Permalänk
Medlem

Datorn låser sig

Min dator låser sig i några sekunder sen släpper det igen. Speciellt då jag surfar eller ser på videos. Hittar inga virus och har rensat datorn från program. Jag lyckas heller inte installera windows 7 då står det bara error då installeringen ska börja.

Permalänk
Medlem

Antar att det finns en frågeställning där någonstans.

Hursomhelst. När du försöker installera om Win7, kör du från optisk media då? Kanske kan vara värt att testa en USB-installation? Vad är det för error? Kan tyda på en defekt hårddisk, eller en repig skiva, eller.. hur mycket som helst egentligen..

Hur är temperaturerna? Hänger sig datorn när du spelar?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Jo jag undrade vad som kan vara fel. Nej datorn hänger sig inte då jag spelar, men då jag surfar så hänger den sig ofta. Temperaturen vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Ett tips är att ALLTID skriva vad man har för delar i datorn, iaf de delarna man vet om! Samt os osv.
ladda ner core temp och kolla tempsen, installera om Win7 från usb om du kan ! kolla vilka processer som är igång när du surfar kollar videos och kolla hur mycket minne du har kvar när det hänger sig!

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB