Permalänk
Medlem

Ultrasone DJ1 Pro

- Utbytbar kabel, medföljer 2st olika
- Du kan byta allt i lurarna, bandet, högtalarna, kuddar, "band-gummit" etc etc.
- Medföljer en bra hörlursväska
- Du kan vika ihop dem
- Medföljer extrakuddar
- Bra komfort, använder lurarna 9h/dag
- Lättdrivna

http://www.ultrasone-headphones.com/en/products/dj/dj-1-pro. Ja, ljudet är tokbra. Får bra betyg i recensioner. Har testat många olika lurar själv, bland annat Beyerdynamic dt 770 etc.

Ljudet beror såklart på vad du driver dem med. Jag kör via min telefon (galaxy s3, wolfson-chip), har du en telefon med dåligt chip bör du nog fixa någon portabel hörlursförstärkare, men det gäller alla lurar som är någorlunda vettiga.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lossah:

Ultrasone DJ1 Pro

- Utbytbar kabel, medföljer 2st olika
- Du kan byta allt i lurarna, bandet, högtalarna, kuddar, "band-gummit" etc etc.
- Medföljer en bra hörlursväska
- Du kan vika ihop dem
- Medföljer extrakuddar
- Bra komfort, använder lurarna 9h/dag
- Lättdrivna

http://www.ultrasone-headphones.com/en/products/dj/dj-1-pro. Ja, ljudet är tokbra. Får bra betyg i recensioner. Har testat många olika lurar själv, bland annat Beyerdynamic dt 770 etc.

Ljudet beror såklart på vad du driver dem med. Jag kör via min telefon (galaxy s3, wolfson-chip), har du en telefon med dåligt chip bör du nog fixa någon portabel hörlursförstärkare, men det gäller alla lurar som är någorlunda vettiga.

Dom såg väldigt trevliga ut, skall kollas upp snarast!
Tror inte en Iphone 5 är sämre men det märker jag väl i butiken om inte annat.
Tackar för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Dom såg väldigt trevliga ut, skall kollas upp snarast!
Tror inte en Iphone 5 är sämre men det märker jag väl i butiken om inte annat.
Tackar för tipset.

iphone 4 har wolfson. 5 vet jag inte men vad jag sett när jag kollat runt lite nu verkar det vara wolfson också, så bör nog vara lugnt.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lossah:

iphone 4 har wolfson. 5 vet jag inte men vad jag sett när jag kollat runt lite nu verkar det vara wolfson också, så bör nog vara lugnt.

Härligt!

Permalänk
Medlem

Eftersom en jämn ljudåtergivning verkar vara viktig för dig skulle jag börja med att jämföra frekvenskurvorna för lurarna du funderar på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oxxyyd:

Eftersom en jämn ljudåtergivning verkar vara viktig för dig skulle jag börja med att jämföra frekvenskurvorna för lurarna du funderar på.

Jo det var lite sådan info jag hoppades på att få hjälp med. Jag har hittat tex http://www.headphone.com/learning-center/build-a-graph.php men de flesta som jag vill jämföra finns inte med som valmöjlighet. Har du något tips på en bättre hemsida för sådant?

Permalänk
Medlem

Tyvärr har jag inget bättre tips än att googla på "freq curve ATH-M50X" eller vad du nu är intresserad av. Själv har jag sedan typ 14 år ett par Sennheiser HD 600 du kan läsa om här http://www.innerfidelity.com/content/very-important-sennheise.... Har aldrig funderat på att byta. Kanske inga man ränner omkring på stan med men hemma använder jag dem till både mobilen och stereon.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oxxyyd:

Tyvärr har jag inget bättre tips än att googla på "freq curve ATH-M50X" eller vad du nu är intresserad av. Själv har jag sedan typ 14 år ett par Sennheiser HD 600 du kan läsa om här http://www.innerfidelity.com/content/very-important-sennheise.... Har aldrig funderat på att byta. Kanske inga man ränner omkring på stan med men hemma använder jag dem till både mobilen och stereon.

Jo jag var rädd för det. Finns till hälften utav hörlurarna och inga utav dem jag kan tänka mig.
Sennheiser brukar ha rätt trevligt ljud liksom AKG men de med komfort passar inte mig för utomhusbruk.

Tackar för alla tips men det får helt enkelt bli att strunta i bättre lurar och fortsätta med de billigare men säkra alternativen för min del.

Permalänk
Skrivet av anon186252:

Hej hopp.

Jag är tyvärr otroligt dålig på att leta i detta forum så jag hoppas att ni inte blir allt för sura om detta frågats förut.

Det jag undrar över är vad jag ska titta på om jag vill ha ett par lurar som har lagom bas, diskat osv. Vad menar jag med detta? Jo men jag tar och försöker ge ett exempel ! Jag sitter just nu med ett par Creative Fatal1ty lurar till datorn och vanliga Iphone lurarna till mobilen, jag har använt liknande budget lurar hela livet och är därför van vid att det inte är för mycket eller för lite bas i jämförelse med tex diskanten. Jag testade häromdagen ett par Beats studio hörlurar och undrade då följande. Vem vill lyssna på detta skräp? Basen är så pass överröstande att jag inte ens hörde låt texten!
Det blev nog inte helt solklart vad jag menar med detta men jag hoppas någon förstår sig på vad jag är ute efter och om det är oklart så får jag försöka mig på att förklara detta lite noggrannare.
Har även ett par AKG lurar som jag inte kommer ihåg exakta namnet på, jag tror det var någon utav de första "DJ" varianterna de släppte. AKG lurarna har helt underbart ljud då basen är riktigt tung men ändå inte överröstar allt annat ens en aning, de är däremot så otroligt obehagliga att man får ont i huvudet efter 30 minuters användande, så om ni vill tipsa om några så får ni gärna räkna in komfort då jag inte vill ha tidsbegränsat användande ;).

Pris spelar mig inte så stor roll då jag mer är ute efter ifall det är något i specifikationerna man kan kika på för att få någon uppfattning utav hur ljudet kommer vara.

Jag är absolut inte någon fanatiker som ni nog förstår när ni ser vad jag använder, jag är däremot väldigt petig med att det ena inte slår ut det andra.
Jag vill helst ha några som man inte skäms över att gå runt med men det är väl inte super viktigt, om man nu inte kan få ett par hyggliga hörlurar utan att se ut som ett miffo så får det väl vara så :D.

Ber om ursäkt vad gäller punkt och kommatecken då jag även är ganska usel på detta, hoppas att det inte är allt för illa och att det går att läsa ändå.

Tackar för att ni tar er tiden att hjälpa till !

Edit: Jag fick klart för mig att det kanske var lite otydligt vad jag söker, för att klargöra detta så är det då portabla lurar som går att driva med telefonen.
Har nu 2 röster för Sennheiser Momentum samt 2 röster för Audio Technica ATH-M50.

Vet inte om det löst sig för dig men vad jag kan rekommendera om du vill ha bästa möjliga njutningsljud är Pioneer HDJ 2000 och för musikproduktion då du kanske vill ha mer brus för att framtydliga ljuden så rekommenderar jag starkt Beyerdynamic T70P. Dom går naturligtvis även dom alldeles utmärkt att lyssna i men det är inte samma fylliga bas. Kort sagt, allting låter bra i HDJ 2000 men är du ute efter att höra varenda liten effekt och varenda litet fel så tummar jag up för Beyerdynamic. Tack för mig.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om dessa någonsin kommer i lager igen, men jag har dom och dom är tamejfan klockrena.
Dom drivs perfekt av min iPhone-4, och kan ge dig bas så trumhinnorna fladdrar, samtidigt så går ingenting annat bort heller.
Jag lyssnar på allt från dansband och Rammstein,(förutom den ruttna radiomusiken) till Progressive psytrance och darkpsy.
Hade dom funnits i lager, så hade jag köpt på mig några stycken, så man har resten av livet.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

iphone 4 har wolfson. 5 vet jag inte men vad jag sett när jag kollat runt lite nu verkar det vara wolfson också, så bör nog vara lugnt.

Femman har Cirrus DAC och 5S likaså. 5S är ljudmässigt lite bättre än 5 men bara ytterst lite