Permalänk
Medlem

Vattenkylning med höjd för expansion

Hej

jag är ny på vattenkylning men funderat på det i ett par år och tänkte göra slag i saken, 10% sommar rabatt på www.coolingstuff.se

valt en hel del från Phobya's linje.

önskar gärna lite feedback på val av just pump dimension på slang, och om ni ser något noob misstag jag gjort eller om det är helt galet överdimensionerat.

tänkt kyla
AMD 1090T
R9 290X (expansion till ev två i Xfire)
Dominator minnen 4st

idag har jag en Corsair sluten vattenkylning på CPU, gör jag bäst i att behålla den (fungerar riktigt bra men vore skönt att få bort den interna kylaren och fläkten.

målet är att få en sånär knäpptyst dator och noll ljud från grafikkort. samt vara öppet och tillräckligt för att kyla framtida behov samt hålla riktigt låga temperaturer.

bif bild på setupen
även nedan lista på ingående delar.

Permalänk
Skrivet av Xent:

Hej

jag är ny på vattenkylning men funderat på det i ett par år och tänkte göra slag i saken, 10% sommar rabatt på www.coolingstuff.se

valt en hel del från Phobya's linje.

önskar gärna lite feedback på val av just pump dimension på slang, och om ni ser något noob misstag jag gjort eller om det är helt galet överdimensionerat.

tänkt kyla
AMD 1090T
R9 290X (expansion till ev två i Xfire)
Dominator minnen 4st

idag har jag en Corsair sluten vattenkylning på CPU, gör jag bäst i att behålla den (fungerar riktigt bra men vore skönt att få bort den interna kylaren och fläkten.

målet är att få en sånär knäpptyst dator och noll ljud från grafikkort. samt vara öppet och tillräckligt för att kyla framtida behov samt hålla riktigt låga temperaturer.

bif bild på setupen
även nedan lista på ingående delar.
http://forumbilder.se/DD35G/list.png

http://forumbilder.se/DD35G/overview.png

Kyla ram är onödigt du får ingen mer prestanda av det. Det är bara för utseende sedan byt pump till en D5 pump.

Aquacomputer filter tror jag du inte behöver jag har inte sett någon som har det vad jag vet.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Tack för snabbt svar

ok då blir det en vassare
pump EK-D5 vario 1500lph
top EK-D5 X-TOP CXQ

eller finns den kanske som reglerbar, såg en variant som var PWM men tror inte kontroller jag valt kan hantera PWM.

Permalänk
Skrivet av Xent:

Tack för snabbt svar

ok då blir det en vassare
pump EK-D5 vario 1500lph
top EK-D5 X-TOP CXQ

eller finns den kanske som reglerbar, såg en variant som var PWM men tror inte kontroller jag valt kan hantera PWM.

Det finns annars ett vred bak på D5 pumpen 1-5 så du kan styra den.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D