Phanteks visar Enthoo Evolv och Mini XL

Permalänk
Melding Plague

Phanteks visar Enthoo Evolv och Mini XL

Phanteks satsar stenhårt på nya chassin under årets Computex-mässa och visar upp prototyper av aluminiumchassit Enthoo Evolv samt det modulära chassit Enthoo Mini XL.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

SNYGGT!

Permalänk
Avstängd

Intressant det stora var!

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem

Gillade evolve starkt för matx.
Det vita var grymt snyggt. Kliar i förbokningsfingrarna

Kommit en hel del intressanta chassi under computex faktiskt för matx.
Spännande

Permalänk

phantek är ju grymmaste chassi tillverkaren just nu! ska köpa enthoo pro när det kommer ut!

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk

Riktigt nice!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Känns som Enthoo gör dom mest genomtänkta burkarna, iaf om man vill köra vatten.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Vart sitter nätaggregatet på chassit som är på den översta bilden i artikeln?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ainok:

Vart sitter nätaggregatet på chassit som är på den översta bilden i artikeln?

På högkant bakom monsta radiatorn.

Visa signatur

[DESKTOP] FD Define 7XL | VIII Dark Hero (EK-Monoblock) | 5950x | 128GB ECC | RTX3090 (Vector² ABP) | 2*2TB SN850 [SERVER] i5-13400 | 64GB | 108TB (raw)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tbax:

På högkant bakom monsta radiatorn.

Jaha, vad smart! Tack

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Måste säga att fan vad tråkigt det hade varit med chassin om inte Phantek valt att lansera sina modeller!
Välgenomtänkta lösningar rakt genom.

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant, är det bara jag eller kan man faktist ha en tunn 240 radiator i baken samtidigt som man har en lagom fet 360 i toppen ?, om man monterar res / pump i golvet går det ju även att ha en 240 i fronten.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk

Jag ska ha ett Evolv med full ATX moderkort och 360-rad i fronten! Prepare the gallery!

Permalänk
Medlem

Riktigt välgenomtänkt och nytänkade. Gillade detta skarpt!
Jämfört med FD som kör samma grej hela tiden

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Medlem

Wow! Entho Evolve föll mig till smaken, må jag säga!
Tycker att mATX är en härlig formfaktor för den som vill ha lite lagom

Permalänk
Medlem

Entho Evolve var rätt nice!
Som ett stilrent snyggt NZXT Vulcan ungefär

... men fronten verkar lite restriktiv..
De kunde öppnat upp lite större hål runt om för fläkten i fronten kan jag tycka! ... sen kan man undra om de lyckats hittat en vettig tyst 200mm fläkt. (jag är lite skeptisk)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Fan vad sugen man blev på att köra mATX helt plötsligt

Permalänk

Och härmed utropar jag Phanteks till den bästa tillverkaren av genomtänkta chassin 2014!

Evolve kommer jag med stor säkerhet köpa detta året om jag nu får ett infall av att göra mig av med Opteron riggen och 3870K riggen en gång till

får jag sålt dom två så tror jag jag testar 2011 igen denna gången 2011-3! förhoppnings vis blir man inte lika besviken på prestandan denna gången!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, GTX Titan Xp 12GB

Sugen på att köra e-GPU?

Permalänk
Medlem

Fan va Enthoo Evolv va snyggt!! Blir nog ett köp av den vita medans jag uppdaterar mitt system till höst

Visa signatur

Alpha: Cpu: i7 920 @ 2.67 Gpu: msi 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Jag ska ha ett Evolv med full ATX moderkort och 360-rad i fronten! Prepare the gallery!

Endas Micro ATX och Mini ITX, passar i Evolv.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av TT00bbee:

Fan va Enthoo Evolv va snyggt!! Blir nog ett köp av den vita medans jag uppdaterar mitt system till höst

Antar att du vet att det inte funkar med ATX mobos.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Nu blev man ju med sugen. Har dock endast kikat på ATX, men mATX kan väl också funka som det ser ut. Verkar inte så stor skillnad förutom antal PCIe-platser i regel.

Edit: Har dock väntat sedan februari på att få se Enthoo Luxe, men den vill dom inte prata om. Helt okej med två andra chassin, men skulle vilja veta vad som gick snett där eftersom dom inte släppt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpa82:

Nu blev man ju med sugen. Har dock endast kikat på ATX, men mATX kan väl också funka som det ser ut. Verkar inte så stor skillnad förutom antal PCIe-platser i regel.

Edit: Har dock väntat sedan februari på att få se Enthoo Luxe, men den vill dom inte prata om. Helt okej med två andra chassin, men skulle vilja veta vad som gick snett där eftersom dom inte släppt det.

Varsågod!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Skrivet av Tobbbe__:

Endas Micro ATX och Mini ITX, passar i Evolv.

Inte när jag är klar med det

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Inte när jag är klar med det

Varken Evolvo eller MiniXL stöjder ATX standard.

2 problem måste lösas.

1* Båda modellerna har för få hål i IO panelen för PCI-E brackets. ATX kräver 8a tror jag.
2* Båda modellerna har varken utrymme uppåt eller neråt för att " modda in" ett ATX mobo. Psu sitter i vägen tyvärr både chassina.
Lyckas du flytta psu kanske du kan få in ett ATX mobo.

Frågan är ju är det värt besväret? Finns VÄLDIGT fina Micro ATC kort idag! Och Mini ITX korten är inte dumma häller!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Inte när jag är klar med det

Yes sitter redan på ett m-atx

Visa signatur

Alpha: Cpu: i7 920 @ 2.67 Gpu: msi 970

Permalänk
Skrivet av Tobbbe__:

Varken Evolvo eller MiniXL stöjder ATX standard.

2 problem måste lösas.

1* Båda modellerna har för få hål i IO panelen för PCI-E brackets. ATX kräver 8a tror jag.
2* Båda modellerna har varken utrymme uppåt eller neråt för att " modda in" ett ATX mobo. Psu sitter i vägen tyvärr både chassina.
Lyckas du flytta psu kanske du kan få in ett ATX mobo.

Frågan är ju är det värt besväret? Finns VÄLDIGT fina Micro ATC kort idag! Och Mini ITX korten är inte dumma häller!

Har ett Asus Crosshair V Formula och har ingen lust att lägga 4k på ny processor och moderkort (finns inget bra matx AM3+) då det jag har räcker och blir över för vad jag gör.

Uppåt finns det plats, det är nedåt och i vissa fall åt höger ATX är större än mATX. Planen är att helt enkelt skruva fast det i de hål som finns i moderkortsplåten och göra hål i plåten mellan PSU och moderkort samt flytta nätagget så att det sitter närmare den högra sidpanelen och moderkortet sticker in bakom det på andra sidan

Det enda jag kommer gå miste om på moderkortet är den understa av 3st PCIe

Värt besväret? Jag funderade på att köpa en NZXT H440, men kom fram till att det är för bra. Det är ju inget kul med att bara köpa ett chassi och skruva i grejer

Permalänk
Medlem

Kan dom släppa dessa snart Väntar som sören på evolve.

Permalänk
Medlem

MEN KAN EVOLVE SLÄPPAS ELLER!?

Har ju lagt undan pengar tilldetdär assnygga chassiet

Permalänk

Mycket sugen på att uppgradera mITX systemet till mATX... Evolve verkar ju enligt mig vara så nära ett perfekt chassi man kan komma! Någon smart person som kan räkna ut om man kan få in en 240/280 rad i fronten utan att ta bort hdd-buren i botten? Känns inte som det men man vet aldrig vilken magi phanteks lycka kas med...

Skickades från m.sweclockers.com