Permalänk
Medlem

skärm råd?

tjenare jag undrar vilket som är mest värt att köpa
denna: http://www.amazon.com/dp/B00B2HH7G0/?tag=bgm05-20
eller denna: http://www.amazon.com/QNIX-Evolution-2560x1440-Overclockable-...

priset är inte det viktiga
det är mer om jag ska för 144hz eller 2560x1440
och om någon vet något om skärmarna får ni gärna skriva det med.
om det är till någon nyyta spel jag kör Far cry 3, Battlefield 3 - 4, Counter srike global offensiv, League of legends

Visa signatur

GPU: Nvidia 970
CPU: Intel i7-6700k 4.0GHZ
PSU: Be quiet! 600w 80+ Silver
RAM: Corsair 2x 8GB DR4 2133MHz
Moderkort: Gigabyte Z170 Gaming K3

Permalänk
Medlem

Kör du mycket FPS är det väl bättre med en högre bilduppdaterings frekvens än upplösning?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

http://www.amazon.com/AOC-29-inch-IPS-Q2963PM-21/dp/B00BOEUQZ...

skulle jag tipsa om!
är en otroligt trevlig skärm att spela på, speciellt i BF!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

http://www.amazon.com/AOC-29-inch-IPS-Q2963PM-21/dp/B00BOEUQZ...

skulle jag tipsa om!
är en otroligt trevlig skärm att spela på, speciellt i BF!

Skrivet av Alexander7938:

Kör du mycket FPS är det väl bättre med en högre bilduppdaterings frekvens än upplösning?

är ute efter något med mycket bra färger och mycket liv i bilden om man kan säga så

Visa signatur

GPU: Nvidia 970
CPU: Intel i7-6700k 4.0GHZ
PSU: Be quiet! 600w 80+ Silver
RAM: Corsair 2x 8GB DR4 2133MHz
Moderkort: Gigabyte Z170 Gaming K3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dra0mz:

är ute efter något med mycket bra färger och mycket liv i bilden om man kan säga så

då är skärmen jag tipsa om bra!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Bor du i USA? Vad spelar du för spel?

Permalänk
Avstängd

Du kan inte köpa skärmen från Amazon (US) om du bor i Sverige bara så du vet. Ebay är däremot ett alternativ. Om du ska spela FPS-spel så räcker ditt grafikkort inte till för att spela på en 2560x1440-monitor, så köp den med hög uppdateringsfrekvens eller förbättra din gpu-lösning.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Skrivet av Dra0mz:

tjenare jag undrar vilket som är mest värt att köpa
denna: http://www.amazon.com/dp/B00B2HH7G0/?tag=bgm05-20
eller denna: http://www.amazon.com/QNIX-Evolution-2560x1440-Overclockable-...

priset är inte det viktiga
det är mer om jag ska för 144hz eller 2560x1440
och om någon vet något om skärmarna får ni gärna skriva det med.
om det är till någon nyyta spel jag kör Far cry 3, Battlefield 3 - 4, Counter srike global offensiv, League of legends

Med stor sannolikhet klarar QX2710 110Hz i uppdateringsfrekvens, du kommer troligtvis inte märka skillnaden mellan 144Hz och 110Hz. Skulle själv rekommendera QX2710, men jag tror att 1080p passar dig bättre pga ditt grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

Bor du i USA? Vad spelar du för spel?

Skrivet av Isse00:

Du kan inte köpa skärmen från Amazon (US) om du bor i Sverige bara så du vet. Ebay är däremot ett alternativ. Om du ska spela FPS-spel så räcker ditt grafikkort inte till för att spela på en 2560x1440-monitor, så köp den med hög uppdateringsfrekvens eller förbättra din gpu-lösning.

Skrivet av xGreenRed:

Med stor sannolikhet klarar QX2710 110Hz i uppdateringsfrekvens, du kommer troligtvis inte märka skillnaden mellan 144Hz och 110Hz. Skulle själv rekommendera QX2710, men jag tror att 1080p passar dig bättre pga ditt grafikkort.

Nej jag bor inte i usa...
det är några som inte verkar ha någon alls koll på grafikort xD
varför amazon för det var sjukt mycket billgare om man kollar på vad dollarn ligger på just nu
och litar inte riktigt på ebay
men tack iaf

Visa signatur

GPU: Nvidia 970
CPU: Intel i7-6700k 4.0GHZ
PSU: Be quiet! 600w 80+ Silver
RAM: Corsair 2x 8GB DR4 2133MHz
Moderkort: Gigabyte Z170 Gaming K3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dra0mz:

Nej jag bor inte i usa...
det är några som inte verkar ha någon alls koll på grafikort xD
varför amazon för det var sjukt mycket billgare om man kollar på vad dollarn ligger på just nu
och litar inte riktigt på ebay
men tack iaf

Ett R9 280X klarar inte av att driva en 2560x1440-monitor i de senaste FPS-spelen om du vill spela med höga grafikinställningar. Om du nöjer dig med medium, visst, men säg det då uttryckligen i början så blir det lättare att hjälpa dig istället för att man ska försöka gissa sig till sådant som du är för förvirrad för se till att nämna.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isse00:

Ett R9 280X klarar inte av att driva en 2560x1440-monitor i de senaste FPS-spelen om du vill spela med höga grafikinställningar. Om du nöjer dig med medium, visst, men säg det då uttryckligen i början så blir det lättare att hjälpa dig istället för att man ska försöka gissa sig till sådant som du är för förvirrad för se till att nämna.

om det skulle vara så att det inte klarar det så har jag ett till 280x men då äre bara ett nätagg som saknas

Visa signatur

GPU: Nvidia 970
CPU: Intel i7-6700k 4.0GHZ
PSU: Be quiet! 600w 80+ Silver
RAM: Corsair 2x 8GB DR4 2133MHz
Moderkort: Gigabyte Z170 Gaming K3

Permalänk
Medlem

men jag förstår vad du menar jag tittade på denna och blev sugen https://www.youtube.com/watch?v=4X6mZLBE0Pw

Visa signatur

GPU: Nvidia 970
CPU: Intel i7-6700k 4.0GHZ
PSU: Be quiet! 600w 80+ Silver
RAM: Corsair 2x 8GB DR4 2133MHz
Moderkort: Gigabyte Z170 Gaming K3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dra0mz:

om det skulle vara så att det inte klarar det så har jag ett till 280x men då äre bara ett nätagg som saknas

Ditt moderkort är verkligen inte idealiskt för CrossfireX med två R9 280X...

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Skrivet av Isse00:

Ditt moderkort är verkligen inte idealiskt för CrossfireX med två R9 280X...

Om alla kunde sluta bry sig om vilket grafikkort som klarar vad eller vilket moderkort som är bäst så skulle det vara fantastiskt... Är ni inte här för att hjälpa någon hitta en skärm så behöver ni inte skriva någonting.

Jag kan i alla fall rekommendera ASUS, för jag har det själv och det funkar bra.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dra0mz:

Nej jag bor inte i usa...
det är några som inte verkar ha någon alls koll på grafikort xD
varför amazon för det var sjukt mycket billgare om man kollar på vad dollarn ligger på just nu
och litar inte riktigt på ebay
men tack iaf

Du kan köpa från Amazon UK, inte USA. Även om du skulle få igenom ett köp, så tillkommer moms + tull.

Skrivet av Mr Kollersh:

Om alla kunde sluta bry sig om vilket grafikkort som klarar vad eller vilket moderkort som är bäst så skulle det vara fantastiskt... Är ni inte här för att hjälpa någon hitta en skärm så behöver ni inte skriva någonting.

Jag kan i alla fall rekommendera ASUS, för jag har det själv och det funkar bra.

Det du missar är att båda går hand i hand. Du köper inte ett R9 280, för att tro att du kan lira Crysis i 4K upplösning...Därför är det nödvändigt att påpeka att grafikkortet inte kommer klara det.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av EyeNEye:

Du kan köpa från Amazon UK, inte USA. Även om du skulle få igenom ett köp, så tillkommer moms + tull.

Det du missar är att båda går hand i hand. Du köper inte ett R9 280, för att tro att du kan lira Crysis i 4K upplösning...Därför är det nödvändigt att påpeka att grafikkortet inte kommer klara det.

Jag förstår vad du menar, jag lovar det.

Men.

Om nu TS tror/vet att han klarar av det så är det väl hans problem? Jag kan uppskatta att folk upplyser en mindre kunnig om sånt, men det känns lite jobbigt att dra upp världens diskussion om det.
Så jag tycker vi lämnar det ämnet nu och återgår till det den här tråden ska handla om, skärmar!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Kollersh:

Om alla kunde sluta bry sig om vilket grafikkort som klarar vad eller vilket moderkort som är bäst så skulle det vara fantastiskt... Är ni inte här för att hjälpa någon hitta en skärm så behöver ni inte skriva någonting.

Jag kan i alla fall rekommendera ASUS, för jag har det själv och det funkar bra.

Det första stycket var bra sagt men vadå ASUS? Rekommenderar du ASUS för att det funkar? Utgår du från att andra märken inte funkar? Helt meningslöst sagt om du inte jämför med något eller ens har någon specifik produkt att rekommendera.

TS: Om du redan är skitbra på FPS-spel och verkligen tar de seriöst så kan du köpa en 120Hz-skärm, ser ingen annan anledning. Högre upplösning och bättre färger är mycket roligare att ha för vanligt casual-spelande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Du kan köpa från Amazon UK, inte USA. Även om du skulle få igenom ett köp, så tillkommer moms + tull.

Det du missar är att båda går hand i hand. Du köper inte ett R9 280, för att tro att du kan lira Crysis i 4K upplösning...Därför är det nödvändigt att påpeka att grafikkortet inte kommer klara det.

vart får du 4k i från ? det är lite overkill ?

Visa signatur

GPU: Nvidia 970
CPU: Intel i7-6700k 4.0GHZ
PSU: Be quiet! 600w 80+ Silver
RAM: Corsair 2x 8GB DR4 2133MHz
Moderkort: Gigabyte Z170 Gaming K3

Permalänk
Skrivet av friskybob:

Det första stycket var bra sagt men vadå ASUS? Rekommenderar du ASUS för att det funkar? Utgår du från att andra märken inte funkar? Helt meningslöst sagt om du inte jämför med något eller ens har någon specifik produkt att rekommendera.

TS: Om du redan är skitbra på FPS-spel och verkligen tar de seriöst så kan du köpa en 120Hz-skärm, ser ingen annan anledning. Högre upplösning och bättre färger är mycket roligare att ha för vanligt casual-spelande.

Det jag menar är att jag inte kan säga något om de andra märkena som diskuteras i den här tråden. då jag inte ägt något från dem. Men jag har själv en ASUS skärm och jag är väldigt nöjd med det inköpet.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-3570K @ 3,40GHz (Ivy Bridge)
GPU: ASUS GTX GeForce 980 STRIX DCII
PSU: Corsair AX 1200i Digital
RAM: 2x Corsair 8192MB VENGEANCE
MB: ASUS MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Vill verkligen klargöra att din dator dör om ska köra 2560x1440.
Med betoning på dör, det drar fantastiskt mycket mer kräm från GPU'n än vad man tror.

Mvh

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Kollersh:

Det jag menar är att jag inte kan säga något om de andra märkena som diskuteras i den här tråden. då jag inte ägt något från dem. Men jag har själv en ASUS skärm och jag är väldigt nöjd med det inköpet.

Jo visst, men det är ju helt värdelös information om du inte jämför med någonting eller ens berättar vilken skärm du har köpt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dra0mz:

vart får du 4k i från ? det är lite overkill ?

Jag tog det som exempel. 1440p är också tungdrivet...

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

4K är inget att köpa än är alldeles för ryckigt att spela på kom nyss hem från DHS14 där dom hade lite monster datorer med 4K skärmar uppställda och det kändes ryckigt i bilden när man rör musen fort för att titta sig omkring då satt det ändå 2X R9 295X och är inte impad av 4K skärmar det är alldeles för dålig uppdatering frekvens på dom skärmarna ändå körde dom Asus 60Hz skärmar med 4K
Så 4k får vara några år till men 120HZ eller 144HZ med 1080 är det som gäller idag.
Vist 4K om man ska sitta och redigera bilder och annat så är det toppen men inte att spela på.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Som det redan påpekats kommer du:

1. Få lov att betala tull och moms agvgifter om du köper härifrån. Dessutom kommer det bli sjukt jobbigt vid eventuell retur/garantiärende eftersom du måste skicka grejerna tillbaka till USA isf.

2. Få svårt att driva en 1440p-skärm med din nuvarande setup på allt över low/medium inställningar.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isse00:

Ditt moderkort är verkligen inte idealiskt för CrossfireX med två R9 280X...

så du menar att man måste ha ett rog maximus för att köra crossfire eller sli ? tror inte asus är så dumma så dom släpper ett moderkort med crossfireX utan att tänkt egenom innan dom sätter dit en pci port har dock köpt nytt för att det ska passa in och mitt paja av personlig anledning.

Visa signatur

GPU: Nvidia 970
CPU: Intel i7-6700k 4.0GHZ
PSU: Be quiet! 600w 80+ Silver
RAM: Corsair 2x 8GB DR4 2133MHz
Moderkort: Gigabyte Z170 Gaming K3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dra0mz:

så du menar att man måste ha ett rog maximus för att köra crossfire eller sli ? tror inte asus är så dumma så dom släpper ett moderkort med crossfireX utan att tänkt egenom innan dom sätter dit en pci port har dock köpt nytt för att det ska passa in och mitt paja av personlig anledning.

Om moderkortet har fler än en PCI-Express x16 slot så går det tekniskt sett att köra CF på (till skillnad från SLI som har ytterligare krav) vilket innebär att i princip alla moderkort får CrossfireX-symbolen. Det innebär inte att alla moderkort för den sakens skull kommer fungera bra för Crossfire.

Jag hade inte för avsikt att låta otrevlig i det tidigare inlägget, hoppas det funkar bra för dig! Jag har också haft sönder några moderkort, sköra de är...

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isse00:

Om moderkortet har fler än en PCI-Express x16 slot så går det tekniskt sett att köra CF på (till skillnad från SLI som har ytterligare krav) vilket innebär att i princip alla moderkort får CrossfireX-symbolen. Det innebär inte att alla moderkort för den sakens skull kommer fungera bra för Crossfire.

Jag hade inte för avsikt att låta otrevlig i det tidigare inlägget, hoppas det funkar bra för dig! Jag har också haft sönder några moderkort, sköra de är...

Det gör inget är tacksam för det köpt ett nytt för råka paja asus kortet för ja inte använde ESD skydd så nu blev det ett Asrog killer 990fx och hoppas att det blir lite bättre för crossfire annars ger jag upp lär klara mig med ett 280x ett tag annars iaf. men det du skrev kan vara väldigt bra att veta man lär sig något nytt varje dag

dock är jag helt säker på att ett 280x klarar 2560x1440 men har inte tänkt köpa en skärm i nu läget när pengarna fick gå till ett nytt moderkort sen lär jag inte köpa från USA det var bara ett exempel tack ändå

Visa signatur

GPU: Nvidia 970
CPU: Intel i7-6700k 4.0GHZ
PSU: Be quiet! 600w 80+ Silver
RAM: Corsair 2x 8GB DR4 2133MHz
Moderkort: Gigabyte Z170 Gaming K3