fundering ang. 3 skärmar / varav 1 ej samma sort

Permalänk
Medlem

fundering ang. 3 skärmar / varav 1 ej samma sort

Jag äger en https://www.komplett.se/asus-24-led-vg248qe/774683

Och jag skulle vilja köpa 2 skärmar till för att kunna lira med nvidia surround.
Jag har inte råd att köpa 2 till av samma sort, utan tänkte köpa 2 till i 1000kr klassen.
Min fundering är; kommer det se förjävligt ut med färg skillnader osv? Kan nån tipsa om några skärmar som borde på pappret iaf ha snarlika bild? Någon annan som kör med en annan mitt skärm och tycker det funkar bra?

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xbrod:

Jag äger en https://www.komplett.se/asus-24-led-vg248qe/774683

Och jag skulle vilja köpa 2 skärmar till för att kunna lira med nvidia surround.
Jag har inte råd att köpa 2 till av samma sort, utan tänkte köpa 2 till i 1000kr klassen.
Min fundering är; kommer det se förjävligt ut med färg skillnader osv? Kan nån tipsa om några skärmar som borde på pappret iaf ha snarlika bild? Någon annan som kör med en annan mitt skärm och tycker det funkar bra?

Som jag har förstått detta så bör du köpa tre likadana skärmar vid samma tillfälle. Det är näst intill omöjligt att få bra färgmatchning annars eftersom tillverkarna byter mellan olika paneler, utvecklar sina inställningar osv.

Ledsen att inte kunna vara till mer hjälp.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Kör själv med 2 av samma sort + en lite mindre skärm. Det är alltså dom som jag har skrivit i min signatur.
Eftersom jag kör med den udda skärmen på höger sida så tänker jag inte så mycket på det. Då den skärmen har oftast enbart skype eller remote desktop på sig.

När det gäller att lira med surround så märker jag inte skillnad alls. Då jag är fortfarande fokuserad på den skärmen i mitten och man ser resten i ögonvrån helt enkelt.
Så för mig gör det inget att en av skärmarna är både mindre och har mest troligt inte liknande färger.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

har själv 3x19" 1280x1024 och jag har två Samsung 940B och en HP i mitten

för min del spelar det inte så stor roll, dom i kanterna tittar man inte så mycket på i vilket fall

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Några fler åsikter där ute?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av xbrod:

Tack för alla svar. Några fler åsikter där ute?

Skickades från m.sweclockers.com

Skaffa en hårdvarukalibrator. De flesta skärmar idag går att få tillräckligt väl kalibrerade för att duga åt en lekman.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Skaffa en hårdvarukalibrator. De flesta skärmar idag går att få tillräckligt väl kalibrerade för att duga åt en lekman.

Tack för tipset, ska göra en googling!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k