Be Quiet introducerar sin första datorlåda under Computex

Permalänk
Melding Plague

Be Quiet introducerar sin första datorlåda under Computex

Med nätaggregat, procesorkylare och fläktar i produktportföljen är steget över till ett chassi ingen oväntad utveckling från det tyska företaget Be Quiet, som visar sin första datorlåda på årets Computex-mässa.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

På 1:54, Emil inte ring nu.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Ganska snyggt faktiskt!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Fan vad snyggt chassie endå.:) tror jag ska införskaffa ett faktist

Permalänk

Ser ju fan ut som ni satt på ett instagram-filter på videon...

Permalänk
Medlem

Såg ju inte så pjåkigt ut :). Får hoppas att dem lyckas göra ett riktigt bra chassi :).

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Administrativ avgift

Inte i min smak men jaja ;:)!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Såg riktigt intressant ut, skulle nog kunna tänka mig ett sådant
Men det finns en grej som inte fungerar för mig, startknappen på ovansidan. Har katter så det går nog mindre bra

Edit: När jag ändå är inne på startknappen- är den inte lite stor?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Fint chassi, kan nog garantera en enastående byggkvalitet. BeQuiet produkter har hittills haft grymt bra reviews. Har bara deras fläktar i min dator bland annat. Hoppas på mer chassin från dom!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett riktigt bra chassi dock ser det lite väl trångt ut på toppen, går det ens in en 30mm rad i PnP?

Trevligt med att det sticker ut från mängden Corsair/Fractal chassin.

Permalänk

Har deras nätagg och några fläktar från dem tillsammans med ett par från Noctua vilket jag tycker get mig en bra tyst maskin. Skulle bli förvånad om det här inte blir en bra produkt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | be quiet! DARK POWER PRO 10 1000w | ASUS Maximus VI Hero | Intel i7 4770k @ 4.3ghz | 2x8GB Corsair Vengeance 2133Mhz | MSI GTX 1080 Gaming X |Samsung 840 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Ser mycket intressant ut, ska bli kul att se ett test av detta framöver.

Permalänk
Medlem

Såg bra ut och tror att Be Quiet kan bli en att räkna med inom chassin i framtiden

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Entusiast

Verkar som ett vettigt chassi. Be Quiet har ju gjort bra saker förr och chassiet ser genomtänkt ut. Designen är dock inget för mig. Lite för skrikigt med gula detaljer. Priset är också snäppet högre än den trånga 1000 kr-klassen. Hade varit intressant att se en djupare recension för att se om det är värt de där extra hundralapparna.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Bland de snyggare chassin jag sätt, gillar färgvalet och vinklarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Verkar som ett vettigt chassi. Be Quiet har ju gjort bra saker förr och chassiet ser genomtänkt ut. Designen är dock inget för mig. Lite för skrikigt med gula detaljer. Priset är också snäppet högre än den trånga 1000 kr-klassen. Hade varit intressant att se en djupare recension för att se om det är värt de där extra hundralapparna.

Fronten kommer med flera färger och enbart svart, kolla här.
http://www.anandtech.com/show/8083/computex-2014-be-quiets-ne...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Wolfkin:

Fronten kommer med flera färger och enbart svart, kolla här.
http://www.anandtech.com/show/8083/computex-2014-be-quiets-ne...

Det var väldigt trevligt. Med helsvart front blev det betydligt mindre skrikigt. Hoppas Jonas kan ta sig en närmare titt på det någon gång för det ligger ju som sagt i överkanten av en väldigt välfylld prisgrupp. Om det kan leverera riktigt låg ljudnivå kan det ju vara värt det. Spontant känns det bara som om det krävs mer än att man kan flytta övre hårddiskburen till 5,25"-platserna och utrymme för en 280 mm radiator i taket för att motivera en 300 kr högre prislapp än Define R4 som i övrigt är väldigt likt i funktionalitet.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Snusfri

Helt klart snyggt fast jag inte brukar gilla massa färger på chassin.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det var väldigt trevligt. Med helsvart front blev det betydligt mindre skrikigt. Hoppas Jonas kan ta sig en närmare titt på det någon gång för det ligger ju som sagt i överkanten av en väldigt välfylld prisgrupp. Om det kan leverera riktigt låg ljudnivå kan det ju vara värt det. Spontant känns det bara som om det krävs mer än att man kan flytta övre hårddiskburen till 5,25"-platserna och utrymme för en 280 mm radiator i taket för att motivera en 300 kr högre prislapp än Define R4 som i övrigt är väldigt likt i funktionalitet.

Jo det krävs ju lite mer än så för att det ska vara värt det. För mig behövs det också bättre byggkvalitet, bra luftflöde/kylning i förhållande till ljudnivå, smidiga lösningar på chassiets funktioner jämfört med R4.
Ser bra ut just nu men en framtida recension får avgöra, ligg på dem Sweclockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Såg riktigt intressant ut, skulle nog kunna tänka mig ett sådant
Men det finns en grej som inte fungerar för mig, startknappen på ovansidan. Har katter så det går nog mindre bra

Edit: När jag ändå är inne på startknappen- är den inte lite stor?

Finns ett enkelt trick för det.

Förutsätter dock att du inte använder den för att stänga av datorn.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant chassi, det ända som dock förstörde lite är den orangea färgen.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt intressant ut!

Permalänk

Det bästa med denna är ju de orangea linjerna, har länge velat måla om mitt chassi med nåt passande orange

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem

Vem är det som efterfrågar 5,2" platserna? Och TRE stycken av dom!?

Visa signatur

citera!

Permalänk
Skrivet av limaxophobiac:

Har deras nätagg och några fläktar från dem tillsammans med ett par från Noctua vilket jag tycker get mig en bra tyst maskin. Skulle bli förvånad om det här inte blir en bra produkt.

Håller inte med om aggen. Vist dom i högre prisklassen är bra, men dom i dom lägre är inte bättre än cx från corsair.

Tycker folk är lite snabba med att prisa dom för aggen. När dom inte bara gör bra agg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Verkar som ett vettigt chassi. Be Quiet har ju gjort bra saker förr och chassiet ser genomtänkt ut. Designen är dock inget för mig. Lite för skrikigt med gula detaljer. Priset är också snäppet högre än den trånga 1000 kr-klassen. Hade varit intressant att se en djupare recension för att se om det är värt de där extra hundralapparna.

Jo dom gjort bra saker. Men är inte imponerad av deras agg. Dyra och vissa sämra kvalité än kunkurenterna. Tycker bara det många är snabba att prisa dom och inte se helheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

För min del så har mitt Be quiet nätagg varit det bästa jag någonsin köpt. Har haft det i 4-5 olika datorer under åren och fortfarande så är det lika stabilt och tyst efter mer än 6års användande.
Tyvärr så har de alltid varit lite för dyra på den svenska marknaden men efter jag köpte mitt senaste XFX nätagg så undrar jag om det inte hade varit värt några extra 100 lappar att slippa orkanljudet .
Designen på lådan gillar jag så den känns helt klart intressant!

Permalänk
Geeks Gaming

Yes! Äntligen något som kan konkurrera med fractal design R4! Behövs lite utmaningar till det chassit!

Permalänk

Fan va ballt med HDD buren i 5.25" platserna. Såg fram emot en video från SweC när jag såg att NH hade lagt ut en

Permalänk
Medlem

Det skrek av kvalitet när man tog ur nätagregatet ur kartongen. Detta chassit kan ju inte bli annat än grymt!