt kan byta servermjukvara eller webbläsare utan att något slutar fungera. Det gör att alla måste slåss om att ligga i framkant för att inte bli nästa netscape.

Grundläggande infrastruktur tjänar oftast på att vara öppna och kollaborativa för att snabb utveckling inte är ett krav. Tror definitivt att grafikramverk kommer höra till mängden öppna kollaborativa projekt i framtiden när utvecklingen saktar ner då man nått ett stadium där det inte är lönsamt att ta fram egna lösningar längre. Liksom vem idag utvecklar en egen kärna istället för att använda BSD eller Linux idag? Så jag tror att OpenGL eller något annat öppet ramverk kommer att bli en defacto lösning för de flesta företag i framtiden, då det fortfarande är stora konsument företag att ta fram egna lösningar som är mycket bättre än de nuvarande öppna versionerna.

Skrivet av grovlimpa:

OpenGL har extensions, så Apple kan ta fram vilka extensions de vill (vilket de också gör/har gjort, 1,2,3,4,5, ...). Då har du ett fast API som du vet funkar på alla plattformar som du sen kan speciala i de fall som är viktiga för dig. Om Apple skapar en ny extension kommer det ta minst ett år innan Google kan erbjuda den, så de kommer ha ett övertag rätt länge.

Nu är jag ingen programmerare men rätta mig om jag har fel, är inte hela poängen med Metal liksom Mantle att man kodar närmare hårdvaran och på så viss skippar OpenGl? Går detta att göra via extensions? Varför utvecklade AMD Mantle isåfall?

Permalänk
Medlem

För de som inte kunde kolla live (som mig); här är hela alltet http://p.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/14poiunaepor...
Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=vvGv16JMXEA

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Håller definitivt med dig att monopol aldrig är bra. Det är inte nödvändigtvis dåligt för konsumenter, då hela poängen men Metal är att ge bättre appar till Apples kunder. Och jag är inte speciellt orolig över att Apple ska få något monopol, iom Apples nichade fokus så kommer de aldrig få monopol. Med det sagt så förstår jag problematiken med appar som inte är platformsoberoende, använde Lumia920 i över ett år innan jag nyligen införskaffade en Nexus 5 pga apputbudet.

Det behöver inte vara sämre, men det kommer innebära att utvecklare behöver lägga mer tid på att skriva mer plattformsspecifik kod och leta buggar, vilket innebär mindre tid till det som egentligen spelar roll. Om Google skulle införa något eget API tror jag allt får den motsatta effekten, att alla går över till tredjepartsbibliotek/motorer för att det inte lönar sig att porta spelen till alla plattformar. Det gör att utvecklare kommer ännu längre ifrån de Apple-specifika API:erna. Unity och Unreal lär vara de som är gladast idag.

Skrivet av Feeku:

Grundläggande infrastruktur tjänar oftast på att vara öppna och kollaborativa för att snabb utveckling inte är ett krav. Tror definitivt att grafikramverk kommer höra till mängden öppna kollaborativa projekt i framtiden när utvecklingen saktar ner då man nått ett stadium där det inte är lönsamt att ta fram egna lösningar längre. Liksom vem idag utvecklar en egen kärna istället för att använda BSD eller Linux idag? Så jag tror att OpenGL eller något annat öppet ramverk kommer att bli en defacto lösning för de flesta företag i framtiden, då det fortfarande är stora konsument företag att ta fram egna lösningar som är mycket bättre än de nuvarande öppna versionerna.

Samtidigt har grafik-API:er funnits bra länge nu och utvecklingen ser inte ut att stanna. Det enda jag kan se som skulle sätta stopp för API-kriget som blossat upp nu är att man helt släpper det här med grafik och gör GPU:erna mer som en CPU, dvs generella beräkningsenheter. Då skulle man kunna skriva ett grafiklager ovanpå som skulle kunna fungera på alla plattformar. Alla är på väg dit men det är långt kvar (dvs minst 5-10 år).

Skrivet av Feeku:

Nu är jag ingen programmerare men rätta mig om jag har fel, är inte hela poängen med Metal liksom Mantle att man kodar närmare hårdvaran och på så viss skippar OpenGl? Går detta att göra via extensions? Varför utvecklade AMD Mantle isåfall?

NVidia, Intel och AMD gav en presentation på årets GDC om Approaching zero driver overhead (i opengl). Om du inte är programmerare kanske inte den säger så mycket, men den beskriver några sätt att kommer runt overhead:en i drivrutinerna. Varför AMD utvecklade Mantle tror jag många frågar sig Den största anledningen lär vara att de vill göra som Apple, dvs att låsa in folk till sina GPU:er. Att deras GPU:er sitter i både PS4 och XBone lär också bidra (att de har mycket erfarenhet av lågnivå-API:er och säkert också en förhoppning om Mantle-stöd på XBone/PS4). Sen är det självklart lättare att ta fram ett API som bara funkar till en viss GPU-arkitektur än att tillsammans med NVidia, Intel, MS, Apple, ... ta fram något som funkar på allas hårdvara och mjukvara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grovlimpa:

Absolut, men jag skiljer helst på vad som är bra för Apple och vad som är bra för mig. Att ett företag har monopol är tex jättebra för dom, men inte för oss andra. Sen är det inte sant att det alltid är bättre att ta fram något eget. Titta tex på WP8. En stor anledning till att det inte kommer särskilt många appar till det är för att du inte kan återanvända något från din IOS/Android-version. Microsoft förlorar snarare på att ha något eget i det fallet.

Apple har inget monopol, det finns andra tillverkare du kan vända dig till, inget tvingar dig att köpa deras produkter.
Är faktiskt mer orolig över Samsungs monopol då de har konkurrens på samma plattform från andra tillverkare (vilket inte Apple har).

Skrivet av Valiumballong:

Jo, tack, det har jag gjort. En fördel när man inte ser varumärken som en del av ens identitet är att man kan vara objektiv. Apple har inte gjort mycket de senaste åren. Plattat till sitt OS (välkommen in i värmen, långt efter konkurrenterna) och släppt om samma telefon/surfplatta/bärbara med de uppgraderingar man har kunnat förvänta sig.

Det lönar sig uppenbarligen, så pass mycket att Samsung tagit efter idén och släppt om samma telefon sedan Galaxy S3

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Quicktype är ju riktigt revolutionerande! Det är ju inte så att jag haft en identisk funktion på min Android i ett par år nu...

Det finns det väl inte alls? Du vet väl att QuickType även gissar ord som du kan komma att skriva och inte bara rättar de?

Nu har jag inte använt Android på ett tag så rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Apple har inget monopol, det finns andra tillverkare du kan vända dig till, inget tvingar dig att köpa deras produkter

Jag sa inte att Apple har monopol. Jag tog bara upp ett exempel där det som är bra för ett företag inte är bra för oss andra. Ett exempel som är verklighet idag är att jag behöver betala igen för alla program/spel jag använder om jag byter plattform. Det är bra för Apple/Google/Microsoft, eftersom det minskar sannolikheten att jag byter, men dåligt för mig. Samma sak med Facebook. Det krävs en tjänst som är otroligt mycket bättre för att jag ska byta. Det är inte monopol, men det är exempel på fall då företag låser in användare vilket skadar alla förutom dom själva.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av grovlimpa:

NVidia, Intel och AMD gav en presentation på årets GDC om Approaching zero driver overhead (i opengl). Om du inte är programmerare kanske inte den säger så mycket, men den beskriver några sätt att kommer runt overhead:en i drivrutinerna. Varför AMD utvecklade Mantle tror jag många frågar sig Den största anledningen lär vara att de vill göra som Apple, dvs att låsa in folk till sina GPU:er. Att deras GPU:er sitter i både PS4 och XBone lär också bidra (att de har mycket erfarenhet av lågnivå-API:er och säkert också en förhoppning om Mantle-stöd på XBone/PS4). Sen är det självklart lättare att ta fram ett API som bara funkar till en viss GPU-arkitektur än att tillsammans med NVidia, Intel, MS, Apple, ... ta fram något som funkar på allas hårdvara och mjukvara.

Att AMD utvecklar Mantle för att låsa in kunder har jag svårt att tro. Dels går det emot deras filosofi om man tittar på hur de brukar hantera sådant. AMD brukar alltid satsa på öppna saker, sen att ingen annan adopterar det är en annan sak men det är i grunden fritt. De har sagt att de har planer på att lämna över Mantle till tredje part och att det kommer var öppet i framtiden. Så det är ju en rätt dålig plan för att låsa in användare. Min teori baserat på de rykten som säger att lågnivålagret för Xbox är snarlikt Mantle är att de redan hade tekniken mer eller mindre färdig för Xbox så de passade på att fortsätta med det och göra det generellt för sina egna grafikkort. Det lär ju då ha varit relativt billigt jämfört med att om de gjort det från grunden. Vidare har utvecklare bevisligen varit väldigt intresserade. De har ju med sig ett par tungviktare redan på tåget så det är inget de kört själva. De har också sagt att det funnits önskemål från utvecklare att kunna arbeta på liknande sätt som de gör på konsoler även på PC. Hur mycket marknadsföringssnack det är vet jag inte men de har ju som sagt ett antal utvecklare i ryggen så ett intresse finns helt klart. Sen varför de kör Mantle och inte satsar hårt på de extensions som finns för OpenGL har jag ingen aning om. Mycket kring Mantle är fortfarande höljt i dunkel även om AMD sakta men säkert börjar släppa mer och mer information i takt med att utvecklingen fortgår.

Vem vet, det kanske bara var en stor PR-kupp för att ge en spark i baken på alla andra så alla plattformar helt plötsligt börjar jobba på att bli av med abstraktionslager för att använda hårdvara mer effektivt. Det är ju något de har ett stort egenintresse i med sina APUer. Klart är ju att close to metal har blivit årets buzzword när det gäller grafik, vem som nu startade det.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av TroubleBaker:

Det finns det väl inte alls? Du vet väl att QuickType även gissar ord som du kan komma att skriva och inte bara rättar de?

Nu har jag inte använt Android på ett tag så rätta mig om jag har fel.

Det är exakt den funktionen som gjort Swiftkey så stora.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.touchtype.s...

Den bästa investeringen jag gjort i min telefon tror jag. Testade gratisversionen och köpte den efter två SMS. Skiten läser mina tankar...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grovlimpa:

Jag sa inte att Apple har monopol. Jag tog bara upp ett exempel där det som är bra för ett företag inte är bra för oss andra. Ett exempel som är verklighet idag är att jag behöver betala igen för alla program/spel jag använder om jag byter plattform. Det är bra för Apple/Google/Microsoft, eftersom det minskar sannolikheten att jag byter, men dåligt för mig. Samma sak med Facebook. Det krävs en tjänst som är otroligt mycket bättre för att jag ska byta. Det är inte monopol, men det är exempel på fall då företag låser in användare vilket skadar alla förutom dom själva.

Varken Apple eller Google väljer vilka som ska vara apputvecklare till deras plattformar, om du byter från iOS till android eller tvärtom så är det apputveklaren som blir glad ifall du köper dennes app 2 gånger, varken Apple eller Google (och även MS i den grad samma app finns till WP) bryr sig inte i det speciellt mycket.
Jag förstår inte vad du menar med Facebook, det är ju gratis och fungerar till alla plattformar du kan surfa med och på vilket sätt låser FB in dig?

Skrivet av Zotamedu:

Det är exakt den funktionen som gjort Swiftkey så stora.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.touchtype.s...

Den bästa investeringen jag gjort i min telefon tror jag. Testade gratisversionen och köpte den efter två SMS. Skiten läser mina tankar...

Om du fick betala för samma funktion så är det väl inte samma sak ändå eftersom den är inbyggd i iOS och inte i Android

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rajat:

Varken Apple eller Google väljer vilka som ska vara apputvecklare till deras plattformar, om du byter från iOS till android eller tvärtom så är det apputveklaren som blir glad ifall du köper dennes app 2 gånger, varken Apple eller Google (och även MS i den grad samma app finns till WP) bryr sig inte i det speciellt mycket.
Jag förstår inte vad du menar med Facebook, det är ju gratis och fungerar till alla plattformar du kan surfa med och på vilket sätt låser FB in dig?

Klart Google blir ledsna om du byter till en annan plattform. De säljer inte OS, de säljer en reklamplattform som du är del av. De tjänar inga pengar på att du köper en ny telefon med Android på, de tjänar pengar på att du använder deras tjänster. För ett par år sedan gick de till och med ut och sa att de inte brydde sig om ifall du körde iOS eller Android så länge du använde deras tjänster. Fast det lär låta annorlunda nu sen Apple arbetat hårt på att slänga ut Google ur deras produkter.

Du har låst in dig vid att en inlåsning måste vara relaterad till en kostnad. Folk är låsta till Facebook för att alla andra är låsta till Facebook. Visst kan du byta till Google+ men alla dina vänner är kvar på Facebook varpå du efter ett tag måste byta tillbaks. Om du inte lyckas få med dig alla dina vänner till Google+. Vidare är så många andra tjänster idag kopplade till Facebook att du blir fast. Visst, det är en gratis tjänst men om alla andra utgår från den så är du likt förbannat låst till den.

Konceptet technology lock-in är ett stort problem även utanför internet. Glödlampan har ställt till det ordentligt eftersom den standardiserade Edison-sockeln som är direkt olämplig för moderna ljuskällor. Det är krångligt att utveckla lysrör som passar i den sockeln och väldigt jobbigt med dioder. Just diodbelysning hade kunnat göras enormt mycket mer effektivt och bättre om inte alla redan hade huset fullt med armaturer som kräver E14 och E27. Bensinmotorn är ett liknande problem. En av de största problemen med att ersätta bensinmotorn är att det redan finns en helt enorm infrastruktur runt motorn som också måste bytas ut.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rajat:

Varken Apple eller Google väljer vilka som ska vara apputvecklare till deras plattformar, om du byter från iOS till android eller tvärtom så är det apputveklaren som blir glad ifall du köper dennes app 2 gånger, varken Apple eller Google (och även MS i den grad samma app finns till WP) bryr sig inte i det speciellt mycket.
Jag förstår inte vad du menar med Facebook, det är ju gratis och fungerar till alla plattformar du kan surfa med och på vilket sätt låser FB in dig?

Om du fick betala för samma funktion så är det väl inte samma sak ändå eftersom den är inbyggd i iOS och inte i Android

Tog bara Apple tre år... Fast det är klart, konceptet med predictive text är väldigt gammalt och fanns redan på T9-tiden. Har för mig att det var Motorola som jobbade en del med det. Vi snackar alltså 10 år sedan nu. Sen vet jag inte om Androids standardtangentbord har det för jag har inte använt det på två år. Vet att de fick swipe för ett tag sedan vilket antagligen gjorde utvecklarna till Swype ledsna.

Var för övrigt möjligheten att köra två språk parallellt som fick mig helt såld på Swiftkey. Väldigt skönt att bara börja skriva på engelska så stavar den på engelska utan att man behöver ändra några inställningar eller klicka på något. Vet inte hur den fungerar men har testat att byta språk mitt i en mening och den lyckades ändå träffa rätt. Tror seriöst att någon av utvecklarna har sålt sin själ till djävulen eller nåt. Enda rimliga förklaringen.

Edit: Bytte över till standardtangentbordet en snabbis för att testa och det har också predictive type. Det föreslår nästa ord baserat på vad du skrivit. Vet inte hur bra AI det är som ligger bakom för jag har som sagt inte använt det på två år men det finns där.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Om du fick betala för samma funktion så är det väl inte samma sak ändå eftersom den är inbyggd i iOS och inte i Android

Jag har för mig att det finns en del gratis tangentbord som har den funktionen också samt samsungs tangentbord.
Är inte säker på om det finns till vanilj android men jag tror det. Men eftersom android tillåter att man gör om den till sin stil med appar från android market ser jag inga problem med att det är en app.

Skrivet av Emil_98197:

Hörde aldrig att dom sa att det var revolutionerande?

Nä för jag citerade inte, jag var sarkastisk.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Klart Google blir ledsna om du byter till en annan plattform. De säljer inte OS, de säljer en reklamplattform som du är del av. De tjänar inga pengar på att du köper en ny telefon med Android på, de tjänar pengar på att du använder deras tjänster. För ett par år sedan gick de till och med ut och sa att de inte brydde sig om ifall du körde iOS eller Android så länge du använde deras tjänster. Fast det lär låta annorlunda nu sen Apple arbetat hårt på att slänga ut Google ur deras produkter.

Du har låst in dig vid att en inlåsning måste vara relaterad till en kostnad. Folk är låsta till Facebook för att alla andra är låsta till Facebook. Visst kan du byta till Google+ men alla dina vänner är kvar på Facebook varpå du efter ett tag måste byta tillbaks. Om du inte lyckas få med dig alla dina vänner till Google+. Vidare är så många andra tjänster idag kopplade till Facebook att du blir fast. Visst, det är en gratis tjänst men om alla andra utgår från den så är du likt förbannat låst till den.

Konceptet technology lock-in är ett stort problem även utanför internet. Glödlampan har ställt till det ordentligt eftersom den standardiserade Edison-sockeln som är direkt olämplig för moderna ljuskällor. Det är krångligt att utveckla lysrör som passar i den sockeln och väldigt jobbigt med dioder. Just diodbelysning hade kunnat göras enormt mycket mer effektivt och bättre om inte alla redan hade huset fullt med armaturer som kräver E14 och E27. Bensinmotorn är ett liknande problem. En av de största problemen med att ersätta bensinmotorn är att det redan finns en helt enorm infrastruktur runt motorn som också måste bytas ut.

Du behöver absolut inte äga en telefon med Android för att Google ska tjäna pengar på dig, det räcker med en PC och att du använder deras sökmotor så tjänar de pengar på dig

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det lönar sig uppenbarligen, så pass mycket att Samsung tagit efter idén och släppt om samma telefon sedan Galaxy S3

Visst är det tråkigt?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valiumballong:

Visst är det tråkigt?

Det tråkiga är när folk bara går efter det yttre, det är vad som är nytt under skalet som är det viktiga och där har det hänt en hel del hos Apple, t.ex satte de fart på andra vad gäller 64-bit CPU i mobilen, vad som har hänt hos Samsung på den sidan är inte lika mycket, de gjorde ett lamt försök med en Octacore som visade sig bli slöare än den Quad de har som i sin tur är onödig.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Det finns det väl inte alls? Du vet väl att QuickType även gissar ord som du kan komma att skriva och inte bara rättar de?

Nu har jag inte använt Android på ett tag så rätta mig om jag har fel.

Det finns i Android också sedan ett tag tillbaka. Sparas bara på telefonen så har man installerat om/köpt ny telefon så måste man lära in telefonen igen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Det tråkiga är när folk bara går efter det yttre, det är vad som är nytt under skalet som är det viktiga och där har det hänt en hel del hos Apple, t.ex satte de fart på andra vad gäller 64-bit CPU i mobilen, vad som har hänt hos Samsung på den sidan är inte lika mycket, de gjorde ett lamt försök med en Octacore som visade sig bli slöare än den Quad de har som i sin tur är onödig.

Vissa förbättringar är förväntadel. Det är självklart att telefoner blir snabbare. Det är självklart att kameran blir bättre. Det är självklart att skärmen blir bättre. Att göra något som är utöver det förväntade, det är spännande. 64-bit är inte särskilt spännande för telefoner.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10