Asus avtäcker ROG Ares III med dubbla Hawaii XT och vattenkylning

Permalänk
Melding Plague

Asus avtäcker ROG Ares III med dubbla Hawaii XT och vattenkylning

Efter Ares II kommer Ares III, där Asus med hjälp av ett vattenblock från EK Water Cooling lyckats få ned kortets tjocklek till att endast ta upp en expansionsplats.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oj oj! Snyggt block! Vill ha faktorn är hög, men det tillåter inte plånboken.

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Wow, det första snygga Asus high-end kortet.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Kom just att tänka på en sak, har inte r9 295x2 praktiskt taget kopierat ares 2?

Med den logiken, 395x2 = ett fullcoverblock?

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem

Vem minns inte Ares II på Fredagspanelen för snart 3 är sen!?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

500 exemplar... det måste ju innebära att Tvelander står för nästan 1% av årsförsäljningen.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk

WOW vad snyggt!

Visa signatur

Loxus: Varför ska man ha en överklocksvänlig CPU i en HTPC?
Flamso: Varför inte? Tror du att du är inne på Stockclockers eller? ;)

Permalänk
Discokungen

Gött att riktiga vattenblock börjar hitta ut. Samma med EVGAs Titan Z Hydrocopper som också görs av EK!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Damn... det här är nog fan det sexigaste jag sett någonsin på ett grafikkort!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Varför inte mini displayport? Får man inte plats för fler kontakter då?

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk

De där var ett sexigt kort:)

Visa signatur

CPU:i7 5960X@4,7Ghz MB: Asus Rampage 5 Extreme RAM:HyperX 16GB@2800Mhz GPU:4Way 980Ti@1447Mhz PSU:Corsair AXi 1500 Chassi:Corsair 900D Cooling:Water

Permalänk
Medlem

Blir så sugen på vattenkylning

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag brukar inte bry mig om hur datorkomponenter ser ut, då jag inte ser dom mer än det tillfället då jag monterat in dom. Men detta är va fanemej JÄVLIGT Snyggt.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Blir det ett rimligt pris, så plockar jag en. Riktigt snyggt!

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Äntligen ett riktigt fullcover block och ingen jävla semi luftkylare!
Passar in perfekt på det segmentet dom vill når ut till dessutom.

Någon bara måste fixa till ett mITX system med detta kortet i ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Blir det ett rimligt pris, så plockar jag en. Riktigt snyggt!

Aa, om du definerar typ 14k + som ett rimligt pris så är det bara att köra på!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av wipen96:

Aa, om du definerar typ 14k + som ett rimligt pris så är det bara att köra på!

Ja, jag betalade ju 14K för mina Classified. Titan Z är inte ens värt att titta på...det här är mer rimligt.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Trevligt med riktigt vattenblock på kortet från fabrik, ett kort med såpass stor värmeutveckling bör nog köras på riktigt vattenkylning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Blir det ett rimligt pris, så plockar jag en. Riktigt snyggt!

Priset landar garanterat på 15k+

Håller med om att det är riktigt snyggt med ett mattsvart kopparblock.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt, varför bry sig om hur det ser ut om man ändå har det inne i ett chassi?
Är det för att ni har fönster eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Priset landar garanterat på 15k+

Håller med om att det är riktigt snyggt med ett mattsvart kopparblock.

Skatteåterbäringen dyker ju upp snart

Väldigt mycket pengar dock, fast rolig hobby. Ska tydligen dyka upp Q3

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Förstår inte riktigt, varför bry sig om hur det ser ut om man ändå har det inne i ett chassi?
Är det för att ni har fönster eller?

Är det så du resonerar med tjejer också?

Man vet att det ser bra ut. Man har/kan ha fönster. Ska man fota, så vill man ju ha det snyggt. Du trasslar väl inte ihop alla sata-kablar och slänger in, eller hur?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Är man pedant som jag så vill man ändå ha kablarna snyggt dragna, annars kan man inte sova om natten. Dessutom blir det lättare att jobba med grejerna i efterhand, uppgraderingar osv blir inte lika knöligt, och så hindras luftflödet mindre.. Då har jag ändå aldrig haft en dator med fönster xD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Är det så du resonerar med tjejer också?

Man vet att det ser bra ut. Man har/kan ha fönster. Ska man fota, så vill man ju ha det snyggt. Du trasslar väl inte ihop alla sata-kablar och slänger in, eller hur?

Vet inte hur du tänkte med den jämförelsen men men.

Trasslar ihop alla kablar gör man ju inte för att det ska vara lättare när man pillar nästa
gång utan massa "trassel" så att säga. Skiter personligen i hur det ser ut annars, förstår
inte vad som är så intressant med att fota inne i datorn heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Vet inte hur du tänkte med den jämförelsen men men.

Trasslar ihop alla kablar gör man ju inte för att det ska vara lättare när man pillar nästa
gång utan massa "trassel" så att säga. Skiter personligen i hur det ser ut annars, förstår
inte vad som är så intressant med att fota inne i datorn heller.

Ja det underlättar jobbet. Nej, det är väl inget du behöver förstå heller. Vi alla gillar olika, och det är bra så.
Vissa skiter i om tjejen ser ut som skit, andra inte..

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Ja det underlättar jobbet. Nej, det är väl inget du behöver förstå heller. Vi alla gillar olika, och det är bra så.
Vissa skiter i om tjejen ser ut som skit, andra inte..

Om man nu inte håller tjejen inlåst i en låda vid skrivbordet så tycker jag jämförelsen har vissa brister.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | be quiet! DARK POWER PRO 10 1000w | ASUS Maximus VI Hero | Intel i7 4770k @ 4.3ghz | 2x8GB Corsair Vengeance 2133Mhz | MSI GTX 1080 Gaming X |Samsung 840 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av limaxophobiac:

Om man nu inte håller tjejen inlåst i en låda vid skrivbordet så tycker jag jämförelsen har vissa brister.

har inte alla sin tjej i en låda vid skrivbordet? trodde det var rätt vanligt, det är iaf så jag kör de, blir mindre oljud om man kör i en sluten låda istället för öppet som en hel del andra kör! vist nog för att det blir lite varmare men det kan man ju kosta på sig om det medför mindre oljud!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt grafikkort!

Tveksamt om jag någonsin kommer lägga 5 siffriga belopp på bara ett grafikkort och sen att behöva en 360 radiator per grafikkort? Nja då tarjag nog hellre något lite strömsnålare.
Men om man skulle ta steget till riktig vattenkylning så skulle jag kunna tänka mig typ ett GTX 780 eller ett R9 290 eller motsvarande i samma stil om det har ett rimligt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Är det så du resonerar med tjejer också?

Skrivet av Friterad:

Vet inte hur du tänkte med den jämförelsen men men.

Han kanske vill att tjejen ska se snygg ut på röntgenbilder ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Ja det underlättar jobbet. Nej, det är väl inget du behöver förstå heller. Vi alla gillar olika, och det är bra så.
Vissa skiter i om tjejen ser ut som skit, andra inte..

Ja, jag bryr mig om tjejen både när det gäller "utsida" och "insida",
och jag bryr mig även hur datorn ser ut på utsidan (chassit uppenbarligen)
och insidan, men när det gäller insidan så bryr jag mig om vad det är för delar, inte hur
delarna ser ut.

F.ö så är din jämförelse väldigt konstig, samt att jag förstår att alla är olika,
men jag förstår fortfarande inte hur det kan vara så viktigt att komponenterna ska se
snygga ut om man inte ens har ett fönster...

Skrivet av GuessWho:

Han kanske vill att tjejen ska se snygg ut på röntgenbilder ?

Attraherad av skelett kanske?