Permalänk
Avstängd

H80i - Corsair Link, hjälp!

Hejsan!

Köpt mig en H80i och tycker fläktarna surrar på för mycket vill gärna dämpa rpm på fläktarna eftersom processorn ligger på låga temps ändå.
Har laddat ner programmet Corsair Link men får inte upp fläktarna som alternativ och dom är inkopplade som dom ska vara på pumpen osv.
Någon som kan hjälpa och skriva hur jag ska gå tillväga.

Just nu visar den
GPU
Disk SSD
Disk Mekanisk
CPU temp
CPU aktivitet%

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaeger90:

Hejsan!

Köpt mig en H80i och tycker fläktarna surrar på för mycket vill gärna dämpa rpm på fläktarna eftersom processorn ligger på låga temps ändå.
Har laddat ner programmet Corsair Link men får inte upp fläktarna som alternativ och dom är inkopplade som dom ska vara på pumpen osv.
Någon som kan hjälpa och skriva hur jag ska gå tillväga.

Just nu visar den
GPU
Disk SSD
Disk Mekanisk
CPU temp
CPU aktivitet%

har du kopplat in h80i:n med usb i moderkortet?
edit: intern usb om jag kommer ihåg rätt, har inte en h80i i min men en polare har en (byggde den åt honom)

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

har du kopplat in h80i:n med usb i moderkortet?
edit: intern usb om jag kommer ihåg rätt, har inte en h80i i min men en polare har en (byggde den åt honom)

Förutsatt att TS har kopplat rätt, vilket Windows använder du? Corsair link har inte fungerat till W8 tidagre, där man var tvungen till att göra edits i regkey, tills de släppte en beta version som fungerade.

"krånglig" Lösning : http://forum.corsair.com/v3/showpost.php?p=676000&postcount=1...

Beta: http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=123030

Men som sagt, det förutsätter att TS har kopplat rätt.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Avstängd

Glömde av att jag gjort denna tråd fick det aldrig att fungera, kör W7 och det var kopplat rätt, men fick inte upp alla fläktar osv som det såg ut på en intro video på Youtube så gav upp! dessutom hade man få möjligheter att via moderkortet ställa in hastigheter på övriga fläktar och tack vare att dom snurra så övergick inte värmen till mer än max 43c på CPU även vid hög belastning i spel.
Men nu är den såld! nu har jag köpt saker från tillverkare som jag är van vid

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||