Införskaffa sig, Dell UltraSharp U2414H?

Permalänk
Medlem

Införskaffa sig, Dell UltraSharp U2414H?

Tjenare där Sweclockers!

Det är så att jag är riktig sugen på att införskaffa mig en till skärm om inte två och har fastnat lite granna för denna;
Dell UltraSharp U2414H(Öppnas som NY flik)

Lite specifikationer:
* 24"
* 1080p
* "Världens tunnaste skärmkant"(ska vara på 6,05mm)
* IPS med matt skärmyta
* 60Hz
* Dynamisk kontrast: 2 000 000 : 1
* Maximala kontrast: 1 000 : 1
* Responstid: 8ms, Responstid(GtG): 8ms
* 2st HDMI, 2st Displayport(1 standard, 1 mini), Inbyggd USB-hubb

Andra "bra-att-ha" funktioner:
* Pivot, Tiltbar, Höj- och sänkbar, vridbar
* VESA-fäste för möjlighet till väggmontering

Jag tycker själv att det är ett självklart köp men jag vill höra era åsikter om vad ni tycker om den, förutsatt att ni själva provat/har den..
D.v.s. är det någon IPS-glow/backbleeding på denna skärm och isåfall hur mycket/lite är det då?
Och andra "dåliga" egenskaper..

P.S, Vilket ställe är det bästa att skaffa sig skärmen/skärmarna på i så fall utav CDON och Netonnet? Tänkte på hur supporten är och möjlighet samt hastighet för att byta till ny skärm av eventuella defekter...

Tack på förhand!
/Davvarn

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av davvarn:

Tjenare där Sweclockers!

Det är så att jag är riktig sugen på att införskaffa mig en till skärm om inte två och har fastnat lite granna för denna;
Dell UltraSharp U2414H(Öppnas som NY flik)

Lite specifikationer:
* 24"
* 1080p
* "Världens tunnaste skärmkant"(ska vara på 6,05mm)
* IPS med matt skärmyta
* 60Hz
* Dynamisk kontrast: 2 000 000 : 1
* Maximala kontrast: 1 000 : 1
* Responstid: 8ms, Responstid(GtG): 8ms
* 2st HDMI, 2st Displayport(1 standard, 1 mini), Inbyggd USB-hubb

Andra "bra-att-ha" funktioner:
* Pivot, Tiltbar, Höj- och sänkbar, vridbar
* VESA-fäste för möjlighet till väggmontering

Jag tycker själv att det är ett självklart köp men jag vill höra era åsikter om vad ni tycker om den, förutsatt att ni själva provat/har den..
D.v.s. är det någon IPS-glow/backbleeding på denna skärm och isåfall hur mycket/lite är det då?
Och andra "dåliga" egenskaper..

P.S, Vilket ställe är det bästa att skaffa sig skärmen/skärmarna på i så fall utav CDON och Netonnet? Tänkte på hur supporten är och möjlighet samt hastighet för att byta till ny skärm av eventuella defekter...

Tack på förhand!
/Davvarn

Angående val utav försäljare kan jag definitivt rekommendera Netonnet. Vet flera stycken som har haft ganska extrema problem med CDON (fel skickade varor, dålig support) men med NoN brukar det gå smärtfritt (bra support, snälla med byten).

Permalänk
Medlem
Skrivet av InvisibleBow:

Angående val utav försäljare kan jag definitivt rekommendera Netonnet. Vet flera stycken som har haft ganska extrema problem med CDON (fel skickade varor, dålig support) men med NoN brukar det gå smärtfritt (bra support, snälla med byten).

Okej! Tack för svaret!
Jo det kanske blir Netonnet isåfall då! Har sett lite trådar runt omkring sweclockers-trakterna om problematik med support hos CDON och svårigheter för byten o.s.v. Och om jag har fattat rätt så är CDON bara som E-butik, d.v.s. att det inte finns någon fysisk butik. Om något problem dyker upp med varan så finns kanske möjligheten att lämna in den än att skicka iväg den, om man ändå har vägarna förbi någon gång.

Men du råkar möjligtvis inte känna någon som har just en sån här skärm som har någon åsikt om den?

Och om någon annan har/haft skärmen så skulle jag gärna vilja höra någon åsikt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk

Jag har köpt mycket via CDon och inte haft nått strul men sista gången så tog det över 5 veckor innan jag fick tillbaka pengarna vid en retur så de verkar ha lite för mycket att göra just nu, kanske växt lite för fort?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av davvarn:

Okej! Tack för svaret!
Jo det kanske blir Netonnet isåfall då! Har sett lite trådar runt omkring sweclockers-trakterna om problematik med support hos CDON och svårigheter för byten o.s.v. Och om jag har fattat rätt så är CDON bara som E-butik, d.v.s. att det inte finns någon fysisk butik. Om något problem dyker upp med varan så finns kanske möjligheten att lämna in den än att skicka iväg den, om man ändå har vägarna förbi någon gång.

Men du råkar möjligtvis inte känna någon som har just en sån här skärm som har någon åsikt om den?

Och om någon annan har/haft skärmen så skulle jag gärna vilja höra någon åsikt.

Känner ingen tyvärr, men det intrycket jag får om jag googlar på skärmen är att det är en riktigt bra skärm för priset (så länge du inte ska spela snabba spel på den med tanke på 8ms).

Permalänk
Medlem

Är det verkligen inte någon som har den/testat den?
Den verkar riktigt nice när man kollar lite videos på Youtube men för få recensioner om den, på bland annat Prisjakt där det är 3 stycken(i skrivandes stund) för att kunna få sig en bra bild om hur den presterar.
Utan får väl köpa och testa då någon dag.. så kanske jag kan göra en liten sammanfattning utav den senare.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Skrivet av InvisibleBow:

Känner ingen tyvärr, men det intrycket jag får om jag googlar på skärmen är att det är en riktigt bra skärm för priset (så länge du inte ska spela snabba spel på den med tanke på 8ms).

Men varför länkar du inte de recensioner du kikat på?
TS verkar uppenbarligen inte ha hittat några själv.
Eller är det bara användaromdömen du läst? Dessa brukar för det mesta vara nästan totalt värdelösa. Folk har inte erfarenheter av speciellt många skärmar (eller vad det nu är för produkt) och vill oftast bara intala sig att de gjort ett bra köp.

För övrigt - du kanske inte ska uttala dig om en skärms snabbhet när du inte ens vet vad ms står för.
Hade de långsammaste färgövergångarna inte tagit mer än 8 ms hade skärmen varit oerhört snabb och lätt haft 120 Hertz uppdateringsfrekvens.

http://www.konsumentguiden.se/dator/bildskarm/lcd_monitorer/d...

Och snabb verkar just vara vad den är, vad nu TS behöver det för. Med 80, 90% sannolikhet sitter han sedan länge med en 60-Hertzskärm som inte alls är lika snabb som den här skärmen.

Citat:

....Response
times were about as good as you can get from an IPS panel at the moment without
introducing a lot of overshoot and this made the U2414H a decent IPS option for
gaming, especially when you consider the incredibly low / non existent signal
processing lag as well. To be honest there isn't much we have to say negatively
about the U2414H, apart from the usual pointless DCR function.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?rec=2384616

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

TFT Central har recenserat den, vad är det du saknar i deras recension?
Har du ens läst den? Du kallar användaromdömen för recensioner och verkar lägga vikt vid dessa, det är ofta totalt meningslöst.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;14652424']TFT Central har recenserat den, vad är det du saknar i deras recension?
Har du ens läst den? Du kallar användaromdömen för recensioner och verkar lägga vikt vid dessa, det är ofta totalt meningslöst.

Jag har missat den! Men förlåt mig då att jag kanske råkar skriva recensioner istället för omdömen...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk

Jag har två 2412m , verkar vara ungefär samma skärm , jag är jättenöjd med dom , om det är någon hjälp.

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag det är på tok för låg pixeldensitet. Men å andra sidan är jag en sån som ser brister i allting
Men 24" och 1080p... Då hade jag nog satsat på något billigare. Alternativet är ju att köpa en mindre IPS-skärm till en billigare peng.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag väcker liv i denna tråd igen..

Det närmar sig min födelsedag och jag funderar på att önska mig en till skärm och bli av med min 19-tummare på 1440x900..
Den primära skärmen som jag använder mig utav nu är en BenQ GW2750HM.

De krav jag har är bl.a.:
* minst 1080p
* Ingångar såsom DVI, HDMI och DP
* Hyfsad Betraktningsvinkel
* Färgkalibrerad då jag håller på lite granna i Photoshop och andra redigeringsprogram.
* Minst 24", Högst 27"
* Då jag inte är någon "professionell" CS-gamer eller liknande så behövs troligtvis inte högre uppdateringsfrekvens än 60 Hz även om det låter väldigt tillfredsställande med omkring 120 Hz efter vad annat folk tycker.
* Helst en matt display.
* VESA-fäste för eventuell väggfästning senare i tiden...

Mycket av dessa "krav" som jag har stämmer bra överens med den DELL-skärmen som jag tog med i mitt första inlägg, alltså Dell UltraSharp U2414H. Men frågan är om jag ändå ska ha en till BenQ-skärm som jag redan har eftersom jag vill spela Nvidia surround. Eller om jag önskar mig den där Dell:en och skaffar ytterligare skärmar lite längre fram i tiden..

Tack på förhand! /Davvarn

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)