Vilka Minnen och processor är det som är bäst nu?

Permalänk

Vilka Minnen och processor är det som är bäst nu?

Hej
är ju typ ett gäng år sen sist jag tittade på dator komponenter men vilken Socket och CPU Moderkort Minnen är det som är mest sålt och pålitligast?
Vet ej när jag bygger e ny dator men kan vara bra att veta lite har vart borta ett tag nu?
Med vänlig hälsning
Petri

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Legopappa:

Hej
är ju typ ett gäng år sen sist jag tittade på dator komponenter men vilken Socket och CPU Moderkort Minnen är det som är mest sålt och pålitligast?
Vet ej när jag bygger e ny dator men kan vara bra att veta lite har vart borta ett tag nu?
Med vänlig hälsning
Petri

Hur lång är ett snöre?

Vad ska du göra med datorn? Spela? Socket 1055. Varva med mångtrådade applikationer och photoshop? LGA2011.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Hej
är ju typ ett gäng år sen sist jag tittade på dator komponenter men vilken Socket och CPU Moderkort Minnen är det som är mest sålt och pålitligast?
Vet ej när jag bygger e ny dator men kan vara bra att veta lite har vart borta ett tag nu?
Med vänlig hälsning
Petri

Är ju omöjligt att veta när du inte uppger budget eller vad du ska göra med datorn. Sen vad som är bäst (som i trådtitteln) eller vad som är mest sålt och pålitligast är två helt olika saker. Men om du inte har någon bråska och ska ha typ bästa ur mainstream segmentet så är det kommande Devils Canyon som gäller http://www.sweclockers.com/nyhet/18857-intel-lanserar-haswell...

Ett safe bet om du inte har allt för specifika krav är väl att köra på Intel Core i7-4790K eller i5-4690K beroende på vad du ska göra med datorn, sen valfritt z97 moderkort (Asrock, asus, msi, för runt 1000lappen) och typ 2x8GB 1600Mhz-1866Mhz DDR3 minnen.

Permalänk
Medlem

Highjackar tråden lite kring minnen. Kändes som rangen 1600-1866 var lämpligt att gå på nu.

Men så såg jag en kampanj på dessa: CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE PRO RED 2400MHZ (2X8GB) (CMY16GX3M2A2400C11R)

Verkar vara 2400MHz på CAS 11 istället för de andra som jag tror är CAS 9.

Vad får detta för implikationer med nyare datorer?

(sitter på Z87 istället för Z97, men det bör väl inte påverka)

Visa signatur

Cooler Master MasterBox NR200P | Asus ROG Strix Z490-I Gaming | Intel Core i7 10700K | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro DDR4 3200MHz 32GB | Samsung 970 EVO Plus Series 1TB | Be Quiet! Pure Rock 2 Black | Corsair SF750 Platinum | LG UltraGear 34GN850 | Windows 10 Pro

Permalänk

Ok Sorry guys
Spela enkelt och konsist den ska spelas på i så många fps som möjligt budget vete tusan men om det nu blir av och när så säg 10-20K kanske annars 9K minimum
ha en fortsatt trevlig helg
ja 4790K blir det men vilket moderkort och tillverkare är ju en djungel nu minnen jag har haft 1600mhz förr vill ha vassare minnen Asus vet ej haft problem med deras moderkort de senaste jag haft var gene V tror jag hade problem med USB portar och annat så vill ha ett nytt märke MSI gigabyte kanske
vad rekommenderar ni i minnes väg (mhz) 32gb ska det vara iaf. Z97 är det bra eller finns där bättre?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

JA jo
ville bara veta vilka minnen ska det vara 2133mhz, 1866mhz vet inte så mycket om vad skillnaderna är
vet bara att cpu´n ska vara en I7 snabb sådan snabba minne och helst mer än vad som behövs vill inte ligga på gränsen, samt Moderkort ska vara ett bra pålitligt fabrikat där alla USB portar funkar som de ska har som sagt haft strul med ASUS har nu en bärbar MSI 17,3" GTX 765M men den pallar ju inte mycket bling bling.
detta är alltså för ett förhoppnings vis framtida bygge som jag vill veta lite vad som gäller nu för tiden för spel, Photoshop, video redigering

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

Så vad rekommenderas för ett fett bygge
1 Moderkort?
2 CPU?
3 Minnen?
resten kan jag höra mig för i de sektioner för de delarna jag vill ha lite tips på snabbaste CPU´n Minnena bästa moderkortet för spel

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]