ISO Tips : Gaming laptop ( max 9k )

Permalänk
Medlem

ISO Tips : Gaming laptop ( max 9k )

Som rubriken lyder så söker jag efter tips på en gaming laptop som jag kan ersätta min stationära dator med på grund utav flytt och platsbrist. Denna får max kosta 9000:- .

Sitter för tillfället på en laptop i nya hushållet med denna hårdvara :

Intel i5 2.27 GHz

4,00 GB RAM

ATI Mobility Radeon HD 4300/4500 Series

250GB hårdisk

Så det ska vara en rätt stor uppgradering jämfört mot denna jag använder mig utav just nu.

Inga väldigt krävande spel som jag kommer att spela, utan dessa och möjligtvis ett par andra i framtiden : Diablo 2, Diablo 3 , World of Warcraft, League of Legends, CS Go.

Har hittills kollat lite på denna, men kanske finns mycket bättre för samma pris eller närmare 9k? http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

/ V

Permalänk
Medlem

haha, den processorn med det grafikkortet - lurig kombo?

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz | Asus Geforce GTX 660 2GB | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8GB | WD Caviar® Blue? 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s | MSI 870A-G54, Socket-AM3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borche:

haha, den processorn med det grafikkortet - lurig kombo?

I vilken utav de? Den jag kollat på eller den jag använder mig utav nu?

Permalänk
Medlem

Den du kollat på. En vanlig energi-snål processor för batteriets skull tillsammans med ett ganska tungt grafikkort gjort för gaming.

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz | Asus Geforce GTX 660 2GB | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8GB | WD Caviar® Blue? 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s | MSI 870A-G54, Socket-AM3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borche:

Den du kollat på. En vanlig energi-snål processor för batteriets skull tillsammans med ett ganska tungt grafikkort gjort för gaming.

Jaha okej. Där ser man. Inte så jätte insatt direkt.

Någon som har några tips på andra bärbara datorer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borche:

haha, den processorn med det grafikkortet - lurig kombo?

Undra hur de tänkte där? Eller flaskar inte CPU:n ändå?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Om liten och lätt är prioriterat så är väl ux32ln det bästa.

Men om det ersätter stationär så kanske det är skönare med större skärm.

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips. Kommer att åka till USA i augusti och hittade denna affär inte långt ifrån dit vi ska. Skulle detta vara en bra deal?

Motsvarande ungefär : 7500:-

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168343141...

Permalänk
Medlem

Du kan glömma att spela Diablo 2 med Windows 8.

Visa signatur

ola33

Permalänk
Medlem
Skrivet av VizToN:

Tack för alla tips. Kommer att åka till USA i augusti och hittade denna affär inte långt ifrån dit vi ska. Skulle detta vara en bra deal?

Motsvarande ungefär : 7500:-

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168343141...

Den skulle jag inte köpa, stor och klumpig, ful, helt byggd i plast, amerikanskt tangentbord och absolut inte så mycket billigare än motsvarande dator i Sverige.