Samsung Galaxy F jämförs mot Galaxy S5

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy F jämförs mot Galaxy S5

Till hösten väntas Samsung släppa flaggskeppet Galaxy F med bakstycke i metall och WQHD-skärm. Nu jämförs den kommande modellen på bild jämsides nuvarande Galaxy S5.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice, älskar utvecklingen på mobiler. Vilken fart jämfört med teknik i övrigt = (till datorer t ex: 1080P skärmar, processorer har inte utvecklats så mycket sedan sandy bridge, mm).

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk

Surt att det inte var någon bild på bakstycket

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

Surt att det inte var någon bild på bakstycket

Swedroid la upp andra bilder, bland annat på bakstycket som sägs vara i en typ av metall som ska kännas "mer premium"

http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2014/06/samsung-gal...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Nice, älskar utvecklingen på mobiler. Vilken fart jämfört med teknik i övrigt = (till datorer t ex: 1080P skärmar, processorer har inte utvecklats så mycket sedan sandy bridge, mm).

Vi får snart 4K med dugligt pris så tycker det ändras helt ok. Så fort priset på 4K dras ner kommer grafikkorten behöva öka med 50+% ganska snabbt. Hoppas det sker inom kort bara.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Spelar ingen roll, köper inte Samsung av princip-skäl. De har blivit förstora och har börjat tumma på kvalitet och materialval. Det ända som nya F säger är att de har misslyckats innan. Marknaden har både snyggare, snabbare och mer användarvänliga telefoner för samma peng. Visst, de tar nu ett steg i rätt riktning, men kan en modell rädda ett företag som tänkt tanken att mjölka miljoner från sina kunder? Det tycker inte jag i alla fall. Den gången jag köper Samsung ska de resa sig och säga varför jag ska köpa den och inte bara på grund av att 30% av Sveriges befolkning har valt den.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Swedroid la upp andra bilder, bland annat på bakstycket som sägs vara i en typ av metall som ska kännas "mer premium"

http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2014/06/samsung-gal...

Du menar likt "metallen" på S4:an längst utsidan på kanterna som flagnar?..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Vi får snart 4K med dugligt pris så tycker det ändras helt ok. Så fort priset på 4K dras ner kommer grafikkorten behöva öka med 50+% ganska snabbt. Hoppas det sker inom kort bara.

4K är äntligen här. Utvecklingen har tagit 10 år, vilket jag tycker är på tok för lång tid om man jämför med vad som hänt med mobiler på samma tid.

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Medlem

Synd bara att Touchwiz fortfarande inte riktigt hänger med lika bra som hårdvaran utvecklas och slängs in i deras mobiler. För det kan fortfarande vara segt och laggigt.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Hmm. Galaxy F eller HTC one m9 "prime" eller "plus" eller vad den nu kommer heta.

Sitter med en xperia z1 så jag kan vänta lite till ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Har haft både iPhones och Galaxy S3 tidigare nästa gång blir det nog en HTC tror jag - touchwiz gränssnittet var verkligen inte min kopp te, om inte Apple kan överraska med något kul i sexan.

Sen det här med PPIn... Jag gillar tekniska framsteg, visst. Men alltså jag upplever iPhone 5s skärm som riktigt skarp. Jag hade hellre sett att de satsat mer krut på andra saker. Det här börjar bli som megapixel-racet de körde på digitalkameror för några år sen.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Det finns två poänger med hög PPI. Högre ljusgenomsläpp vilket ger ljusstarkare men snålare skärm, och man slipper regnbågseffekter som blir ifall det är lite fingeravtryck på skärmen. Effekten syns ju tydligast med en droppe vatten som förstorar upp enskilda subpixlar väldigt mycket. Men effekten syns också med bara lite fingeravtryck på skärmen som ger massa småprickar som skimrar i regnbågens färger. Även om regnbågskimmer inte är lika stort problem idag som förr så vet jag ingen telefon som har tillräckligt små subpixlar för att inte lida av problemet ännu.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller VARFÖR vill man ha 2 560 x 1 440 pixlar på 5"display? Blir ju bara mer tungdrivet då, man lär inte se någon som helst skillnad på den lilla displayen jämfört med 1080p som redan är högt för en sån liten display, vi har ju inte ens 2 560 x 1 440 pixlar på våra vanliga PC-skärmar (barar 27+ tummarna i princip)

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Du menar likt "metallen" på S4:an längst utsidan på kanterna som flagnar?..

Nope, detta ska vara riktigt metall, inte någon kromad polykarbonat-list som S4 har som ram Men vi får väl se, det blir säkert en G3-twist, teasar med bilder som ser ut att vara metall, och så blir det "borstad" plast istället

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Samsung, aldrig mer. Bloatware och tråkig design. Ett metallbakstycke döljer inte insidan, det förskönar bara utsidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Samsung, aldrig mer. Bloatware och tråkig design. Ett metallbakstycke döljer inte insidan, det förskönar bara utsidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Tänk, folk har ju hyllat Sony och HTC för deras utsidor. Då har utseende varit A och O, premiumkänsla har man kallat det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Är det bara jag eller VARFÖR vill man ha 2 560 x 1 440 pixlar på 5"display? Blir ju bara mer tungdrivet då, man lär inte se någon som helst skillnad på den lilla displayen jämfört med 1080p som redan är högt för en sån liten display, vi har ju inte ens 2 560 x 1 440 pixlar på våra vanliga PC-skärmar (barar 27+ tummarna i princip)

Förklarade precis ett par poänger med det i mitt inlägg ovan ditt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Är det bara jag eller VARFÖR vill man ha 2 560 x 1 440 pixlar på 5"display? Blir ju bara mer tungdrivet då, man lär inte se någon som helst skillnad på den lilla displayen jämfört med 1080p som redan är högt för en sån liten display, vi har ju inte ens 2 560 x 1 440 pixlar på våra vanliga PC-skärmar (barar 27+ tummarna i princip)

Jag håller med helt och hållet. Det är den upp upplösningen jag vill ha på min 24" skärm. Kommer säkert en hord av folk som säger emot en snart, men....jag kan verkligen inte se meningen med så pass hög upplösning på en så liten skärm. Ends det egentligen lär bidra till är väl att batteriet lider mer och mer, och tyvärr är det ju inte alltför många tillverkare som verkar tycka det är värt att trycka in ett rejält batteri i sina toppmodeller.
Mina tankar ang. det hela i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Samsung, aldrig mer. Bloatware och tråkig design. Ett metallbakstycke döljer inte insidan, det förskönar bara utsidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Skall ju minsas ner på bloatware vad jag har hört.
Google har ju till och med sagt att samsungs appar som gör samma sak som googles egna inte får finns kvar.

Ingen aning om när dom åker dock.

Personligen har jag inget emot dom. Bara att inaktivera dom eller avinstallera dom (om man är rootad).

Bästa med samsung i min mening är att dom är så lätta att roota och flasha. Avskyr det med min Sony att jag behöver låsa upp bootloadern och behöver krabba med nycklar hit och dit bara för att kunna använda det som gör sonys lite bättre än övriga.

För min del blir det nog ingen mer sony om dom inte gör det mer rootvänligt.

Till Sonys försvar så älskar jag batteritiden. Underbart att kunna ta sig igenom en hel dag med vilket användande som helst utan att behöva göra mer än slänga den på laddning på kvällen

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Skall ju minsas ner på bloatware vad jag har hört.
Google har ju till och med sagt att samsungs appar som gör samma sak som googles egna inte får finns kvar.

Ingen aning om när dom åker dock.

Personligen har jag inget emot dom. Bara att inaktivera dom eller avinstallera dom (om man är rootad).

Bästa med samsung i min mening är att dom är så lätta att roota och flasha. Avskyr det med min Sony att jag behöver låsa upp bootloadern och behöver krabba med nycklar hit och dit bara för att kunna använda det som gör sonys lite bättre än övriga.

För min del blir det nog ingen mer sony om dom inte gör det mer rootvänligt.

Till Sonys försvar så älskar jag batteritiden. Underbart att kunna ta sig igenom en hel dag med vilket användande som helst utan att behöva göra mer än slänga den på laddning på kvällen

Jag håller verkligen med om att dom är enkla att roota, att roota min Note var bland det enklaste och snabbaste "ingreppet" jag gjort på nån av mina mobiler.
När det kommer till bloatware grejen så har jag hört samma sak, skulle vilja se en Google Play Etd är det väl? Vanilla Android?
Batteritiden vet jag inget om då jag sitter på en Windows phone lur och känner att jag aldrig vill tillbaka men av vad jag hört så ska Sony ha extrem bra batteritid ja

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Tänk, folk har ju hyllat Sony och HTC för deras utsidor. Då har utseende varit A och O, premiumkänsla har man kallat det.

Ja precis, framför allt HTC tycker jag inte har tummat på sin designide och vad dom kallar för premiumkänsla. Samsung har fram tills nu gasat på med sitt designspråk medans en del länge har velat sett nåt "nytt" från dom. Det är bra att dom har lyssnat lite på förslagen och kritiken dom fått, jag tycker dock att det kommer för sent.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyzed:

Nice, älskar utvecklingen på mobiler. Vilken fart jämfört med teknik i övrigt = (till datorer t ex: 1080P skärmar, processorer har inte utvecklats så mycket sedan sandy bridge, mm).

Det är för att marknaden inte är mättad för mobiler (Än). Inom något år gissar jag att vi lär se en kraftig inbromsning, om nu inte fler tekniker/användningsområden kommer för telefonerna.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Varför kan dom inte satsa på batteritid istället för onödigt hög ppi.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Varför kan dom inte satsa på batteritid istället för onödigt hög ppi.

Jag håller med tyvär finns det nog folk som tror att dom ser skillnad... men det skulle vara bättre med bateriet prioerterat framför hög upplösning (till en viss grad).

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk

Samma tråkiga design glad jag bytte till LG G3!1

Permalänk
Entusiast

Blir antingen denna eller iPhone6 till vinter. Ska bli kul å se båda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Blir antingen denna eller iPhone6 till vinter. Ska bli kul å se båda.

Skickades från m.sweclockers.com

Vadå? Ska Apple öka batterikapaciteten från 1560 mAh (iphone 5) till 1700 nu eller?

Permalänk
Skrivet av iMatter:

Vadå? Ska Apple öka batterikapaciteten från 1560 mAh (iphone 5) till 1700 nu eller?

Några av fördelarna med lagom hög pixeltäthet och mindre skärm är minskad batteriåtgång Men självklart vore det trevligt om Apple utökade batterikapaciteten ordentligt, samtidigt vill man ju inte ha en tung och klumpig mobil.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av iMatter:

Vadå? Ska Apple öka batterikapaciteten från 1560 mAh (iphone 5) till 1700 nu eller?

Jag har en iPhone 5 idag som jag är nöjd med, Galaxy F ser fin ut men vill gärna se hur 6:an blir också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorgo_:

Du menar likt "metallen" på S4:an längst utsidan på kanterna som flagnar?..

Det är inte ens metall på S4:ans kanter, det är plast så du pratar i nattmössan.