Podcast 34: "Det handlar om E3"

Permalänk
Melding Plague

Podcast 34: "Det handlar om E3"

Efter spelmässan E3 tar Emil och Jonas tillfället i akt att gå igenom nyheterna på spelfronten, inte minst från jättarna Sony, Microsoft och Nintendo.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Yeah! Var alltför länge sen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Känns som årets E3 eventuellt kan rädda det sjunkande skeppet Nintendo, jag kommer aldrig köpa nån annan konsoll än en konsoll som det står Nintendo på. Jag hoppas bara att det fortsätter komma såna konsoller.

Permalänk
Medlem

Hur kommer era podcasts se ut under sommaren?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Henrikfotograf:

Hur kommer era podcasts se ut under sommaren?

Mycket oklart, allt beror på vilka som jobbar samt om det finns ett vettigt ämne. Kan bli något avsnitt, kan också utebli helt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Känns som årets E3 eventuellt kan rädda det sjunkande skeppet Nintendo, jag kommer aldrig köpa nån annan konsoll än en konsoll som det står Nintendo på. Jag hoppas bara att det fortsätter komma såna konsoller.

Läste nån stans att nintendo har ett så stort kapital att dom skulle kunna förlora miljoner dollar varje år och ändå inte kursa förren om 50 år eller så

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av emilakered:

kan också utebli helt

Utebli helt? nooooooooO!

Dold text
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Jacob är excited.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Kan man förvänta sig fredagspanel nästa vecka då? Ni struntade ju i det förra veckan.

Permalänk
Medlem

Roligt med podcast!

Visa signatur

3570k 4.7 ghz - ASUS 660ti - 4*4gb - 840 250gb
Citera för svar
/Jacob

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Faulisto:

Kan man förvänta sig fredagspanel nästa vecka då? Ni struntade ju i det förra veckan.

Struntade och struntade, vi var på mässa i Taiwan vilket rörde till schemat och åt upp timmarna. Nästa vecka är det midsommar och lite semestrar som riskerar att komma ivägen, men målet är att styra upp något oavsett!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Har provat lyssna på podcasts förr men jag kan inte bara sitta o lyssna. Ni måste ha en video där ni pratar precis som fredagspanelen alternativt en loop som i World of WarCraft där kameran åker runt i världen eller där ni kör nåt spel som Total Biscuit gör.

Att bara sitta o lyssna pallar jag inte med :/

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Samt jo ni bör ju spela Dark Souls säger jag, både ettan och tvåan, samt Demon Soul's till PS3 ifall ni har chansen. Grymt bra lir.

Själv är man som sagt va rejält taggad för Bloodborn här är T.ex. den läkta trailern som faktiskt vart tänkt att visas vid deras launch event de hade i november så inte precis ny och som sagt va läkt (Länken lär bli raderad inom kort så sorry ifall ni inte hinner se )

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Xenoblade Chronicles X är det spel som kommer få mig att köpa Wii U. De startade spelet och spelade det live på Nintendo Treehouse streamen från mässgolvet. Riktigt imponerande open world RPG i Xeno serien.

Första spelsessionen på 45 minute dag 1 av E3r:

Andra sessionen på 46 minuter som spelades in dag 3 av E3:

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem

Grim Fandango släppet kommer bli ett givet köp.. Jäkla många år sedan man lirade det + man kommer ihåg at det var rätt krävande datormässigt när man satt på sin 166mhz..

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Alucius:

Xenoblade Chronicles X är det spel som kommer få mig att köpa Wii U. De startade spelet och spelade det live på Nintendo Treehouse streamen från mässgolvet. Riktigt imponerande open world RPG i Xeno serien.

Första spelsessionen på 45 minute dag 1 av E3r: https://www.youtube.com/watch?v=RGHJvkDw1Ys

Andra sessionen på 46 minuter som spelades in dag 3 av E3: https://www.youtube.com/watch?v=WTW1sjmoY2c

Dold text

Jag har fortfarande en backlog på Wii med spel jag måste spela ut, så har fortsatt is i magen med att skaffa ett Wii U. Men det blir definitivt ett inköp i samband med lanseringen av antingen Xenoblade Chronicles X eller Zelda!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Har provat lyssna på podcasts förr men jag kan inte bara sitta o lyssna. Ni måste ha en video där ni pratar precis som fredagspanelen alternativt en loop som i World of WarCraft där kameran åker runt i världen eller där ni kör nåt spel tom Total Biscuit gör.

Att bara sitta o lyssna pallar jag inte med :/

Jag brukar diska eller göra någon monotom syssla under tiden. Eller på vägen till jobbet.

Permalänk
Relik 📜

Vi spelade in avsnittet igår, och efter det har det dykt upp lite ny info om "medspelarläget" i Far Cry 4. Tydligen krävs det en partiell nedladdning av spelet, och dessutom är tiden man kan lira utan ett köp begränsad. Det verkar med andra ord handla om en ny spin på demo egentligen, vilket inte är något fel i sig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Struntade och struntade, vi var på mässa i Taiwan vilket rörde till schemat och åt upp timmarna. Nästa vecka är det midsommar och lite semestrar som riskerar att komma ivägen, men målet är att styra upp något oavsett!

Helt OT men blir det någon träff på Dreamhack i helgen?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Schackmannen:

Helt OT men blir det någon träff på Dreamhack i helgen?

Tyvärr inte, ingen från redaktionen är på plats. Vi tar igen det till Winter!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Anledningen till att folk är upphetsade över Scalebound är för att det är Platinum Games (Bayonetta. Wonderful 101, Metal Gear Rising) med Hideki Kamiya (Devil May Cry, Viewtful Joe, Okami) vid rodret som gör det. Dessa är pionjärer inom Spectacle Fighter genren som karakteriseras av "over the top" -action och avancerat gameplay (Genren kallas ofta CUHRAZY av fansen)

Chansen är därmed rätt stor att det kommer bli riktigt bra

Visa signatur

| Motherboard : AsRock Fatal1ty Performance | CPU : i5 3570k | PSU : Corsair HX 650 | | Ram : 8GB 1600 Corsair
| GPU : Gigabyte GTX 670 : 1107 / 1700 | Ram : 8GB 1600 Corsair | SSD : Samsung 128gb | HDD : WD 1TB | R4| AKG K702 | Qpad Mk-50 | Deathadder 2013 | Samsung 27'' 120hz| Asus Xonar STX

Permalänk
Medlem

ni sa att the division hade dåligt skådespeleri i demot. tänkte bara skriva att det var ju "live" spelare i demot. alltså spelare som pratade i mic i multiplayer. ifall det var det ni menade med skådespeleri

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av OC-banan:

ni sa att the division hade dåligt skådespeleri i demot. tänkte bara skriva att det var ju "live" spelare i demot. alltså spelare som pratade i mic i multiplayer. ifall det var det ni menade med skådespeleri

Jasså, det var verkligen så? Jag tänkte det först, men sedan tyckte jag att personerna sade saker "i karaktär" eller vad man ska säga och därför fick jag uppfattningen att det var spelets röster. Var det "voice chat" istället förklaras en hel del, även om jag fortfarande tycker spelet ser väldigt stelt ut.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk

Podcasts suger. Varför inte skriva en vanlig artikel?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hyperträd:

Podcasts suger. Varför inte skriva en vanlig artikel?

Din forumpost suger. Varför inte skicka brevduva?

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Hade varit kul o höra Jacobs tankar om Nintendos spelnyheter. Jag blev iaf också grymt taggad på Wii U efter E3.

Permalänk
Medlem

Vid 30 sekunder när Emil säger "korrekt rätt" , är det herr Karl Olov Nordin han fått det ifrån?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk

Riktigt trevlig podcast

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Varför inte bara ladda upp fredagspanelens ljud som podcast? Hade varit gött att ha något i öronen medans man jobbar

Visa signatur

Livet är en fesk!