Fractal Design introducerar fler chassin i Core-serien under Computex 2014

Permalänk
Melding Plague

Fractal Design introducerar fler chassin i Core-serien under Computex 2014

Svenska Fractal Design breddar sin instegsserie Core ytterligare under årets Computex-mässa och visar upp hela åtta chassin i varierande storlekar och prisklasser.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det var ju inga direkt påkostade eller lyxiga varianter.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Trevligt med lite fler budgetchassin

Permalänk
Medlem

Chassi-Jesus går undercover på Computex!

Permalänk

Dessa chassina skulle man vilja se recensioner på av sweclockers. Alltid kul med fler prisvärda chassin.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Skulle nån gång vilja se att Fractal Design vågade ta ut svängarna lte grand och lanserade ett riktigt monster, dvs. en riktig premium-modell. Är egentligen det enda som saknas i deras utbud nu tycker jag, dom har en mängd otroligt prisvärda instegs-chassin (och fler på väg as the video showed) och många standard-chassin kanske vi ska kalla det? Kollar man på flera andra tillverkare, Corsair, Antec, Cooler Master etc. så har ju alla någon form av toppmodell, en riktig best. Det...skulle jag vilja se från Fractal nån gång.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Varför envisas i princip alla chassitillverkare med att ha så mycket plats framför moderkortet?! Okej att de flesta modeller kanske har hårddiskburar där, men det borde ju finnas betydligt fler som slopar dessa samt 5,25"-platserna och därmed blir 1,5 dm kortare. Titta bara på det första chassit i videon (x3 3300), det är nästan 2 dm (uppskattning) som bara tas upp av 3 st 3,5" och 2 st 5,25" platser. Om 3,5" slopades och 5,25" lades ovanför moderkortet om man fortfarande måste ha dem så skulle det kunna göras så himla mycket kortare och mindre. Okej att det är smått anpassat för vattenkylning, men borde som sagt finnas några alternativ till de som inte behöver 10 mekaniska diskar...

(ja, det finns sådana chassin också men de är verkligen inte många och långt ifrån alla tillverkare är representerade)

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Det var ju inga direkt påkostade eller lyxiga varianter.

Missade du att det är INSTEGS modeller?

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Varför envisas i princip alla chassitillverkare med att ha så mycket plats framför moderkortet?! Okej att de flesta modeller kanske har hårddiskburar där, men det borde ju finnas betydligt fler som slopar dessa samt 5,25"-platserna och därmed blir 1,5 dm kortare. Titta bara på det första chassit i videon (x3 3300), det är nästan 2 dm (uppskattning) som bara tas upp av 3 st 3,5" och 2 st 5,25" platser. Om 3,5" slopades och 5,25" lades ovanför moderkortet om man fortfarande måste ha dem så skulle det kunna göras så himla mycket kortare och mindre. Okej att det är smått anpassat för vattenkylning, men borde som sagt finnas några alternativ till de som inte behöver 10 mekaniska diskar...

(ja, det finns sådana chassin också men de är verkligen inte många och långt ifrån alla tillverkare är representerade)

Ja.
Överlag tycker jag det finns för få chassin med färre HDD platser och att man istället gör chassin mindre.

Permalänk
Medlem

Trevligt! Ser ju av bilderna att döma helt okej ut för att vara snikchassin.

Skrivet av Kilroy:

Ja.
Överlag tycker jag det finns för få chassin med färre HDD platser och att man istället gör chassin mindre.

Säger detsamma. Kör all lagring centralt i server, bortsett från en "dumpdrive" för tillfällig lagring, utöver den sitter en SSD och en DVD-brännare i burken. Är också helt ointresserad av att ha typ 10 hårddiskplatser, vill optimalt ha en väldämpad och liten ATX-låda, med hyfsade kabeldragningsmöjligheter, som klarar fullstora grafikkort och har en 2.5"-plats, en 3.5"-plats, och en 5.25"-plats. Alternativt att man bara har en 2.5"-plats och ett par 5.25"-platser, de senare kan ju lätt härbärgera 3.5"-enheter mha adapter eller vad man ska kalla det.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Är det bara ju som sitter och väntar på R5?:P

Permalänk

Jag som hoppades på Define Mini r2 jag.. aja får la bli ett Arc Mini r2 då.

Permalänk
Medlem

Snälla Jonas!!! Fråga dom varför det inte kommer en ny version på Define mini r2!!!!!!!!!!

Visa signatur

*L_A_N_N_Z_Y*

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Hoppas verkligen att Core 1000 får hänga kvar lite till. Fortfarande den snyggaste av alla Core modellerna enligt mig. Om den inte kommer fortsätta så kommer jag beställa ett exemplar för framtida moddning.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Ja.
Överlag tycker jag det finns för få chassin med färre HDD platser och att man istället gör chassin mindre.

Jag håller med, det skulle också vara trevligt om det kom moderkort med fler m2 kontakter för att sätta SSD direkt på moderkortet och sedan kanske två 2,5" platser bakom moderkortsplåten, mer än så behövs ju inte. skönt att slippa massa sladdar dessutom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Varför envisas i princip alla chassitillverkare med att ha så mycket plats framför moderkortet?! Okej att de flesta modeller kanske har hårddiskburar där, men det borde ju finnas betydligt fler som slopar dessa samt 5,25"-platserna och därmed blir 1,5 dm kortare. Titta bara på det första chassit i videon (x3 3300), det är nästan 2 dm (uppskattning) som bara tas upp av 3 st 3,5" och 2 st 5,25" platser. Om 3,5" slopades och 5,25" lades ovanför moderkortet om man fortfarande måste ha dem så skulle det kunna göras så himla mycket kortare och mindre. Okej att det är smått anpassat för vattenkylning, men borde som sagt finnas några alternativ till de som inte behöver 10 mekaniska diskar...

(ja, det finns sådana chassin också men de är verkligen inte många och långt ifrån alla tillverkare är representerade)

Har suttit och tänkt på det här många gånger. Tänk dig detta, att man slopar hela den delen med HDD burar och 5,25 platser. Kortar ner chassit helt enkelt, sen gör man det lite bredare, alltså mer utrymme bakom moderkortsplåten för alternativ 3,5 HDD. Stilrent är ordet och skulle vara något jag skulle kunna tänka mig.
Självklart ska det finnas plats för radiator i front eller top. Men som sagt, det blir MYCKET död yta som försvinner.

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Hoppas verkligen att Core 1000 får hänga kvar lite till. Fortfarande den snyggaste av alla Core modellerna enligt mig. Om den inte kommer fortsätta så kommer jag beställa ett exemplar för framtida moddning.

Håller med, har själv byggt några maskiner baserade på Core 1000, tycker den är klockren för en budget-gaming-burk.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av deppan:

Håller med, har själv byggt några maskiner baserade på Core 1000, tycker den är klockren för en budget-gaming-burk.

Har ställt frågan i FDs tråd. Får se vad de svarar. Kommer investera 1-3st Core 1000 om de dör ut. Tycker väldigt mycket om dem.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Har ställt frågan i FDs tråd. Får se vad de svarar. Kommer investera 1-3st Core 1000 om de dör ut. Tycker väldigt mycket om dem.

Såg precis att den listas under "discontinued products" på FD's websida så det ser mörkt ut....

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av deppan:

Såg precis att den listas under "discontinued products" på FD's websida så det ser mörkt ut....

Ok, då ska jag se till att beställa några, otur att jag inte är "hemma" under sommaren där jag kan tänkas vilja ha chassit utan är 30mil bort. Jobbigt att släpa med sig hem.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Tråkiga. Skulle vilja se några små snygga ITX/steam-chassin ifrån FD.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/