CD Projekt RED visar Witcher 3-trailer inför E3

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag håller med om att combat i 2an är horribel. Men den är helt klart anpassad efter gamepad. Blev mycket bättre med en 360 kontroll till datorn. Men den som förväntar sig att man ska gå in och spamklicka attack några gånger per monster kommer få det grymt svårt. Det kan lätt bli 2 dodge och en block för varje attack.

I ettan var combat väldigt dålig dock. Timea clicks med en ikon på muspekaren och få combo slag i all oändlighet...

Tips dock om man inte orkar med combaten. Ställ ner svårigheten till lättaste och hacka er igenom fighterna. Det är ändå storyn som man vill uppleva. Fighterna kan lätt bli något man bara tar sig igenom för att få nästa bit lore.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuffleSnuffz:

Någon som vet om man måste spela de tidigare spelen för att tycka om trean?

"By the way, if you're new to the series, don't worry, the game will provide you all the information you need to know, and you'll start loving (and battling) characters in no time!"

Permalänk
Medlem

Är det Charles Dance som voice actor där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Abbs:

Är det Charles Dance som voice actor där?

Yepp

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyhet:

Utvecklarna CD Projekt RED skruvar upp både grafik och spelvärd till max med kommande The Witcher 3. Lagom till E3 presenteras en fullmatad trailer.

Läs artikeln

Det är såhär spel ska göras, med egna motorer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är så saligt taggad för detta så det finns inte en chans att jag inte kommer bli besviken. Hoppas bara Maxwell för stationär hinner komma tills dess så blir det nog en uppgradering lagom tills spelet kommer. Mitt numera enda 680 har inte riktigt samma kick utan sin tidigare radarpartner och av grafiken att döma samt erfarenheter från tvåan så lär GTX680 vara långt i underkant.

Möjlig spoiler från böckerna:

Den gråhåriga tjejen i trailern som Imperial majesty och Geralt pratade om är antagligen Ciri. Det är Geralds skyddsling från böckerna. Hon har genomgått en del Witcher-träning men har också magiska krafter utöver den vanliga Witcher-magin. I böckerna är hon rätt ung (ca 14-15) och går igenom en del svårigheter men hon i slutet är hon grymt badass och tar verkligen ingen skit. Hoppas bara att hon får en bra gestaltning och en central roll i spelet.

Dold text
La till info från böckerna.
Visa signatur

ASUS Rampage IV Extreme | Core i7 3930K | 4x4 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz | 2xGTX680 SLI | NZXT HALE90 1000W | Vattenkylning till CPU och GPU | Intel X25-m 80 GB | Corsair F240 | Antec P183

Permalänk
Medlem

Såg riktigt fint ut! Kommer se fram emot detta spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Någon som vet vad intro låten heter?

Låten heter Sargon av Polska Persival

https://www.youtube.com/watch?v=CczPsYFtJxs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

OSX men inte Linux är ju lite segt.

Linux versionen är confirmed.
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTcxMzc

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Maximo:

I 2an var det mer casual Mass Effect rpg "gå runt och klicka på alla npcs och speeda igenom deras generiska dialogträd".

Men, va..?

Mass Effect hade grymt bra dialoger, varför skulle man "speeda" (lustigt uttryck) igenom dessa och på vilket sätt skulle det vara casual?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Men, va..?

Mass Effect hade grymt bra dialoger, varför skulle man "speeda" (lustigt uttryck) igenom dessa och på vilket sätt skulle det vara casual?

Dom flesta som spelar den typen av spel speedar igenom dialogen och upplever spelet som ett dåligt FPS på samma sätt som man säger "kass combat så jag slutade spela" om The Witcher 2. Jag speedade inte igenom dialogen och jag rekommenderar ingen att göra det. Mer "klassiska" RPG spel som TW1 däremot är det helt omöjligt att speeda igenom dialog för då har du inte den blekaste aning om vad du ska göra eller vilka konsekvenser det får.

Sen får man ju tycka vad man vill om kvalitén på dialogerna men bortsett från ME1 så är jag inte speciellt imponerad av den spelserien och sämre blev det för varje utgåva.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Maximo:

Dom flesta som spelar den typen av spel speedar igenom dialogen och upplever spelet som ett dåligt FPS på samma sätt som man säger "kass combat så jag slutade spela" om The Witcher 2. Jag speedade inte igenom dialogen och jag rekommenderar ingen att göra det. Mer "klassiska" RPG spel som TW1 däremot är det helt omöjligt att speeda igenom dialog för då har du inte den blekaste aning om vad du ska göra eller vilka konsekvenser det får.

Sen får man ju tycka vad man vill om kvalitén på dialogerna men bortsett från ME1 så är jag inte speciellt imponerad av den spelserien och sämre blev det för varje utgåva.

Visst, det var inte jättesvårt att se vad man skulle göra (hur nu det skulle kunna vara dåligt) men inte kan du veta vilka konsekvenser det får om du bara klickar dig igenom dialogerna, det visste man inte ens alltid när man läste igenom allting.

Förutom slutet av trean tyckte jag det var fantastiskt bra, hela serien igenom.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

jävlar vad coolt det såg ut när björnens päls hoppade så när den sprang Sjukt nice

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Sjukt snyggt och stort.

Edit: Gamespot hade en till kort titt på spelet som visar lite annan gameplay.
http://www.gamespot.com/videos/e3-2014-the-witcher-3-stage-de...