Permalänk

Hitachi 46 tums tv problem Hjälp

Hej. har en tv som beteer sig konstigt. För de första är den svårstartat. man får liksom sätta på o stänga av tills bilden kommer igång.sen kan den vara på mycket länge utan problem. sen helt plötsligt så kan den slå av och börja tjuta. sen funkar den inte emr utan bara tjuter. sen vilar man den igen någon dag eller så o provar igen. O så startar den? :S Vafan är de för fel?

går de och fixa själv? - värt o lämna in??

Permalänk
Medlem

Kassa kondingar. Finns trådar här där personerna själva bytt ett gäng på trilskande skärmar.
Kan du löda? Då kan du fixa själv.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

De som händer är att de piper från kretskortet o krasslar lite . Kan inte indentifiera exakt vart ljudet kommer ifrån.
men de är de ljudet som kommer fram då tvn lägger ner ochså

Permalänk

Nu startade tvn igen. och de tjutande ljudet försvann plötsligt och sen hoppa den igång. Har tagit bort baksidan på tvn. men jag som sagt hittar inte problemet. men som sagt de tjutande ljudet dyker upp och tvn dör. när den startar så upphör de tjutande ljudet

Permalänk
Medlem

Psu kortet brukar sitta i mitten. Kolla om det klickar från det och var tjutet kommer ifrån. Är ganska svårt att byta dioder och volt regulatorer mm om man inte har rätt utrustning och vana. Men finns ofta utbytes psu på aliexpress.com.

Visa signatur

CPU: 6700K @4GHz CPU kylare: Corsair H100i Moderkort: Asus z170 -A RAM: Corsair LPX 16GB DDR4 GPU: Msi GTX 970 X2 PSU: Corsair AX 860i Chassi: Corsair carbide air 540 HDDs: Samsung 850 256gb

Permalänk

Japp . jag tror de är de kortet . Jag provade skruva bort de. men såg inga fel på de. Inga kondensatorer som verkar trasiga heller. tror de är som en stor bulle på kretskortet som de låter ifrån med gul tejp på typ lr någe liknande. är ej säker dock