Bitfenix visar prototyp av Steam Machine-chassi på Computex

Permalänk
Melding Plague

Bitfenix visar prototyp av Steam Machine-chassi på Computex

Med siktet inställt på entusiasternas vardagsrum avtäcker Bitfenix en prototyp av chassit Pandora, som trots kompakta yttermått ska kunna husera högpresterande komponenter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det var inte illa, mycket komponenter som fanns plats där!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

En vanlig datorlåda där dom ersatt 5,25" platserna men en radiator. Designen är tagen från Thermaltake armor.
Move along folks, nothing more to see here.

Permalänk

Förstår inte riktigt varför det inte finns fler chassi-tillverkare som siktar på den här designen och storleksformen. Många matx/itx chassin är stora lådor, där billiga atx-chassin känns mycket mindre. Bredden på chassina är, enligt mig, oftast den faktorn som får datorn att "ta upp mest plats". Gief smalare chassin! <3

Visa signatur

Data:Vit | Tangentbord: Rött | Datamus: Ja

Permalänk
Medlem

Snygg tycker jag, men undrar lite över ventilationen, och hur effektivt de utnyttjat interiören.

- Finns det vettig ventilation ut bak där nätagget och grafikkortet pumpar ut värmen?
- Var tar lådan in luft? Är det bara via fronten? (som ju till stor del är täckt av vita plasten)
- Vad ryms i svarta plastsjoken ovanför och under själva chassit? Bara luft?
- Verkar inte finnas nått insug alls i botten? Nätagget verkar ju till och med hämta luft inifrån lådan.

Skulle vilka se mer bilder på insidan, men intrycket är en burk med begränsningar vilka komponenter den klarar till vettig ljudnivå... Men designen är ball

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Snyggast av alla hittills, tycker jag.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

En vanlig datorlåda där dom ersatt 5,25" platserna men en radiator. Designen är tagen från Thermaltake armor.
Move along folks, nothing more to see here.

Vad hade du förväntat dig? The Matrix under huven?

Permalänk
Medlem

Läckert med Tesoros Colada tangentbord bredvid Jonas!

Permalänk
Medlem

Fördelen med ATX-agg är ju att de är kraftfulla och relativt billiga. Fast här går det nog att göra MicroATX i samma storlek.

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt snyggt!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Vad hade du förväntat dig? The Matrix under huven?

Jämför med typ Falcon tiki eller vad den heter...:/

Den är alldeles för stor i mina ögon för att sätta under tv:n på ett vettigt sätt, den får inte plats i hyllan iaf, kul att det börjar gå åt rätt håll i alla fall!

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna se det här chassit säljas separat riktigt cleant. Det ser optimalt ut för mig som bara en SSD men fortfarande till ha ett fullstort grafikkort och nätagg.

Permalänk

Kul med fler ITX-burkar. Visserligen en rätt stor burk för att vara ITX men rymmer å andra sidan fullstora nätaggregat och långa grafikkort och borde ha hyfsad ventilation.Ser ut att kunna bli ett bra chassi för en liten speldator som kan rymmas under TV'n.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Snygg tycker jag, men undrar lite över ventilationen, och hur effektivt de utnyttjat interiören.

- Finns det vettig ventilation ut bak där nätagget och grafikkortet pumpar ut värmen?
- Var tar lådan in luft? Är det bara via fronten? (som ju till stor del är täckt av vita plasten)
- Vad ryms i svarta plastsjoken ovanför och under själva chassit? Bara luft?
- Verkar inte finnas nått insug alls i botten? Nätagget verkar ju till och med hämta luft inifrån lådan.

Skulle vilka se mer bilder på insidan, men intrycket är en burk med begränsningar vilka komponenter den klarar till vettig ljudnivå... Men designen är ball

Jag tror jag kan svara på din andra fråga. Om du ser på bilden där man ser själva insidan på datorn, då ser du där framme ett par ventilationshål för intag, så dom borde ligga bakom sidopanelerna, där var dom är kurvade. Riktigt smart idé.

Permalänk
Snusfri

Fulsnygg på något vänster faktiskt.
Clean men kändes lite plastig, dock så är det ju en prototyp så det är något man bör förvänta sig.

Sedan så känns den lite väl stor men det är förmodligen något som kommer att ändras även det antar jag.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Den vita var väldigt läcker, se bara till att chassit inte blir lika brett som alla andra mitx chassin och att det har bra med fläktplatser samt bra byggkvalité så har ni iallafall mig som köpare

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Entusiast

Jag gillar designen. Enkel men ändå mer än bara en låda. Samtidigt inte för mycket rymdskepp med blinkande lampor.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Snyggast av alla hittills, tycker jag.

Lika snygg som en noname mATX datorlåda från Kina... det är vad jag ser.

Permalänk
Medlem

det fulaste chassi jag någonsin sett, faktiskt.

bitfenix chassin brukar ju vara dom snyggaste så detta är väldigt skumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Lika snygg som en noname mATX datorlåda från Kina... det är vad jag ser.

Det håller jag inte alls med om, har du något exempel?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Inaktiv

Ful och för stor. Valves chassi är i särklass det bästa "Steam Machine" chassiet hitintills på endast 7L. Max 9-10L annars är det för stort!

Permalänk
Medlem

Gillar den förutom att den påminner mig om en Xbox, kanske bara jag som tycker det. Bra idé att försöka göra ett mellanting på en konsol och ett datorchassi.